Skoda Fabia I 1.4 16v gaz Falujace obroty, czujnik kolektora ssacego
-
Witam zakupiłem wczoraj fabie 1.4 16v. Podczas oględzin samochodu zauwazylem zapaloną kokontrolke check engine więc pojechałem na stacje diagnostyczną tam mi powiedziano że to błąd czujnika podciśnienia i zapewnili mnie że to drobnostka.
Wróciłem do domu wszystko było prawie ok gdy stałem na skrzyżowaniach i dodałem gazu silnik się przydławił i normalnie wkręcił na obroty. Po krótkiej przejażdżce samochód zgasł okazało się że jeden przewód od czujnika podciśnienia dolotu się urwał (był lutowany) skręciłem to wróciłem do domu polutowałem i od tego momentu obroty na biegu jałowy faluja między 1000 a 700 czasami auto gaśnie. Sytuacja identyczna na benzynie i lpg. Dziś kupiłem nowy czujnik, wymieniłem i dalej to samo, gdy wypne czujnik problem znika świeci się tylko błąd silnika. Czy po wymianie czujnika muszę skasować błąd żeby wszystko działało prawidłowo?? -
witam.
Skasować błędy można poprzez odłączenie akumulatora.
Lepiej jest odczytać błędy i kody błędów i rozwiązać problem. Potem można skasować i poczekać na rozwój sytuacji -
Przeprowadziłem diagnozę obd2 i wyskoczył takie błędy
Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Skoda============1==============
P0404
Raw code: 0404
ECU: 10
Status: Oczekująca
OBDII: Exhaust gas recirculation (EGR) system - range/performance problem
Skoda: Exhaust Gas Recirculation (EGR) Open Position Performance
============2==============
P0113
Raw code: 0113
ECU: 10
Status: Oczekująca
OBDII: Intake air temperature (IAT) sensor - high input
Skoda: Intake Air Temperature (IAT) Sensor Circuit High Voltage
============3==============
P0107
Raw code: 0107
ECU: 10
Status: Oczekująca
OBDII: Manifold absolute pressure (MAP) sensor/barometric pressure (BARO) sensor - low input
Skoda: Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor Circuit Low Voltage
============4==============
P0404
Raw code: 0404
ECU: 10
Status: Potwierdzona
OBDII: Exhaust gas recirculation (EGR) system - range/performance problem
Skoda: Exhaust Gas Recirculation (EGR) Open Position Performance
============5==============
P0113
Raw code: 0113
ECU: 10
Status: Potwierdzona
OBDII: Intake air temperature (IAT) sensor - high input
Skoda: Intake Air Temperature (IAT) Sensor Circuit High Voltage
============6==============
P0107
Raw code: 0107
ECU: 10
Status: Potwierdzona
OBDII: Manifold absolute pressure (MAP) sensor/barometric pressure (BARO) sensor - low input
Skoda: Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor Circuit Low Voltage
Egr ktoś wywalił więc będę musiał to kupić.Zastanawiają mnie błędy P0113 i P0107. Jest to prawdopodobnie czujnik dualny ponieważ ma cztery piny. Test przeprowadzony na odpiętym czujniku a na P0113 jest napisane high voltage może to oznaczać zwarcie w instalacji ??
-
w jakim stanie jest egr? Wymaga wyczyszczenia?