Witaj na forum Fabia Club Polska

Skoda Fabia I 1.4 16v gaz Falujace obroty, czujnik kolektora ssacego

Topic created · 4 Posts · 400 Views
  • Witam zakupiłem wczoraj fabie 1.4 16v. Podczas oględzin samochodu zauwazylem zapaloną kokontrolke check engine więc pojechałem na stacje diagnostyczną tam mi powiedziano że to błąd czujnika podciśnienia i zapewnili mnie że to drobnostka.
    Wróciłem do domu wszystko było prawie ok gdy stałem na skrzyżowaniach i dodałem gazu silnik się przydławił i normalnie wkręcił na obroty. Po krótkiej przejażdżce samochód zgasł okazało się że jeden przewód od czujnika podciśnienia dolotu się urwał (był lutowany) skręciłem to wróciłem do domu polutowałem i od tego momentu obroty na biegu jałowy faluja między 1000 a 700 czasami auto gaśnie. Sytuacja identyczna na benzynie i lpg. Dziś kupiłem nowy czujnik, wymieniłem i dalej to samo, gdy wypne czujnik problem znika świeci się tylko błąd silnika. Czy po wymianie czujnika muszę skasować błąd żeby wszystko działało prawidłowo??

  • witam.
    Skasować błędy można poprzez odłączenie akumulatora.
    Lepiej jest odczytać błędy i kody błędów i rozwiązać problem. Potem można skasować i poczekać na rozwój sytuacji

  • Przeprowadziłem diagnozę obd2 i wyskoczył takie błędy
    Car Scanner ELM OBD2
    DTC report
    Selected brand: Skoda

    ============1==============
    P0404
    Raw code: 0404
    ECU: 10
    Status: Oczekująca
    OBDII: Exhaust gas recirculation (EGR) system - range/performance problem
    Skoda: Exhaust Gas Recirculation (EGR) Open Position Performance
    ============2==============
    P0113
    Raw code: 0113
    ECU: 10
    Status: Oczekująca
    OBDII: Intake air temperature (IAT) sensor - high input
    Skoda: Intake Air Temperature (IAT) Sensor Circuit High Voltage
    ============3==============
    P0107
    Raw code: 0107
    ECU: 10
    Status: Oczekująca
    OBDII: Manifold absolute pressure (MAP) sensor/barometric pressure (BARO) sensor - low input
    Skoda: Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor Circuit Low Voltage
    ============4==============
    P0404
    Raw code: 0404
    ECU: 10
    Status: Potwierdzona
    OBDII: Exhaust gas recirculation (EGR) system - range/performance problem
    Skoda: Exhaust Gas Recirculation (EGR) Open Position Performance
    ============5==============
    P0113
    Raw code: 0113
    ECU: 10
    Status: Potwierdzona
    OBDII: Intake air temperature (IAT) sensor - high input
    Skoda: Intake Air Temperature (IAT) Sensor Circuit High Voltage
    ============6==============
    P0107
    Raw code: 0107
    ECU: 10
    Status: Potwierdzona
    OBDII: Manifold absolute pressure (MAP) sensor/barometric pressure (BARO) sensor - low input
    Skoda: Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor Circuit Low Voltage
    Egr ktoś wywalił więc będę musiał to kupić.

    Zastanawiają mnie błędy P0113 i P0107. Jest to prawdopodobnie czujnik dualny ponieważ ma cztery piny. Test przeprowadzony na odpiętym czujniku a na P0113 jest napisane high voltage może to oznaczać zwarcie w instalacji ??

  • w jakim stanie jest egr? Wymaga wyczyszczenia?

Log in to reply