Witaj na forum Fabia Club Polska

Nierówne obroty po odpaleniu silnika

Topic created · 12 Posts · 3678 Views
  • Witam,
    tydzień temu miałem dość niebezpieczną awarię w aucie, w czasie jazdy rozerwało mi przewód paliwowy doprowadzający paliwo do silnika. Efektem było 20 litrów benzyny na drodze :x <!-- s:x --> , cały mokry silnik oraz utrzymujący się do dzis lekki zapach benzyny w kabinie.A dwa dni po tym zajściu zapalił się check.
    Po wymianie przewodu i zalaniu zbiornika 20 litrami benzyny zauważyłem, że po odpaleniu na zimnym silniku, on nierówno pracuje. Te nierówne obrotu utrzymują się do momentu prawidłowego nagrzania się silnika, kiedy przełącza się na gaz.
    I mam wrażenie, że zaczął więcej palić gazu....
    Po skasowaniu checka miałem błąd P0113,"Czujnik temp. powietrza wlotowego - wysoki sygnał wejściowy"
    Dziś rano niestety znów czuć nierówne obroty....
    Co powinienem jeszcze sprawdzić?

  • Cześć.

    Po skasowaniu błędu , błąd powraca?

  • Nie, błędu nie ma. Auto odpala normalnie, ale nierówno pracuje silnik....

  • jakieś inne błędy?

  • Sprawdzałem urządzeniem diagnostycznym FOXWELL NT301 i nie pokazywał innych błędów, ale sprawdzę jeszcze za pomocą VCDS-a....
    A właśnie, ktoś z okolic Rudy Śl ma VCDS po polsku, albo podobny program diagnostyczny?

  • Nawet klon vcds-a jest lepszy niż foxwell nt301. Do skody najlepszy jest vdcs.

    Wystarczy że jakiegoś czujnika nie masz sygnału i nierówno pracuje. Chodzi mi to o układ powietrza lub paliwa.

    Przewód był sparciały?

  • Podepnę i zobacze.
    a propos, zapomniałem napisać, że podczas tej awarii poszło całe paliwo z układu. A po zatrzymaniu auta na poboczu spróbowałem go zapalić....

  • nie jest wykluczone że masz coś gdzieś zatkane.

    Paliwo ci uciekło bo pompka jest w zbiorniku i pompowała jak kręciłeś rozrusznikiem

  • jakie auto moze bys napisal? w profilu masz co innego a w podpisie co innego. w ktorym dokladnie miejscu ten przewod padl? czemu tyle wylecialo? nie zgasiles silnika?

  • Co do auta, to Skoda Fabia 2 silnik BXW 1.4 16V 86 KM. Padł przewód ten: https://allegro.pl/oferta/przewod-waz-paliwa-036133723ah-fabia-2-ii-1-4-benz-7772533942<!-- m -->. (to jest ten po lewej stronie silnika patrząc od przodu na silnik)
    A czemu tyle paliwa poszło, bo jeżdżę na gazie a pompa paliwa bez przerwy pracuje podając paliwo. A zanim zjechałem ze skrzyżowania to trochę zeszło......
    p.s. nie da się zmienić opisu (80KM) w profilu.

  • Auto zostało "przeglądnięte" VCDS'em 17.8 i nie wykazało żadnych błędów.
    Ostatnio jechałem do Katowic po DTŚ i wg kompa śrdnia z trasy 6.5 litra, ale i tak mam wrażenie, że dość "mułowato" się rozpędza....
    Spróbuję go jeszcze sprawdzić w czasie jazdy, na "live data", zobaczymy czy wszystkie czujniki pracują prawidłowo

  • Auto przeskanowane VCDS'em i zero błędów....

Log in to reply