Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Wymiana lusterek

Topic created · 16 Posts · 5706 Views
  • Cześć,

    jestem nowym forumowiczem, ale od jakiegoś czasu śledzę Wasze forum anonimowo. Od roku posiadam Fabię combi i jest trochę rzeczy, które chciałbym w niej zrobić, ale potrzebuję porady 🙂 <!-- s:) --> Tak więc na pierwszy ogień idzie kwestia lusterek.

    1. Jedną ramkę mam nadłamaną i generalnie lusterka zaczynają rdzewieć, więc chciałbym je wymienić. Gdzie najlepiej kupić? Allegro? Jakiś sklep z częściami?

    2. Jak już będę wymieniał, to chciałbym pozbyć się jednego z najbardziej upierdliwych problemów - malutkiego lusterka z prawej strony. Czy jest taka możliwość? Kiedyś wstępnie szukałem zamienników, ale nie znalazłem nic pewnego.

    3. Moje lusterka są ustawiane manualnie, a chciałbym to zmienić. Czy jest to "rabialne"? Czy można kupić z elektrycznym układem sterowania i jakoś je zamontować?

    4. Jakie mogą być koszta tych wszystkich harców? 🙂

    Przepraszam jeśli moje pytania są naiwne albo zostały już odpowiedziane, będę wdzięczny za pokierowanie (nawet jeśli to tylko wrzucenie linków z odpowiedziami)

  • [quote="addam"] generalnie lusterka zaczynają rdzewieć[/quote]Nie rozumieć , o co chodzi :shock: [quote="addam"]Jak już będę wymieniał, to chciałbym pozbyć się jednego z najbardziej upierdliwych problemów - malutkiego lusterka z prawej strony[/quote]Llusterko z anglika ale problem z ustawieniem aby było widać. Moim zdaniem nie ma co kombinować bo w tym małym da się zobaczyć co trzeba. Chyba że jesteśmy d....a a nie kierowca :mrgreen: <!-- s:mrgreen: --> [quote="addam"]Moje lusterka są ustawiane manualnie, a chciałbym to zmienić. Czy jest to "rabialne"? Czy można kupić z elektrycznym układem sterowania i jakoś je zamontować?[/quote] Można jednak nie da się tak po prostu . Konieczna jest grubsza ingerencja w instalację elektryczną .

  • Hm, no dobra 🙂 <!-- s:) -->

    Nie wiem jak to rdzewienie wytłumaczyć, ale po prostu na brzegach lusterka pojawiła się korozja.

    A jak bardzo skomplikowana jest wymiana tego prawego na inne? Może jestem dupą a nie kierowcą ale mnie to denerwuje. Jeżdżę z tym co prawda, ale jak już kupuję nowe lusterka to może da się kupić to prawe "normalnej" wielkości?

    A co do grubszej ingerencji w instalację, może ma ktoś serwis który mi to zrobi dobrze? Ile taka przyjemność może kosztować?

  • Cześć.
    napisz z jakiego miejsca w polsce pochodzisz i wtedy można coś polecić dobrego.

    Ja w F2 przerabiałem lusterka z ręcznych na pełne elektryczne.

  • Z Warszawy 🙂 <!-- s:) -->

    Czy myślisz w takim razie że warto?

  • Powiem tak , jesli znajdziesz kumatego elektryka , który zrobi Ci to porządnie to koszt wychodzi około 2000 zł w zależności jakich części użyjesz . Na używkach bedzie taniej. Raczej zejdziesz poniżej 1450 złotków z wszytkim.
    Kwoty tyczą sie pełnych elektrycznych lusterek czyli podgrzewane i elektycznie regulowane 🙂 <!-- s:) -->

    W warszawie nie znam nikogo kto by był dobry w te klocki.

  • Są dwie opcje przeróbki. Prostsza jeśli mamy elektryczne szyby w przednich drzwiach. Bardziej upierdliwa gdy są korbki manualne. Jeśli jednak zrezygnujesz z rzeżbienia kupno dobrego lusterka w zamienniku jest loterią .Np. wyrób firmy Alkar jest do d...y . Układ linek do regulacji jest fatalny . Nie idzie ustawić. Lepsza dobra orginalna używka. Z tą rdzą to jednak nie zrozumiałem . Jak to jest na szkle lustra to możesz wymienić sam wkład.

  • Tak, jest na szkle lustra. Wiem, że mogę wymienić sam wkład. Ale mam też połamaną ramkę. I wiem, że mogę też wymienić samą ramkę. Pomyślałem sobie że jeśli będę wymieniał "wkład i ramkę" to mogę od razu wymienić całe lusterka na elektryczne, nie dokładając bardzo dużo. No ale jeśli ma mnie to kosztować 1500 zł to chyba podziękuję.

    No i tak, mam elektryczne przednie szyby, a w czym to ułatwia? 🙂 <!-- s:) -->

    Czy dobrze rozumiem, że to co chciałbym zrobić nie jest proste i lepiej się za to nie zabierać samemu?

  • Cenę 1500 napisałem na nowe i ori z moimi zniżkani

    W aso spód lusterka bo o tym mowa kosztuje około 450 zł / sztuka do tego lustra z ogrzewaniem za 200 zł/sztuka do tego jeszcze przełącznik za 120 zł. Jeszcze zapomnialem o pinach których jest dużo, ale to można dać pod montaż . No i wiadomo robota - to już każdy sobie sam załatwia.

    Samemu hmm.... Jak znasz się na elektryce i masz schemat oraz komputer aby zakodować to można samemu. jeśli nie masz chociaż jednej rzeczy z tych wymienionych to nie polecam.

    bonifacy,
    Powiedz lepiej która elektryczna rzecz w zamienniku jest dobra? 🙂 <!-- s:) -->

  • [quote="TOMUŚ"]

    bonifacy,
    Powiedz lepiej która elektryczna rzecz w zamienniku jest dobra? 🙂 <!-- s:) -->[/quote]
    Bez paniki 😄 Chcesz czy nie, prędzej czy póżniej będziesz zmuszony kupić zamiennik. Takie aż bardzo złe nie są . Cena czyni cuda. Oczywiście zdarzają się wybitnie złe , do d..y . Np. sondy lambda , czy podnośniki szyb , albo zamki centralne firmy ENERGY . Chociaż trzeba przyznać że narzędzia np. klucze oczkowe/płaskie robią zajebiste . Mocne 😄 Warte polecenia. A i ich pompy paliwowe żyją długo choć głośniej pracują. Co do wspomnianego przeze mnie producenta ALKAR to mówiłem o lusterkach manualnych , nie elektrycznych. Elektryczne są niezłe , wymieniałem takie i uwag nie było.

    [quote="addam"]mam elektryczne przednie szyby, a w czym to ułatwia?[/quote]
    Który rok Twojej fabii ? Patrząc na schematy z 2002 roku przy opcji szyb elektrycznych i fabrycznego zamka centralnego nie ciągniesz kupy dodatkowych kabli między wrotami. W drzwiach kierowcy robisz podłączenie lusterka i przełącznika ( przełącznik do regulacji dedykowany dla tego układu :!: ) do sterownika silnika szyby , w drzwiach pasażera jedynie lusterko do sterownika silnika szyby. Aby się lustra grzały trzeba od modułu centralnej elektryki poprowadzić przewód do skrzynki bezpieczników . Osadzić bezpiecznik i rozgałęzić na drzwi prawe/lewe podłączając w odpowiednie miejsca do sterowników silników szyb. Moduł centralnej elektryki zakodować , ewentualnie w adaptacjach ustawić czas grzania .Mogę się mylić , niech ktoś mnie poprawi.

  • Moja Fabia jest z 2007. Mam centralny zamek i elektryczne szyby przednie. No i liczyłem że te elektryczne lusterka to jest po prostu jakiś silniczek sterowany guzikiem, który po prostu trzeba jakoś wpasować w swój samochód 😛 <!-- s:P -->

    To w sumie trochę się zgubiłem 😛 Podgrzewanie lusterek nie jest dla mnie najważniejsze (chociaż miło by było je mieć), dla mnie ważne są lusterka (w kolejności):

    • nieskorodowane
    • niepołamane
    • równej wielkości
    • elektrycznie sterowane

    W internecie jak patrzyłem to lusterko kosztowało ~100 zł, ale jak rozumiem są to tanie zamienniki i nie warto się nimi zajmować?

  • Podgrzewanie sprowadza się do luster z elementem grzejącym plus 2 przewody na każdą stronę i kodowanie. generalnie to pikuś
    ja na twoim miejscu bym poszukał oryginalnych używek - wersja europejska i ewentualnie jak chcesz to prawe z angielskiej wersji. Używki wyjdą taniej . Szkła można kupić nowe jeśli te w tych lusterkach co kupisz by były złe. Przełącznik to nowy - nie kosztuje majątku. nie kupuj przełącznika Nie ori bo tą są chiny w mega złym wykonaniu . No i piny , wtyczki.

    jak chcesz to piny mam na sprzedaż, także możemy się dogadać.

    zamienniki sobie podaruj. To szkoda kasy. Lepiej tą kasę dodać do ori lusterek. Nawet jak kupisz ori lusterko to szkło i ramkę idzie przełożyć. i nie ma problemu.
    Dowiedz się ile kosztują lustra bez ogrzewania i z ogrzewaniem , bo mi sie wydaje że to jedna cena chyba.

  • No tak, ale z tego co zrozumiałem to zamontowanie tego nie jest trywialne i musiałbym się dobrze znać na elektryce?

    Co znaczy prawe z angielskiej wersji? To właśnie jest to małe? To tego akurat [u]chcę się pozbyć[/u], ale nie chcę kupić pierwszych lepszych z Allegro.

  • Raczej tak jeśli chodzi o elektrykę. Bo jeśli chodzi o wymianę uszkodzonych twoich części to sam dasz radę.

    W europejskiej wersji było tak , lewe większe i prawe mniejsze. W angielskiej wersji było tak, lewe mniejsze a prawe większe 🙂 <!-- s:) --> . Uważaj bo Bonifacy coś pisał o problemie z ustawieniem. Przeczytaj to jeszcze raz w tym temacie.

  • Dla angielskiej wersji z lusterka prawego dobrze widzimy ale z miejsca pasażera. Jest w lusterku tzw zatrzask ustawiający, dla europy nie pasujący. Można je niejako przygiąć ale jest to pozycja niestabilna. Jeżdzą z tym , niby nie narzekają , Lusterko małe , nasze, mi nie wadzi :mrgreen: Naprawdę widać co potrzeba 😄 A co by było gdyby lewe tyż było takie samo :idea: <!-- s:idea: -->

  • Mi też nie wadzi, dopóki używam ich tylko do zmiany pasa. Ale jak wjeżdżasz z dojazdowej pod kątem to już się trzeba wychylać. Już nie mówiąc o tym, że jak jeżdżą dwie osoby to małego lusterka nie da się tak ustawić, żeby obu pasowało. No ale dobra, załapałem. Wam małe lusterko nie przeszkadza, zmiana jest trudna albo droga, lepiej się za nią nie zabierać. Wymienię sobie wkłady i tyle. Dzięki i temat do zamknięcia 🙂 <!-- s:) -->

Log in to reply