Kontorlka poziomu płynu/temperatury płynu chłodniczego

Topic created · 5 Posts · 1201 Views
  • Witam, posiadam od 4 lat Fabię 1 z 2002r 1.9 TDI ATD. przez 3 lata było spoko, od roku ciągle zapala mi się kontrolka od poziomu/temperatury płynu chłodniczego. Dzieje się to głównie na rozgrzanym silniku i wiosna lato, w zimę sporadycznie. Walczę już z tym długi czas i bez skutku... Zakładam nowy temat, bo ten przypadek jest inny niż wszystkie które tutaj znalazłem. Po podpięciu pod kompa w czasie zapalenia kontrolki, komputer pokazuje że zbyt wysoka temperatura płynu chłodzącego, zegary pokazują 90* a komputer 110-120*, tylko co ciekawe nawet raz się trafiło że zapaliła się na zimnym silniku, po przejechaniu 1 km albo nawet i nie i też pokazywał komp 110* a wskazówka nawet nie drgnęła. Więc faktycznie przegrzewanie się silnika chyba odpada... W ASO sprawdzili parametry pracy silnika i powiedzieli że wszystko jest ok. Wymieniłem już: Zbiorniczek wyrównawczy, termowłącznik wentylatora, termostat, czujnik temperatury, płyn i bez różnicy. czasem przejadę 500 km i się nie zaświeci, a tak jak teraz ciepłe dni to cały czas mryga... Wgl nie ma żadnej reakcji gdy wypnę kostkę od zbiorniczka, zewrę kable od czujnika, zero reakcji. Więc generalnie wszystko jest jak należy, wszystko działa, płyn czysty, nie ubywa, nie przybywa, olej to samo, no wszystko ok a tu Ci mryga i mryga, no i piszczy... Ja już nie mam pomysłów co to może być....

  • A wiązke kolega sprawdzał na podłużnicy?

    tapatalk

  • A gdzie ta wiązka? Po stronie zbiorniczka, czy chodzi o tą od akumulatora?

  • Pod akumulatorem, należy go wyjąć wraz z całą obudową.

    tapatalk

  • Zrób sobie 2 testy. Jeden z rana na zimnym silniku samochód musi stać w nienasłonecznionym miejscu, a drugi po trasie na rozgrzanym. Vag lub VCDS. 01-Engine grupa 007 tam masz wskazania tem. paliwa, powietrza, płynu chłodniczego zakres tolerancji nie powinien przekraczać między nimi 5*c. Notujesz wyniki i wchodzisz w grupę 17-Instruments grupa 003 i tam sprawdzasz wskaźnik temperatury płynu chłodniczego powinien być tożsamy lub zbliżony do tego z grupy w Engine, 007. Grupa 17-Instruments pokazuje nam to co jest na desce rozdzielczej. Grupa Engine pokazuje wskazania dla potrzeb ECU. Drugi taki sam test robisz po trasie na rozgrzanym silniku. Jeżeli deska rozdzielcza i ECU pokazują co innego oznacza to uszkodzenie czujnika. Jak już przeprowadzisz test to sprawdź kostkę czy nie jest zaśniedziała a potem wiązkę ale w przypadku wiązki komp na pewno zanotował by dużo błędów bo posypało by się więcej rzeczy.

Log in to reply