Te "pyknięcie" to zapowietrzona przekładnia sprawdź czy nie cieknie z drążków kierowniczych. U mnie też tak "pyka" bo mam już widoczny wyciek. Wycieku może być nie widać bo jak jest mały to osłona gumowa go nie przepuści.
Misiek1981r (@Misiek1981r)
Informacje o Misiek1981r
Najlepsze posty napisane przez Misiek1981r
Najnowszy post utworzony przez Misiek1981r
-
-
Kolego piszczy ci albo pasek wielorowkowy albo łożysko alternatora albo masz już wyrobiony napinacz paska wielorowkowego.
-
Wymień wężyki paliwowe na przeźroczyste wtedy będziesz widział czy przypadkiem nie zapowietrza ci się układ paliwowy. Możesz tymczasowo podłączyć pompę do bańki z paliwem i zobaczyć jak samochód będzie się zachowywał przy całkowitym obejściu układu paliwowego. Do bańki z paliwem podłącz przewód paliwowy zasilający i powrotny, bez filtra paliwa oczywiście. SDI ma dużą średnicę końcówek wtrysków więc nie zablokuje go drobniutkie zanieczyszczenie.
-
Zrób sobie 2 testy. Jeden z rana na zimnym silniku samochód musi stać w nienasłonecznionym miejscu, a drugi po trasie na rozgrzanym. Vag lub VCDS. 01-Engine grupa 007 tam masz wskazania tem. paliwa, powietrza, płynu chłodniczego zakres tolerancji nie powinien przekraczać między nimi 5*c. Notujesz wyniki i wchodzisz w grupę 17-Instruments grupa 003 i tam sprawdzasz wskaźnik temperatury płynu chłodniczego powinien być tożsamy lub zbliżony do tego z grupy w Engine, 007. Grupa 17-Instruments pokazuje nam to co jest na desce rozdzielczej. Grupa Engine pokazuje wskazania dla potrzeb ECU. Drugi taki sam test robisz po trasie na rozgrzanym silniku. Jeżeli deska rozdzielcza i ECU pokazują co innego oznacza to uszkodzenie czujnika. Jak już przeprowadzisz test to sprawdź kostkę czy nie jest zaśniedziała a potem wiązkę ale w przypadku wiązki komp na pewno zanotował by dużo błędów bo posypało by się więcej rzeczy.
-
To nie jest żadna blokada tylko czujnik uderzeniowy np po dzwonie. Wystarczy go wykasować i wspomaganie działa. W niektórych pojazdach nie można nawet uruchomić samochodu póki się go nie wykasuje.
-
Pasek wielorowkowy (wieloklinowy) się ślizga. Odpal silnik i na biegu jałowym dodaj gwałtownie gazu. Jeżeli będzie słychać pisk to masz winowajce. Tylko wymiana wchodzi w grę.
-
Jak masz możliwość to podłącz fabię pod vag-coma lub vcds-a i sprawdź czujniki temperatury bo może ci deska rozdzielcza przekłamywać i rzeczywista temperatura może być niższa. Generalnie to mój SDI dużo wolniej się nagrzewa od drugiego samochodu w TDI dla tego w okresie jesienno zimowym stosuję osłonę grilla można takie kupić na znanym serwisie aukcyjnym. Osłona grilla dużo daje bo spalanie mam na trasie 4,3l i ściągam ją dopiero przy temperaturach +20*c. Brak osłony pod silnikiem też będzie powodował wolniejsze nagrzewanie samochodu. Padnięta nagrzewnica po prostu przecieka więc miałbyś w kabinie wyciek i ubytek płynu chłodniczego. Jak masz puszczony w zimie nawiew na samą szybę to jest dużo większe odczucie ciepła niż na np nogi i szybę.
-
Witam mam pytanie do osób znających temat bo chyba popełniłem błąd podczas wymiany na nową pompę wspomagania. Mam fabię z roku 2002. Nowa pompa wspomagania ma nr 6R0423156A. Zarówno czujnik skrętu jak i maglownica są starego typu (pojedyncza koronka) czujnik z metalowymi blaszkami po bokach. Różne strony z częściami samochodowymi podają że ta pompa montowana była w fabiach z roku 99-2008 czyli powinna pasować ale mam co do tego wątpliwości ponieważ czujnik skrętu nie współpracuje z nią. Vag-com nie pokazuje żadnego błędu wspomaganie działa w trybie awaryjnym vag pokazuje niecałe 1500obr. Przy normalnym kręceniu kierownicą czujnik nic nie pokazuje. Przy bardzo gwałtownym szarpaniu kołem kierownicy prawo, lewo jest chwilowy odczyt z czujnika i obroty pompy na ułamek sekundy wzrastają do około 1800 ale kierownica stawia duży opór. Czujnik skrętu raczej jest sprawny wymieniałem ok rok temu kupiony w sklepie więc raczej sprawny ale tego do końca nie mogę potwierdzić bo w starej pompie padła elektronika więc i tak nie dawał sygnału. W związku z powyższym mam pytanie czy pompa którą obecnie posiadam 6R0423156A działa z tym czujnikiem ? czy może jest tylko kompatybilna z nowym ?. W najbliższym czasie muszę zregenerować maglownicę bo zaczyna cieknąć więc jeżeli ją wymienię na nowszy model (podwójna koronka) pod plastikowy czujnik to czy konstrukcyjnie będzie ona pasować do mojego samochodu ?.
-
[quote="SBX_4"]Jeżeli czujnik jest dobry to VCDS przy pełnym skręcie pokaże Ci obroty dużo wyższe, jeśli się nie mylę to ok 2,5-3 tys.
Jeżeli nie wzrastają to jest on walnięty. Ten czujnik ma ok. 350 Kohm jeśli się nie mylę, ale głowy nie dam sobie urwać. Zmierz oporność na pinach przy pompie - prawy wtyk od strony zderzaka.Teraz dopiero dojrzałem masz pobór 61A, więc jest to pomiar przy pełnym skręcie, zatem informacja idzie z czujnika, że ma być większa praca wykonana - a skoro nie ma efektu to typowałbym na pompę.[/quote]
Witam, dzisiaj mierzyłem napięcie w pompie w miejscu gdzie wychodzi kabelek do czujnika skrętu i nic nie pokazało czyli pompa uwalona <!-- s:( -->.