Dziwna maź w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego - Skoda Fabia I 1.4 MPI 68KM ATZ

Topic created · 11 Posts · 5025 Views
  • Witam, zauważyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym na samym górze zaczęła mi się zbierać brązowa mętna maź. Czyżby to były symptomy uszczelki pod głowicą? Na korku od zbiorniczka nie ma masła, masło było na korku od wlewu oleju, ale to chyba dlatego, że robiłem bardzo krótkie odcinki do pracy w okresie zimowym i silnik nie zdążył się dobrze rozgrzać. Wyczyściłem do czysta i teraz jak zrobiłem 400km w trasie to na korku od wlewu oleju nic nie ma. Oleju też raczej nie ubywa na bagnecie, będę obserwował... Co robić? Czy przepłukać układ wodą demineralizowaną, a później kupić na allegro ten płyn do sprawdzania uszczelki pod głowicą, a może mogę zrobić to teraz jak zbiera się ta maź? Dołączam fotki.

    [img]https://preview.ibb.co/bPQmV7/IMG_20180312_131630.jpg[/img]
    [img]https://image.ibb.co/dKOvOS/IMG_20180312_131744.jpg[/img]

  • W takich warunkach jak opisałeś to normalne że robi się maź/masełko pod korkiem wlewu oleju. Co do płynu chłodniczego to niestety już tak prosto nie jest. Powinno się zerknąć w uszczelnienia i wymienić płyn po usunięciu nieszczelności. Nie zapomnij o odpowietrzeniu.

  • [quote="dr O."]W takich warunkach jak opisałeś to normalne że robi się maź/masełko pod korkiem wlewu oleju. Co do płynu chłodniczego to niestety już tak prosto nie jest. Powinno się zerknąć w uszczelnienia i wymienić płyn po usunięciu nieszczelności. Nie zapomnij o odpowietrzeniu.[/quote]
    Jakie konkretnie uszczelnienia masz na myśli? 3tyś km temu wymienialem olej w silniku, przechodzilem z 10w40 na 5w40 przy czym zastosowalem płukanke silnika. Myślisz, ze mogło sie coś przy płukance ODSZCZELNIĆ i stąd ten olej w układzie chłodzenia? albo moze dlatego, ze sam syntetyk jest rzadszy i przepuszcza tam gdzieś.

  • Nie jest wykluczone że olej może się przedostawać do płynu chłodniczego.
    Zwykle jak się przechodzi z gęstszego na rzadszy olej to może spalać olej lub się świeci kontrolka oleju.

    Ja na twoim miejscu bym wymienił zbiorniczek na nowy plus wyczyszczenie układu chłodniczego specjalną chemią do tego przeznaczoną. Czyścił bym to parokrotnie aby wszystko wyszło na zewnątrz. Czyszczenie bym przeprowadzał na starym zasyfiałym zbiorniczku. Potem bym zrobił wymianę płynu chłodniczego.

    Nie jest wykluczone że ta maź po prostu się zrobiła z nie wymieniania płynu.

  • Jaki przebieg ma auto?

  • [quote="dr O."]Jaki przebieg ma auto?[/quote]
    Auto ma przebieg 217tyś km 🙂 <!-- s:) --> W weekend zabieram się za czyszczenie układu chłodzenia. Czy wymiana zbiorniczka jest konieczna, czy wystarczy go odpiąć i porządnie przeczyścić np jakąś wodą z octem i szczotką?

  • raczej konieczna 🙂 <!-- s:) -->

  • Bez sensu, wystarczy wyczyścić dobrze zbiorniczek

  • Bez sensu jest hodowanie ponownego syfu, który powstanie dużo szybciej jak na nowym zbiorniczku. Nigdy zbiorniczka klejonego nie wyczyścisz idealnie . Zawsze coś zostanie.
    Jestem Ciekaw jak byś wyczyścił ten czujnik co jest w tym zbiorniczku 😄 <!-- s:D --> ?

    Niestety lata zaniedbań wychodzą. Płyn chłodniczy się regularnie wymienia a nie dolewa lub wogóle się tym nie interesuje.

  • Bez sensu jest hodowanie ponownego syfu, który powstanie dużo szybciej jak na nowym zbiorniczku. Nigdy zbiorniczka klejonego nie wyczyścisz idealnie . Zawsze coś zostanie.
    Jestem Ciekaw jak byś wyczyścił ten czujnik co jest w tym zbiorniczku 😄 <!-- s:D --> ?

    Niestety lata zaniedbań wychodzą. Płyn chłodniczy się regularnie wymienia a nie dolewa lub wogóle się tym nie interesuje.

  • Ej no halo halo, o auto dbam 🙂 Kupiłem ją rok temu i z faktur i zapisków od poprzedniego właściciela wynika, że płyn chłodniczy był zmieniany 23tyś km temu, więc nie jest jakiś nie wiadomo jak stary 😉 <!-- s;) --> Wcześniej syfu w zbiorniczku nie widziałem, teraz chyba zaczęło się coś gromadzić po przejściu na olej 5w40 i płukance.

Log in to reply