Fabia 2FL montaż komputera pokładowego

Topic created · 16 Posts · 6981 Views
  • Witam. Czy któryś z kolegów dokładał w swojej fabi może komputer pokładowy ? Proszę o pomoc

  • Witam.
    Do tej operacji jest potrzebny kawałek przewodu, piny , program do zakodowania i wolny czas na to. Oczywiście jest potrzebny schemat. Załatw sobie schemat elektryki fabia 2 FL obejmujący twój rocznik i tydzień produkcji auta.
    Sterowanie wyświetlanymi informacjami może się odbyć za pomocą przycisków na rączce od wycieraczki lub za pomocą multi funkcyjnej kierownicy.
    Warto się zastanowić czy nie dołożyć troszkę kasy i zrobić sobie też tempomat . Było by to za jedną robotą
    Dokładałem maxika.
    Jak byś chciał to mam nowy licznik z MFA (komputer pokładowy na sprzedaż. Nowy, nie używany z papierami.

  • A posiada ktoś schemat podłączenia komputera pokładowego ?? bądz może ty posiadasz ??

  • Na fcp nie znajdziesz schematu do F2.
    Ja tez nie mam schematu kompa dla twojego rocznika.
    Musisz schemat szukać we własnym zakresie.

  • Wtyczka manetek --> wtyczka licznika

    18 - 23
    23 - 22
    24 - 21

  • Cześć.

    Musisz zmienić manetki na takie co mają tempomat i komputer pokadowy.

    Jaki masz numer licznika?

  • Hej tu Grzegorz mam pytanie odnośnie fabi 2 po 2010 r. Czy jest taka możliwość iż będę sterować komputerem pokładowym bez manetki ale stykając piny 21 22 23 z masą . Bo rozumiem że tak to działa że manetka tylko po kablach daje sygnał do wyświetlacza więc odpowiedni zewnętrzny przełącznik i też można sterować komputerem pokładowym.

  • Cześć.

    Teoretycznie jest taka możliwość, ale praktycznie tego nikt nie robi.
    Manetki do F2FL są po 100, 150 zl na alle.

  • Praktyczne to już uszkodziłem kostkę airbagu a i torxa do kierownicy nie mam a zabawa kompem znudzi mi się po miesiącu a wiem bo mam takie bajery w drugim samochodzie tempomatu to wogule nie ruszam bo jak tym jeździć w takich warunkach drogowych to nie wiem. Więc traktuje to jako zabawę eksperyment. Chyba będę pierwszy. A maxi dot to też bajer mam wyświetlacz Ala nokia i nawet mi się to podoba od 8 lat. Bez inwestycji mogę się pobawić chyba nabrałem odwagi. Tylko kabelek będzie trzeba kupić do vcds-a bo muj elm 327 + carista APK to porażka. Ogólnie pomysł zaczerpnąłem z TVN Turbo a program nazywa się 101 napraw sezon 5 odcinek 7 na player w internecie można obejrzeć. Myślałem że to opornością jest sterowane ale wygląda że wystarczy podpiąć się pod przewody które u mnie są fabrycznie w instalacji.

  • Wszystko działa z komputerem bez nowych manetek. Wystarczy wyciągnąć licznik i podpiąć zewnętrzny przełącznik pod piny 21 22 23 i sterować masą. Wyświetlacz musiał być odblokowany u kolegi za pomocą komputera akurat Delphi lecz trzeba mu podać nowe kodowanie licznika 110A00 wcześniej było 110200. Mam pytanie odnośnie wyświetlacza zmiany biegów bo nie podpowiada kiedy zmienić bieg. Czy to zależy od kodowania licznika czy komputera bcm u mnie końcówka 85C i jeszcze pytanie o wyświetlanie napięcia akumulatora widziałem w Seacie Ibiza iż pokazuje napięcie czy też za niskie napięcie i prośbę o podładowanie. Jeśli do tego trzeba zmienić komputer komfortu to tylko podmiana czy coś więcej.

  • Wszystkie rzeczy wymagają kodowania. Jeśli nie masz tego to wymiana bcm na wyższy.

  • To znaczy wszystkie te rzeczy wymagaja kodowania innym kodem i wtedy się pojawia. Czy jest jeden kod a mój bcm tego nie obsługuje.

  • Podpowiadacz biegów.
    To kodowanie. Jesli na wyświetlaczu od nokii nie będzie tego pokazywało nie jest wykluczone wymiana licznika na maxika co jest kosztowne. Myślę że bcm tego nie załatwi. Licznik ma też swój sterownik. W liczniku koduje się takie coś jak kontrolka poziomu płynu w spryskiwaczu.
    Dla mnie jest to mocno zbędny bajer. Mam go tez i jakbym miał go wyłączonego to bym się też cieszył jak z nim. On mi podpowiada zmiany biegów w zakresie 1700 - 2000 obrotów. To niestety jest zajeżdżanie silnika. On głównie reaguje na to w jakim położeniu jest pedał gazu. Im więcej go wciśniesz tym szybciej on Ci podpowiada zmianę.

    Akumulator.
    Nie wiem czy to jest dostępne w Skoda. Jak u seata jest to i pewnie u Skody też. Tu pozostaje kodowanie tylko i wyłącznie.

    085C mało obsługuje , bo to jest podstawowy sterownik co był w fabiach. On głównie występował w wersjach classic. Już w ambiente był 086 a w style był 087 czy 088

  • Jeśli to kodowanie to z skąd wziąć te kody. Podpowiadacz biegów tylko denerwować może ale rezerwa płynu do spryskiwaczy już fajny bajer tylko czy w wersji clasik jest odpowiedni czujnik raczej nie. Ale jak z akumulatorem rozwiązać sprawę tego raczej nie było w skodach tym bardziej na noki. może kiedyś ktoś to ruszy.

  • zasada jest prosta. Podpinasz się komputerem i widzisz co masz . Jak nie masz to nie ma, jak masz to masz.

    Na czujnik to już inny temat.

  • Witaj.

    Czy twoje pytanie jest do mnie?

Log in to reply