Za uboga mieszanka . szarpie na max predkosciach

Topic created · 2 Posts · 858 Views
  • Witam, jest nowym uzytkownikiem Fabi. Z gory prosze o wyrozumialosc bo to moja pierwsza skoda.
    Konkretnie: Fabia 2008 , silnik 1,2 69PS/51KW z LPG Landi Renzo.
    Samochod szarpie ( zazwyczaj 1-2x przy maxymalnych predkosciach na autostradzie raz na ok.50 km.
    Podczas normalnej ( ekonomicznej ) jazdy wszystko jest OK.
    Komputer wykazuje blad- za uboga mieszanka.
    Problem wystepuje poczas jazdy na bezynie i na LPG.
    Przebieg 160 tys.
    2 miesiace temu wymieniony czujnik wałka rozrządu bo podobno padł. po wymianie było 2 miesiace OK.
    Swiece,cewki nowe- NGK. Rano odpala na dotyk, bez problemu.
    Czasami podczas wciskania hamulca lekkie zafalowanie obrotów.
    Byłem u kilku mechaników ale to podobno moze byc wszystko. Od lambdy po rozrząd.
    Instalacja LPG jest sprawna , po wymianie wtrysków w autoryzowanym Landi Renzo.
    Z innych mniejszych objawów to może lekkie szarpanie podczas ruszania.

    Generalnie samochod jezdzi ale boje sie jechac gdzies w dalsza droge i autostradą gdzie predkosci sa raczej własnie na max.

    Podczas takiego szarniecia zapala sie na sekunde check i EPC.

    Bardzo prosze o rade . Moze ktos miał podobny problem.
    Nie chciałbym wymieniac wszystkiego po koleji...

    Z góry dziekuje za pomoc

  • Cześć.

    Uboga mieszanka oznacza to że w jej składzie jest zbyt dużo powietrza.
    Co za to odpowiada? to tak:

    • sondy lambdy. Fabiach są dwie sondy, za i przed katalizatorem
    • wtryskiwacze
    • silnik krokowy
    • pompka paliwa
    • filtr paliwa/ gazu
    • male zapowietrzenie układu zasilania paliwem
    • sterownik silnika
    • klapka sterujące powietrzem
    • egr

    Ja narazie bym sie skupił na sondach i wymianie filtrów paliwa i Lpg.
    Filtry wiadomo jakie są zbiegiem użytkowania filtr się zapycha i przepustowość maleje. Jakość paliw lpg czy benzyny jest różna i to każdy wie. To samo się tyka pompki paliwa .
    Musisz sprawdzić czy sondy nie wariują przy wyższych prędkościach. One podają sygnał do komputera (sterownik silnika) o stanie mieszanki. Komputer na podstawie tej informacji dawkuje benzynę czy lpg oraz powietrze. W twoim przypadku komputer podaje więcej powietrza niż paliwa przez co mieszanka jest zaburzona.

Log in to reply