[F2 FL] Sporadyczne błędy centralnego zamka

Topic created · 23 Posts · 5016 Views
  • Panowie, Koledzy,

    Może ktoś zna odpowiedź na nurtujące mnie pytanie. Zanim jednak do meritum - małe wprowadzenie, bo być może będzie ono istotne.

    Parę miesięcy temu założyłem tempomat w swojej Fabii. Kupiłem cały akcesoryjny zestaw u Czechów, montaż fizyczny wykonałem samodzielnie, przekodowanie BCM-a zleciłem "pogwarancyjnemu" serwisowi Skody z warszawskiej Woli. Goście pałowali się dwa dni, twierdząc, że moduł jest niesprawny i nie działa centralny zamek. Wszystko jest git poza zamkiem. Drugiego dnia jednak jakoś sobie poradzili, zamek ożył, wszystko było OK.

    Teraz do rzeczy. Kilku tygodniach użytkowania samochodu z tempomatem i nowym BCM-em zauważyłem dziwne objawy. Od czasu do czasu pojawiają się problemy z otwieraniem którychś drzwi lub klapy bagażnika. Objaw dodatkowy jaki wówczas się pojawia jest taki, że po przekręceniu kluczyka do zapłonu słyszę "kłapnięcie" wszystkich zamków, tak jakby szedł impuls odryglowujący zamki. Inny objaw - podczas zamykania auta w normalnych warunkach zamki wykonują podwójne "kłapnięcie". Gdy w centralnym zamku pojawia się błąd wówczas drzwi zamykają się z pojedynczym "kłapnięciem", tak samo jak wtedy gdy zamyka się je od wewnątrz za pomocą przycisku na desce. Opisanym wyżej objawom towarzyszą oczywiście błędy, które pojawiają się w BCM-ie:

    Central electronics:
    [b]03437[/b] - Control Circuit for Motor for Central Locking, safe
    [b]03301[/b] - Feedback Locked-Position Drivers-Door
    [b]03302[/b] - Feedback Locked-Position Passengers-Door
    [b]03303[/b] - Feedback Locked-Position rear-left
    [b]03304[/b] - Feedback Locked-Position rear-right

    Gdy problem z centralnym występuje, skasowanie błędów i próba otwarcia lub zamknięcia samochodu kończy się ponownym wystąpieniem tych błędów. Natomiast jeśli zostawi się samochód w takim stanie na godzinę, dwie, trzy - problem sam ustępuje, nawet bez kasowania błędów BCM-a. Czasami pojawiają się tylko błędy 303 i 304, a czasem cała litania, jak powyżej.

    Strasznie dziwna sprawa. Teraz zastanawiam się nad taką rzeczą - czy fakt pojawienia się tych dziwnych kłopotów może wynikać z uszkodzonej jednostki BCM? A jeśli nie to czy możliwym jest by były temu winne jakieś nieprawidłowości w zakodowaniu modułu? Wiem na pewno, że gość z tego serwisu nie przeniósł mi kodowania 1:1 ze starego sterownika, bo miałem np. ustawione czterokrotne błyśnięcie kierunkowskazu przy lekkim podniesieniu manetki, a po zmianie BCM-a miałem ustawione standardowe 3 mignięcia. Jest to niezbity dowód, że gość kodował nowy BCM "na piechotę".

    Widziałem na zagranicznych forach Skody (np. na briskoda.net), że ludzie piszą o występowaniu podobnych problemów. Niestety nikt, nigdzie i nikomu nie udzielił odpowiedzi co może być ich przyczyną.

    Any ideas?

  • Sprawdź kanał 46. -> funkcja 07

    Sprawdzilbym kodowanie - samodzielnie, jeśli masz możliwość.
    W dziale Zrób To Sam zamieściłem kodowania, lecz nie wiem czy u ciebie będzie standardowe czy tzw dlugie kodowanie.
    Jak masz 4 drzwi do obslugi to kodowanie temu musi odpowiadać.

    tapatalk

  • [b]kapi[/b], na Ciebie zawsze można liczyć 🙂 <!-- s:) --> Dzięki za podpowiedź. Nie sprawdzałem kodować do tej pory, bo nie miałem kabla. Właśnie się rozglądam, muszę go kupić. Dotychczasową diagnozę robiłem za pomocą modułu ELM327 i apki na telefon (Carista). Gdy będę mieć kabelek to sprawdzę ten kanał 46.

    Pomyślałem też, że podepnę ewentualnie stary BCM celem odczytania wszelkich kodowań z fabrycznego modułu.

  • W mojej ocenie jest źle zrobione kodowanie.
    Jaki masz bcm, z jaką końcówką?

  • W tym sterowniku jest LC.

    Wróć do poprzedniego bordnetza, wejdź w kodowanie i zrób zdjęcie każdego bajtu. Jakie bity masz w każdym zakodowane.
    Pojeździj z nim trochę żeby sprawdzić czy centralny i lampka zachowują się prawidłowo.

    Jak znów zamontujesz nowy bordnetz to koduj na podstawie zdjęć.

    Wg. mnie te fachury co Ci to kodowały grzebały w kabelkach żeby uruchomić centralny a to się robi programem.

    Taka wymiana bordnetza + kodowanie i adaptacja kluczyków to około 20-30 minut roboty a nie 2 dni. Dałeś to robić jakimś partaczom co nie mają o tym pojęcia.

    No i kup VCDS bo to - [b]ELM327 i apki na telefon (Carista)[/b] to jest jakaś zabawka.

  • [quote="TOMUŚ"]W mojej ocenie jest źle zrobione kodowanie.
    Jaki masz bcm, z jaką końcówką?[/quote]
    Mam BCM z końcówką [b]6R7937087H[/b]. Najdziwniejsze jest w tym wszystkim to, że gdyby kodowanie było zrobione źle, to działałoby to raczej zerojedynkowo: albo poprawnie, albo niepoprawnie. Stąd moje przypuszczenia, że problem jest z działaniem samego BCM-a. Rozglądam się za kablem, będę dalej sprawę drążył. Wystarczy mi wersja 12.12? Kupując te "zabawki" u Czechów nie zapytałem w sumie jak wygląda temat gwarancji.

  • Wiesz z tego co ja wiem to pod tempomat były sterowniki z końcówką 087M i 087P.
    Ja tez mam tempomat i mam sterownik 087P. Bo eMka to starsza wersja. Pe jest raczej na online kodowanie 🙂 <!-- s:) -->
    Jeżeli tempomat kupiłeś w skodzie (aso) to masz 2 lata gwarancji na rzecz 🙂
    Kabel weź sobie 15.7.1 czy coś takiego, bo on jest w miarę nowy. Wirer w swoim temacie ma napisaną wersję tego kabla.

    Powiem Ci że ja też zakładałem tempomat jakiś czas temu. Zrobiłem tak. Za fajną kase kupiłem zestaw tempomatu w polsce i do czechów pojechałem na montaż do aso . Nie mam żadnych problemów.

    Jeszcze zostaje jedno wyjście. Pojechać do dobrego aso z nowym sterownikiem i niech oni ściągną z skody w Mlada Boleslavi całe twoje kodowanie i niech ci zakodują ten nowy sterownik. Potem jeszcze tempomat i bedzie po sprawie 🙂 . Skoda teraz wie co masz w aucie odkąd jest online kodowanie.

  • [quote="TOMUŚ"]Wiesz z tego co ja wiem to pod tempomat były sterowniki z końcówką 087M i 087P.
    Jeżeli tempomat kupiłeś w skodzie (aso) to masz 2 lata gwarancji na rzecz 🙂 <!-- s:) -->[/quote]
    Tomuś, w tym wypadku gwarancja była tylko i wyłącznie wtedy gdybym to u nich zamontował 🙂

    Zestaw tempomatu (5J1035623A) nabyłem w czeskim sklepie internetowym, dokładnie rzecz biorąc tutaj (widzę, że cena poszybowała mocno w górę): http://www.autodily-stancl.cz/tempomat-fabia-ii-od-m2011-original.html Widać na zdjęciach, że w zestawie jest BCM z końcówką 087H, tak jak mi sprzedali parę miesięcy temu. Na rosyjskim forum widać, że końcówka "H" w moim zestawie nie jest odosobnionym przypadkiem: https://www.drive2.ru/l/4062246863888572527/

    [quote="TOMUŚ"]Kabel weź sobie 15.7.1 czy coś takiego, bo on jest w miarę nowy. Wirer w swoim temacie ma napisaną wersję tego kabla.[/quote]
    Dzięki za radę.

    [quote="TOMUŚ"]Powiem Ci że ja też zakładałem tempomat jakiś czas temu. Zrobiłem tak. Za fajną kase kupiłem zestaw tempomatu w polsce i do czechów pojechałem na montaż do aso . Nie mam żadnych problemów.[/quote]
    Pomysł jak najbardziej słuszny, tylko w moim wypadku do Czech akurat rzadko jest po drodze 😉 A skala niekompetencji polskich ASO jest po prostu zatrważająca. Wiem, bo z paroma tematami już ich podchodziłem. Tempomat + włączenie MFA to było jedno, drugi z ostatnich tematów, o które rozpytywałem to weryfikacja wydłużenia łańcucha rozrządu. W skrócie rzecz ujmując: dramat!

    [quote="TOMUŚ"]Skoda teraz wie co masz w aucie odkąd jest online kodowanie.[/quote]
    Ano, ale tylko w teorii. Ja przerobiłem przy okazji tempomatu kwestię aktywacji komputera pokładowego więc jak pojadę do jakiegokolwiek ASO to zakodują mi z powrotem "po biednemu" i tak będę musiał tam potem grzebać i "poprawiać" po nich 😉 To co mnie odstraszyło od powierzenia tych prac ASO to to, że jak dzwoniłem do różnych serwisów i pytałem o ceny i mówiłem co chcę zrealizować to mówili, że się nie da. A chodziło mi o połączenie instalacji tempomatu z włączeniem komputera pokładowego. Wszyscy bredzili, że tempomat to owszem, ale komputera pokładowego w moim aucie to "niet".

    Mam jeszcze jedną hipotezę. Ten BCM który był w pudełku miał trochę jakby przyśniedziałe (utlenione) nóżki. Może opisane przeze mnie problemy to kwestia natury czysto elektrycznej. Po ostatnim wystąpieniu problemu wyciągałem i podłączałem wtyczki z BCM-a ze trzy razy by ewentualny brak dobrego styku spróbować "poprawić" 😉

    Zacznę od tematu kabla. Gdy będę go miał zbiorę kodowania ze starego BCM-a i przekoduję sam na wzór starego sterownika. Jeśli to nie pomoże zgłoszę uszkodzony BCM do sklepu z Czech, zobaczę co mi napiszą.

  • Tomek , jak ja Cię czasem czytam to naprawdę zastanawiam się skąd Ty takie informacje bierzesz i podajesz to jeszcze jak pewnik. A wystarczy pogrzebać w internecie.
    Jeśli chodzi o sterowniki Bordnetz to każdy powyżej 086 obsługuje tempomat. Niezależnie od literki na końcu.
    Kodowanie on-line w przypadku auta, o którym tu mowa nie jest konieczne. Takie kodowanie to dopiero od np. Fabii 3 lub Octavii 3. W tych autach niektóre sterowniki trzeba kodować on-line (np. sterownik silnika w celu aktywacji tempomatu).
    Fabię II można kodować pod blokiem, w garażu lub w ogródku. Wersja 12.12.3 zupełnie tu wystarczy.

    Co potrafią między innymi sterowniki BCM (zależnie od numeru):
    Basis+
    Part Numbers: -937-084-
    Medium+
    Part Numbers: -937-085-
    Supported Features (like Basis+ and additonally): Central Locking, Anti-Theft-System, Outside Mirror Heating, Seat Heating
    Medium++
    Part Numbers: -937-086-
    Supported Features (like Medium+ and additonally): Remote Control
    High+
    Part Numbers: -937-087-
    Supported Features (like Medium++ and additonally): Cruise Control System (CCS), Anti-Theft-System LIN-Databus (for Alarm Horn)
    Reku (Recuperation)
    Part Numbers: -937-088-
    Supported Features (like High+ and additonally): Start/Stop System (with Recuperation)
    Licht (Lighting)
    Part Numbers: -937-089-
    Supported Features (like High+ and additonally): Lighting Functions (LED DRL, Bi-Xenon etc.)
    Licht/Reku (Lighting/Recuperation)
    Part Numbers: -937-090-
    Supported Features (like High+ and additonally): Lighting Functions (LED DRL, Bi-Xenon etc.), Start/Stop System (with Recuperation)

  • [quote="jacekpk"]Pomysł jak najbardziej słuszny, tylko w moim wypadku do Czech akurat rzadko jest po drodze 😉 <!-- s;) --> A skala niekompetencji polskich ASO jest po prostu zatrważająca. Wiem, bo z paroma tematami już ich podchodziłem. Tempomat + włączenie MFA to było jedno, drugi z ostatnich tematów, o które rozpytywałem to weryfikacja wydłużenia łańcucha rozrządu. W skrócie rzecz ujmując: dramat!

    [quote="TOMUŚ"]Skoda teraz wie co masz w aucie odkąd jest online kodowanie.[/quote]
    Ano, ale tylko w teorii. Ja przerobiłem przy okazji tempomatu kwestię aktywacji komputera pokładowego więc jak pojadę do jakiegokolwiek ASO to zakodują mi z powrotem "po biednemu" i tak będę musiał tam potem grzebać i "poprawiać" po nich 😉 To co mnie odstraszyło od powierzenia tych prac ASO to to, że jak dzwoniłem do różnych serwisów i pytałem o ceny i mówiłem co chcę zrealizować to mówili, że się nie da. A chodziło mi o połączenie instalacji tempomatu z włączeniem komputera pokładowego. Wszyscy bredzili, że tempomat to owszem, ale komputera pokładowego w moim aucie to "niet".[/quote]

    Mi w aso powiedzieli że MFA moge mieć ale maxika nie 🙂 . Jak zobaczyli ze mam maxika i wszystko chodzi to mieli gały większe od jajek kurzych 😄 😄 . W poprzednim tygodniu byłem na weryfikacji głóśniejszej pracy rozrządu i technik z serwisu powiedział mia taką cenę za pomiar łańcucha że zjechałem z tego stołka u nich . Faktem jest że to był trochę wyższy standard usług niż w skodzie 🙂 . Ale i tak cena bardzo wysoka 😞 . Na szczęście mam wszystko ok i sie ciesze mocno 😄 .

    Jestem ciekawy co oni w aso by powiedzieli jakbyś im przedstawił sprawę i żeby ci dokowali to co masz w różnicy kodów - te twoje dodatki. Myślę że jakby było porządne aso to by to dokowali.

    [quote="koleś"]Tomek , jak ja Cię czasem czytam to naprawdę zastanawiam się skąd Ty takie informacje bierzesz i podajesz to jeszcze jak pewnik. A wystarczy pogrzebać w internecie.
    Jeśli chodzi o sterowniki Bordnetz to każdy powyżej 086 obsługuje tempomat. Niezależnie od literki na końcu.
    Kodowanie on-line w przypadku auta, o którym tu mowa nie jest konieczne. Takie kodowanie to dopiero od np. Fabii 3 lub Octavii 3. W tych autach niektóre sterowniki trzeba kodować on-line (np. sterownik silnika w celu aktywacji tempomatu).
    Fabię II można kodować pod blokiem, w garażu lub w ogródku. Wersja 12.12.3 zupełnie tu wystarczy. [/quote]

    Ja Jackowi podałem takie końcówki sterowników na których tempomat chodzi i nie ma problemów.
    Kodowanie on-line zostało wprowadzone po to aby Vw group wiedziało co masz w aucie 🙂 . Z tego co ja wiem to podobno przy zmianie sterownika , po wprowadzeniu kodowania on-line w nowym sterowniku ju się ma online kodowanie.
    Wytłumacz mi jedno, czemu ja na 087P mam takie same rzeczy co na 085D? 🙂 Według twojej myśli to powiniem mieć więcej rzeczy np. lusterka grzane i elektryczne sterowane, halogeny przednie itd. a tego wogóle nie mam. Wszytko mi idzie o zakodowanie.

    Jeżeli masz kodowanie to co było wcześniej to tak było że mogłeś sobie ją kodować przed blokiem.

  • [quote="TOMUŚ"]Mi w aso powiedzieli że MFA moge mieć ale maxika nie 🙂 . Jak zobaczyli ze mam maxika i wszystko chodzi to mieli gały większe od jajek kurzych 😄 😄 <!-- s:D --> .[/quote]
    Ano sam widzisz. Taki jest właśnie poziom kompetencji w ASO. Oni jadą głównie na klepaniu standardowych procedur: olej, filtry, klocki, tarcze itp. Gdy pojawia się bardziej ambitny temat to wielu z nich po prostu wymięka. Jakie oni mi bajki opowiadali o weryfikacji łańcucha?! Na ogół z kamienną powagą słuchałem tych ich bzdur, ale w jednym serwisie gościowi który mi powiedział, że łańcuch oni mogą mi sprawdzić metodą... "na słuch" zadałem wprost pytanie: "a słyszał pan o biuletynie TPI o numerze 2037419/9 z 31/10/2014?" Odpowiedź była najlepsza: "yyy... yyy... yyy...", "rzeczywiście jest taki biuletyn, ma pan rację,da się to wykonać". Nie zdecydowałem się jednak na tą weryfikację, bo nie miałem zaufania czy nie wydam pieniędzy na marne przy takim poziomie kompetencji serwisu.

    [quote="TOMUŚ"]W poprzednim tygodniu byłem na weryfikacji głóśniejszej pracy rozrządu i technik z serwisu powiedział mia taką cenę za pomiar łańcucha że zjechałem z tego stołka u nich . Faktem jest że to był trochę wyższy standard usług niż w skodzie 🙂 . Ale i tak cena bardzo wysoka 😞 . Na szczęście mam wszystko ok i sie ciesze mocno 😄 .[/quote]
    No powiedz na ile Cię skasowali za tą weryfikację łańcucha? Ty to w Czechach robiłeś?

    [quote="TOMUŚ"]Jestem ciekawy co oni w aso by powiedzieli jakbyś im przedstawił sprawę i żeby ci dokowali to co masz w różnicy kodów - te twoje dodatki. Myślę że jakby było porządne aso to by to dokowali. [/quote]
    Ja też tak myślę, tylko obawiam się że powiedzieliby: płaci pan tysiąc polskich złotych (abstrahując całkowicie od tego czy robota byłaby zrobiona należycie).

    Przy okazji: jak się wypina w F2 obudowę BCM-a z tego mocowania, w którym ona siedzi? U dołu po jednej stronie jest taka owalna jakby zapinka, za nic w świecie nie mogłem tego wyjąć.

  • [quote="jacekpk"]Przy okazji: jak się wypina w F2 obudowę BCM-a z tego mocowania, w którym ona siedzi? U dołu po jednej stronie jest taka owalna jakby zapinka, za nic w świecie nie mogłem tego wyjąć.[/quote]

    Takie owalne jakby zapinki są dwie i są one wciśnięte w obudowę BCMa. Ja je wyciskam palcami.

    [quote="TOMUŚ"][quote="jacekpk"]
    Wytłumacz mi jedno, czemu ja na 087P mam takie same rzeczy co na 085D? 🙂 <!-- s:) --> Według twojej myśli to powinienem mieć więcej rzeczy np. lusterka grzane i elektryczne sterowane, halogeny przednie itd. a tego w ogóle nie mam. Wszytko mi idzie o zakodowanie.

    Jeżeli masz kodowanie to co było wcześniej to tak było że mogłeś sobie ją kodować przed blokiem.[/quote][/quote]

    To nie jest tak, że jak masz bogatszy sterownik to od razu masz wyposażenie, które on obsługuje.

    Elektryczne lusterka i halogeny może trzeba było zaznaczyć przy konfiguracji zamówienia samochodu?

  • [quote="jacekpk"]
    Ano sam widzisz. Taki jest właśnie poziom kompetencji w ASO. Oni jadą głównie na klepaniu standardowych procedur: olej, filtry, klocki, tarcze itp. Gdy pojawia się bardziej ambitny temat to wielu z nich po prostu wymięka. Jakie oni mi bajki opowiadali o weryfikacji łańcucha?! Na ogół z kamienną powagą słuchałem tych ich bzdur, ale w jednym serwisie gościowi który mi powiedział, że łańcuch oni mogą mi sprawdzić metodą... "na słuch" zadałem wprost pytanie: "a słyszał pan o biuletynie TPI o numerze 2037419/9 z 31/10/2014?" Odpowiedź była najlepsza: "yyy... yyy... yyy...", "rzeczywiście jest taki biuletyn, ma pan rację,da się to wykonać". Nie zdecydowałem się jednak na tą weryfikację, bo nie miałem zaufania czy nie wydam pieniędzy na marne przy takim poziomie kompetencji serwisu.[/quote]

    W tym przypadku trafiła kosa na kamień 😄 . Na szczęście do takich aso nie jeżdże gdzie ich kompetencje zaczynają od yyy yyy.. 🙂 bo to starta czasu. Oni nie lubią kiedy klient jest mądrzejszy i przebieglejszy niż oni. Oni lubią ludzi którzy zabardzo nie myślą i są zieloni 🙂 <!-- s:) --> .

    [quote="jacekpk"]No powiedz na ile Cię skasowali za tą weryfikację łańcucha? Ty to w Czechach robiłeś?

    [quote="TOMUŚ"]Jestem ciekawy co oni w aso by powiedzieli jakbyś im przedstawił sprawę i żeby ci dokowali to co masz w różnicy kodów - te twoje dodatki. Myślę że jakby było porządne aso to by to dokowali. [/quote]
    Ja też tak myślę, tylko obawiam się że powiedzieliby: płaci pan tysiąc polskich złotych (abstrahując całkowicie od tego czy robota byłaby zrobiona należycie).[/quote]

    Nie robili mi pomiaru rozrządu ze względu na opłacalność pomiaru łańcucha. Pomiar kosztuje około 1000 zł i cały dzień pracy dla mechanika. Technik mi powiedział że pomiar mi się nie opłaci. Bo jak coś słychać to już lepiej cały rozrząd zmienić niż bawić się w pomiary. Byłem w aso w Rybniku w polsce.

    Za 1000 zł za kodowanie to bym im pokazał środkowy palec 😄 .

    [quote="koleś"]To nie jest tak, że jak masz bogatszy sterownik to od razu masz wyposażenie, które on obsługuje.

    Elektryczne lusterka i halogeny może trzeba było zaznaczyć przy konfiguracji zamówienia samochodu?[/quote]

    tego nie wiem co można było zaznaczyć 🙂 . Ale chodzi mi o zwykłe dokładanie jakiejś elektrycznej rzeczy 🙂
    Z tym sterownikiem mi chodzi o to że jak podpinasz się z interfejsem pod sterownik to widzisz co tam można dokodować . A ja mam lipe i tyle .

  • [quote="TOMUŚ"]Oni nie lubią kiedy klient jest mądrzejszy i przebieglejszy niż oni. Oni lubią ludzi którzy zabardzo nie myślą i są zieloni 🙂 <!-- s:) --> .[/quote]
    Takich co są niezorientowani i/lub nie myślą to oni wręcz kochają. Sam wielokrotnie widziałem jaki kit potrafią wciskać ludziom, którzy nie mają zielonego pojęcia o samochodzie. Co mnie osobiście najbardziej denerwuje przy wizycie w jakimkolwiek ASO to właśnie to, że im się wydaje, że każdy klient jest głupi / nieświadomy / zielony / niemyślący.

    [quote="TOMUŚ"]Nie robili mi pomiaru rozrządu ze względu na opłacalność pomiaru łańcucha. Pomiar kosztuje około 1000 zł i cały dzień pracy dla mechanika. Technik mi powiedział że pomiar mi się nie opłaci. Bo jak coś słychać to już lepiej cały rozrząd zmienić niż bawić się w pomiary. Byłem w aso w Rybniku w polsce.[/quote]
    Wiesz co - wydaje mi się, że kompetencje tego ASO także są wątpliwe. Cały dzień pracy mechanika? Chyba ktoś na głowę upadł. Widziałeś ten biuletyn TPI o numerze, który podałem wyżej? Widziałeś na czym ten pomiar polega? Według mnie z jakiegoś powodu chcieli Cie skutecznie zniechęcić do wykonania tej usługi i tyle. Ja chciałem sam sobie to zmierzyć, zdejmując jednak przy okazji górną osłonę łańcucha, by ocenić luz łańcucha na kole. Jedno co mnie wstrzymało to to, że nie mam klucza dynamometrycznego by równo podociągać śrubki mocujące tą obudowę. Może na wiosnę tam zajrzę 🙂

  • Technik mi powiedział że to jest prawie równoznaczne z wymianą rozrządu. Wszystko trza wyciągnąć , pomierzyć , założyć i na nowo ustawiać. Powiedział że to mi sie nie opłaci. Lepiej tą kasę dodać do wymiany rozrządu. Bo kwota jest spora.

  • [quote="TOMUŚ"]Technik mi powiedział że to jest prawie równoznaczne z wymianą rozrządu. Wszystko trza wyciągnąć , pomierzyć , założyć i na nowo ustawiać. Powiedział że to mi sie nie opłaci. Lepiej tą kasę dodać do wymiany rozrządu. Bo kwota jest spora.[/quote]
    Demontaż łańcucha w celu jego oględzin to rzeczywiście średnia inwestycja. Lepiej od razu włożyć nowy i po temacie 🙂 <!-- s:) -->

    Nie zmiania to jednak faktu, że goście, z którymi rozmawiałeś nie mają pojęcia o procedurze weryfikacji rozrządu opisanej przez producenta w cytowanym przez mnie biuletynie serwisowym. To co jest w nim opisane nie jest w istocie pomiarem samego wydłużenia łańcucha, bo żeby to zrobić trzeba by go faktycznie zdemontować, zmierzyć i porównać z łańcuchem nowym. Procedura weryfikacyjna opisana w TPI 2037419/9 polega na pośrednim sprawdzeniu wydłużenia łańcucha, a dokładniej na upewnieniu się czy jego wydłużenie mieści się w zakresie pracy napinacza hydraulicznego. Wszystko co należy zdemontować to napinacz i nic poza tym. W jego miejsce wkręca się "przyrząd pomiarowy", będący w istocie "zmodyfikowanym napinaczem", pozwalającym na zmierzenie suwmiarką w stopnia wysunięcia trzpienia. Mając wynik pomiaru długości wysunięcia trzpienia oraz znając zakres pracy napinacza (czyli max. długość wysunięcia trzpienia) można ocenić czy łańcuch nie wydłużył się na tyle, że napinacz nie jest już w stanie zniwelować lub też pracuje on już na granicy swojego zakresu. Wspomniany "przyrząd" można sobie zrobić samodzielnie ze starego napinacza, co mam w planach uczynić 🙂 Ponieważ nie mam garażu oraz w związku z tym, że kultura pracy rozrządu nie ulega szczególnemu pogorszeniu, poczekam z tym do wiosny. Tak czy inaczej - serwis posiadający narzędzia oraz wiedzę jak to zrobić nie ma prawa żądać za tego typu usługę tysiąca polskich złotych i zajmować się tym przez całym dzień 🙂

    Wypowiedź ta powinna się po prawdzie znaleźć w innym wątku 🙂

    Wracając do meritum: zamówiłem kabel. Czekam. Jak otrzymam będę sprawdzał kodowanie tego mojego BCM-a.

  • Jak bede miał chwilke to zrobie porządek z tym 😉 <!-- s;) -->
    Najnowszy kabel to 16.8.3 🙂

  • [quote="TOMUŚ"]Najnowszy kabel to 16.8.3 🙂 <!-- s:) -->[/quote]
    Myślę, że najnowszy kabel do szczęścia potrzebny mi nie jest, szczególnie że i auto do najnowszych nie należy 😉

    Koledzy, potrzebuję kilku wskazówek od Was. Dla wyjaśnienia - nie jestem informatycznym lamerem, ale nie mam zbytnio doświadczenia w kodowaniach tych sterowników.

    [quote="kapi"]Sprawdź kanał 46. -> funkcja 07[/quote]
    Sorry za głupie pytanie, ale możesz jaśniej? Jak wejść do tego kanału 46 i funkcji 07 - przez adaptację BCM-a?

    [quote="kapi"]Jak masz 4 drzwi do obslugi to kodowanie temu musi odpowiadać. [/quote]
    Możesz w dwóch słowach objaśnić co masz na myśli?

    Dorzucam jeszcze dwa pytania:

    1. Do czego służy "security access"? Skąd wziąć kod dostępu? To jest jakaś unikalna wartość przypisana per urządzenie czy wspólna dla danej rodziny modułów? Odblokowuje ona dostęp do ukrytych opcji, do czego to służy?

    2. Czy ten długi hex, który widzę po wejściu w "09 - Central electrics" to jest całe kodowanie BCM-a? Część funkcjonalności włącza się w "pomocniku kodowania", a część w "adaptacji". Zmiany ustawień poszczególnych parametrów znajdujących się w sekcji "adaptacja" zdają się nie mieć wpływu na wartość poszczególnych bajtów składających się na ten długi kod hexowy. Oznaczałoby to, że przeklejenie całego hexa z jednego modułu do drugiego tylko częściowo rozwiąże kwestię zgodności ustawień obydwu modułów, bo kwestie apdatacji trzeba zrobić już na piechotę - dobrze to rozumiem?

    A teraz do rzeczy. Sprawdziłem kodowanie, ale bez ponownego montażu poprzedniego sterownika. Przypomniałem sobie bowiem, że przed instalacją tempomatu zrobiłem skan wspominaną tu wcześniej ap-ką o nazwie Carista, która zdjęła mi starego hexa z modułu 6R7937085D. Porównałem go więc z hexem nowym BCM-ie 6R7937087H.

    Różnice były następujące:

    [b]Bajt3[/b] - stary BCM = 18, nowy BCM = 98.
    [b]Bajt5[/b] - stary BCM = 01, nowy BCM = 21.
    [b]Bajt7[/b] - stary BCM = 40, nowy BCM = 48.
    [b]Bajt12[/b] - stary BCM = 2E, nowy BCM = 2C.
    [b]Bajt17[/b] - stary BCM = 40, nowy BCM = C0. Zmiana w związku z aktywacją tempomatu.

    Wykonałem następujące modyfikacje:

    dla Bajtu 3 [u]wyłączyłem[/u] bit 7 ("Function Comfort Active")
    dla Bajtu 5 [u]wyłączyłem[/u] bit 5 ("Comfort Closing Optical Confirmation (turn signal) active")
    dla Bajtu 7 [u]wyłączyłem[/u] bit 3 ("Remote Control Inactive")
    dla Bajtu 12 [u]włączyłem[/u] bit 1 ("Daytime Running Light Adjustable")

    Tym sposobem uzyskałem zgodność hexów starego BCM-a z nowym, za wyjątkiem wartości bajtu 17, który ma jest inny z uwagi na obecność tempomatu. Powiem jednak szczerze - bardzo wątpię w to, że wprowadzone zmiany mają jakikolwiek wpływ na sporadyczne anomalia w pracy centralnego zamka.

    Dalej się zastanawiam jakiego typu błąd popełnili goście, którzy kodowali mi to w tym "pseudo serwisie", że nie działał im centralny po zmianie modułu. W tutorialach jakie dostępne są na stronach producenta Ross Tech piszą jedynie w tutorialach o potrzebie adaptacji kluczyków w wypadku wymiany BCM-a, a u mnie kluczyki są bez pilotów (Channel 001: Remote Control Matching)

  • [quote="jacekpk"]
    [quote="kapi"]Sprawdź kanał 46. -> funkcja 07[/quote]
    Sorry za głupie pytanie, ale możesz jaśniej? Jak wejść do tego kanału 46 i funkcji 07 - przez adaptację BCM-a?

    [quote="kapi"]Jak masz 4 drzwi do obslugi to kodowanie temu musi odpowiadać. [/quote]
    Możesz w dwóch słowach objaśnić co masz na myśli?
    [/quote]
    Zobacz tu : http://www.ross-tech.com/vcds/tour/main_screen.php<!-- m --> - manual VCDS jest interaktywny i pozwala kliknąć na wybrane pola.

    wybierasz po kolei : select / 46 Centr Conv /coding.

    w przypadku Long Coding co podejrzewam u ciebie, jest inne okienko - [url=https://www.google.pl/search?q=long+coding&tbm=isch&imgil=U9kIHbLdb7qHoM%253A%253B7hfCQbmAHnyKqM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.ross-tech.com%25252Fvag-com%25252Ftour%25252Frecode_screen.html&source=iu&pf=m&fir=U9kIHbLdb7qHoM%253A%252C7hfCQbmAHnyKqM%252C_&usg=__HgG2mFZAg66uo56l1GwrjN-auDI%3D&biw=1508&bih=634&ved=0ahUKEwisz-iX9IrQAhXoAsAKHa4eA9sQyjcIOw&ei=DUwaWOyUI-iFgAauvYzYDQ#imgrc=U9kIHbLdb7qHoM%3A]takie[/url] - wtedy trzeba poszukać odpowiednich funkcji

    [quote="jacekpk"]
    Dorzucam jeszcze dwa pytania:

    1. Do czego służy "security access"? Skąd wziąć kod dostępu? To jest jakaś unikalna wartość przypisana per urządzenie czy wspólna dla danej rodziny modułów? Odblokowuje ona dostęp do ukrytych opcji, do czego to służy?

    2. Czy ten długi hex, który widzę po wejściu w "09 - Central electrics" to jest całe kodowanie BCM-a? Część funkcjonalności włącza się w "pomocniku kodowania", a część w "adaptacji". Zmiany ustawień poszczególnych parametrów znajdujących się w sekcji "adaptacja" zdają się nie mieć wpływu na wartość poszczególnych bajtów składających się na ten długi kod hexowy. Oznaczałoby to, że przeklejenie całego hexa z jednego modułu do drugiego tylko częściowo rozwiąże kwestię zgodności ustawień obydwu modułów, bo kwestie apdatacji trzeba zrobić już na piechotę - dobrze to rozumiem?

    A teraz do rzeczy. Sprawdziłem kodowanie, ale bez ponownego montażu poprzedniego sterownika. Przypomniałem sobie bowiem, że przed instalacją tempomatu zrobiłem skan wspominaną tu wcześniej ap-ką o nazwie Carista, która zdjęła mi starego hexa z modułu 6R7937085D. Porównałem go więc z hexem nowym BCM-ie 6R7937087H.

    Różnice były następujące:

    [b]Bajt3[/b] - stary BCM = 18, nowy BCM = 98.
    [b]Bajt5[/b] - stary BCM = 01, nowy BCM = 21.
    [b]Bajt7[/b] - stary BCM = 40, nowy BCM = 48.
    [b]Bajt12[/b] - stary BCM = 2E, nowy BCM = 2C.
    [b]Bajt17[/b] - stary BCM = 40, nowy BCM = C0. Zmiana w związku z aktywacją tempomatu.

    Wykonałem następujące modyfikacje:

    dla Bajtu 3 [u]wyłączyłem[/u] bit 7 ("Function Comfort Active")
    dla Bajtu 5 [u]wyłączyłem[/u] bit 5 ("Comfort Closing Optical Confirmation (turn signal) active")
    dla Bajtu 7 [u]wyłączyłem[/u] bit 3 ("Remote Control Inactive")
    dla Bajtu 12 [u]włączyłem[/u] bit 1 ("Daytime Running Light Adjustable")

    Tym sposobem uzyskałem zgodność hexów starego BCM-a z nowym, za wyjątkiem wartości bajtu 17, który ma jest inny z uwagi na obecność tempomatu. Powiem jednak szczerze - bardzo wątpię w to, że wprowadzone zmiany mają jakikolwiek wpływ na sporadyczne anomalia w pracy centralnego zamka.

    Dalej się zastanawiam jakiego typu błąd popełnili goście, którzy kodowali mi to w tym "pseudo serwisie", że nie działał im centralny po zmianie modułu. W tutorialach jakie dostępne są na stronach producenta Ross Tech piszą jedynie w tutorialach o potrzebie adaptacji kluczyków w wypadku wymiany BCM-a, a u mnie kluczyki są bez pilotów (Channel 001: Remote Control Matching)[/quote]

    żeby było przyjmowane kodowanie LongCoding musisz mieć wpisane wartości w pola ( zaczynajac od głównego ekranu VCDS ) :
    Options / (karta User Interface...) i tu wpisujesz WSC / VZ / Equipment - wartości jakieś sobie wymyśl, nie mogą być zera.
    i ważne, byś w tej karcie miał zaznaczone, by program nie sprawdzał wersji przez internet, bo może "uwalić" kabel. [b] Check for free updates[/b]

    [url=http://forum.fcp.pl/viewtopic.php?p=98562#p98562]TUTAJ[/url] podawałem wartości dla kanału 46

    a [url=http://forum.fcp.pl/viewtopic.php?p=103318#p103318]TUTAJ[/url] przekleiłem wartości dla LongCoding jakie podawali koledzy, niestety trzeba użyć translatora... ale to chyba nie problem.
    na odnośniku do SkodaHome niektórzy podają nr jednotki i kodowanie jakie mają.

    odnośnie adaptacji kluczyków - w większości przypadków użytkownicy wymieniający moduł, zapominają o adaptacji kluczyków i potem jest problem, reszta w takiej sytuacji jest mniej istotna i można ja zignorować pod warunkiem że samochód odpala.
    adaptacje da się wykonać później.

    security acces - daje dostęp do dokodowania niektórych funkcji, które normalnie zakodowane nie bedą działać, jak np tempomat.
    Ad. 2 - tak bym postąpił jak to opisałeś. skopiować LongCoding, i dopasować pozostałe wartości. w pozostałych adaptacjach.

    tyle ode mnie, może jeszcze ktoś coś dopisze.

  • [quote="kapi"]wybierasz po kolei : select / 46 Centr Conv /coding. [/quote]

    [b]kapi[/b], piękne dzięki. Teraz rozumiem.

    W kanale 46 programowany jest tzw moduł komfortu, opisywany na schematach elektrycznych Skody jako [b]J393 - central control unit for convinience system[/b]. Rzecz w tym, że w moim aucie go nie ma 🙂 <!-- s:) --> Początkowo nieco mnie to dziwiło, ale odpowiedź na pytanie "dlaczego tak jest" wyszperałem w dokumentacji elektrycznej Fabii:
    [quote]As of MY 2011, the functions of the central control unit for the convenience system -J393- are additionally integrated in the vehicle voltage control unit -J519- (BCM). Therefore, the central control unit for convenience system -J393- is no longer fitted as of MY 2011.[/quote]
    Wygląda więc na to, że w teraz wszystko realizowane jest wyłącznie przez BCM-a, czyli moduł J519. Sprawdzałem też jak to wygląda w Rapidzie - jest dokładnie tak samo, mimo że tam jest fabryczny centralny zamek z pilotami typu scyzoryk i alarmem. Jest BCM 087M, ale nieco inny - ma dłuższego hexa o 4 bajty.

    Co do konkretów. Fabryczny moduł [b]BCM 6R7937085D[/b] miał następujące długie kodowanie:

    7C 98 0B 18 08 01 00 40 00 20 00 00 2E 0B 08 80 00 40 40 0F 60 00 00 00 00 00
    

    BCM o numerze [b]6R7937087H[/b] zakodowany przez fachurów w związku z aktywacją tempomatu zakodowano następująco:

    7C 98 0B 98 08 21 00 48 00 20 00 00 2C 0B 08 80 00 C0 40 0F 60 00 00 00 00 00
    

    Po wprowadzeniu zmian takich jakie opisałem w swoim poprzednim poście uzyskałem kodowanie tożsame z tym, które było na starym sterowniku, za wyjątkiem bajtu 17 (tempomat). Zostaje mi teraz poobserwować auto, ale wydaje mi się, że kodowania nie mają w temacie szwankowania centralnego zamka nic do rzeczy.

Log in to reply