FI Jak często wymieniać końcówki drążków kierowniczych?
-
Byłem ostatnio u mechanika na wymianie klocków hamulcowych i wtedy mechanik stwierdził, że przydałoby się wymienić jak najszybciej też końcówki drążków, bo mają zardzewiałe z zewnątrz łożysko czy przegub. Bo podobno jest tam w środku jakaś kulka, która w fabiach jak jest już duże zużycie elementu - wypada i wtedy koło się przekrzywia co jest bardzo niebezpieczne, koło może się urwać. Problem polega na tym że o ile jedna końcówka ma już ładnych kilka lat i kilkadziesiąt tys. km, to druga była wymieniana 2-3 lata temu (20-30 tys km temu), bo nie dało się jej rozkręcić przy wymianie sprężyn przy amortyzatorach (wiem że to nieprawidłowe bo powinno się to robić parami, ale inny mechanik sam tak zrobił i wszystko było i jest ok). Obecny mechanik twierdzi że obie tak samo nadają się do wymiany, co mnie trochę dziwi. Samochód był na przeglądzie 3 miesiące temu i do końcówek zastrzeżeń nie było.
Czy wierzyć więc mechanikowi że z tymi końcówkami w fabiach jest taki wielki problem, tak szybko się zużywają nawet jak tego z zewnątrz nie widać i trzeba końcówki często wymieniać (nawet jak nie ma luzów) czy też sobie to odpuścić, bo wszytko na teraz działa ok a na przeglądzie nic nie wykryto? -
Nie spotkałem jeszcze tak ekstremalnej sytuacji.
Zmień....mechanika.
Główka tej końcówki musiałaby pęknąć by to wszystko runęło jak to opisuje jegomość. Nie popadajmy również w paranoje - skoro auto przeszło przegląd to co, wymieniać dobre na lepsze ?
A prawdą jest że lepiej wymieniać końcówki parami. Bo i tak ustawienie zbieżności trzeba robić.sent by phone
-
Ja na końcówkach ORI przejechałem 150kkm.Wymieniłem obie i ustawiono geometrię.
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
-
Zawyczaj końcówki drążków wyniemia się jak zaczynają stukać. Nie do końca prawdą jest też że trzeba je wymieniać parami. Ustawianie geometrii też nie jest konieczne, chociaż zalecane. Zużycie też nie jest zalezne od przebiegu ale od dróg jakimi się poruszamy. Wiadomo że jeżeli tłuczemy po dziurach to elementy zawieszenia będą poddawać się szybciej. Następna sprawa. Jak długo robię w warsztacie tak nie spotkałem się z tym, żeby kontrolować korozię wewnątrz końcówki drązka. Sprawdza się tylko luzy, ewentualnie stan gumowych osłon.