Witaj na forum Fabia Club Polska

Fabia 1,4 TDI 70KM BNM dymek z bagnetu i turbina

Topic created · 5 Posts · 3820 Views
  • Witam wszystkich;

    Próbowałem znaleźć podobne tematy ale bez rezultatu dlatego potrzebuję zasięgnąć waszej wiedzy.
    Chcę sprzedać Fabie I Combi z 2006 z silnikiem 1.4 TDI 70KM BNM.
    Wydawało mi się, że samochód silnik są w swietnym stanie. Przebieg oryginalny 224 tyśkm. Był potencjalny kupiec i jego kolega mechanik. I mechanik powiedział:

    • wyjął bagnet oleju i wydobywał się tam leciutki dymek (nie wiem czy to ma znaczenie ale bylem po trasie 40KM). i że pierścienie przepuszczają ale nie jest źle ale nie powinno tego być.
      I tu moje pytanie: czy to normalne? Czy może problem z pierścieniami? A może to wina zużywających się panewek o których wspomina się w różnych artykułach? Co może być tego przyczyną i co powinienem zrobić, żeby tego dymku nie mieć?
    • ponadto turbina: turbina jest oryginalna i nie była nigdy robiona (ze stałą geometrią). Gość ścisnął wąż i powiedział, że od niskich obrotów powinna pęcznieć/robić się twarda, a faktycznie wąż był miękki i tak od około 3 tyś obrotów zaczynał twardnieć. Czy to normalne? czy faktycznie wąż powinien 'puchnąć' już od niskich obrotów? Czy może tak ma być bo to tylko 70KM?

    Jeśli jest ktoś w stanie udzielić odpowiedzi i doradzić co należy zrobić to będę wdzięczny.
    Z góry dziękuję za wszelkie informacje.
    Pozdrawiam

  • tym dymkiem zobacz jeszcze czy wydobywa się przez korek wlewu oleju po jego odkręceniu. Ciśnienie doładowania turbiny w taki sposób sprawdza się poglądowo, ale w każdym doładowanym aucie jest czujnik doładowania turbiny i jeżeli było by złe to wywala kontrolkę i zazwyczaj wpada w tryb awaryjny. Skoro auto ma moc i nic się nie dzieje niepokojącego (kopcenie, ubywajacy olej, hałas z turbo itd) to nie ma co się turbiny czepiać. Wątpię też że to był mechanik samochodowy.

  • Nie przejmuj się , nie rób sobie kłopotu. Kupujący mają swoje teorie. Nie będzie ten , będzie inny któremu spasi.

  • Cześć;

    Właśnie po odkręceniu korka paruje (wydobywa się dymek).
    Ale dzisiaj jak na zimnym silniku spojrzałem to korka wlewu oleju leciał dymek a z bagnetu nie widziałem.
    I właśnie, z korka jak się odkręci to widać większy 'dymek'.
    A z turbiny właśnie żadnych błędów nie ma i wydaje mi się, że pomimo 70KM auto potrafi zaskoczyć swymi osiągami.

  • Może w takim razie odma jest zapchana co sprawia że mocy odczuwalnie też jest mniej ze względu na inna pracę turbo. Może narobić bałaganu w uszczelnieniu więc lepiej to sprawdzić.

Log in to reply