Witaj na forum Fabia Club Polska

Zbyt długi czas nagrzewania silnika

Topic created · 23 Posts · 9611 Views
  • Witam

    Chciałem zapytać posiadaczy 1.4MP[color=red]I[/color], jak szybko grzeje się Wam się silnik przy zamkniętym dopływie ciepłego powietrza do wew. Chodzi mi informacje ile kilometrów trzeba przejechać aby na wskaźniku temp był w pozycji pionowej.

    Tomek
    Fabia 1.4MPI/50KW

  • to zależy od temperatury na zewnątz ale z reguły bardzo szybko 2,3km albo szybciej jak jest cieplo na zewnątrz.miałem taki przypadek ,że w środku lata bardzo długo rosła temperatura na wskażniku.po odkręceniu termostatu okazało sie ze termostat rozsypal sie w srodku i caly czas byl otwarty.wymienilem na oryginalny za 75 zl i pochodzil 3 miesiace ale sie zacial w druga strone ze sie nie otwieral.zalozylem srodek ze starego i jest ok.ale lepiej kupic polski zamiennik za 40 zl.podobno sa lepsze.

  • Ile czasu się nagrzewa ten silnik. Bo mi sie wydaje że u mnie to trwa za długo - żeby nagrzać silnik muszę przejechać jakieś 7 km przy temperaturze otoczenia ok 10stopni.
    Jak sprawdzić w tym aucie czy termostat czasem nie nawala.
    Z góry dzięki.

  • chyba jak we wszystkich skodach po 2-3 km powinna stac na srodku bo czasami jezdze super b i jest tak samo jak w fabi.musisz sprawdzic czy sie termostat nie rozsypal.trzeba upuscic troche plynu-kranik jest na dole przy chlodnicy.potem odkrecic termostat(jest umieszczony na wlocie plynu do silnika na koncu przewodu wylotowego z chlodnicy.

  • Koledzy po ilu kilometrach rozgrzewa sie wam samochód ( 1.4 60km ) przy mrozach -15,bo żeby u mnie wskazówka staneła pionowo to musze przejechać gdzieś od 12 do 15km ful ciepło dmuchawa na 2.Jak sie rozgrzeje postoje minutę ful ciepło dmuchawa na 3 to wskazówka trochę opada ale po przejechaniu 400m znowu pionowo stoi.Gdzieś tydzień temu termostat wymieniałem i chciałem sie dowiedzieć czy wszystko wporządku.Spalanie dobre od 8 do 8,5 przy tych mrozach na wolnych obrotach 0,8-0,9

  • Krzysiek2, wszystko jest ok.

  • Ja mam 1.4 MPi i jak jest bardzo zimno -15 -20 to trwa ok 12km jak jest +temp to 2-4km 🙂 <!-- s:) -->

  • Dzięki koledzy 🆗 <!-- s🆗 -->

  • Dokładnie tak jak jest zima to musi być zimno 😄 <!-- s:D --> Jak masz właczony nawiew na ciepłe to czas grzania znacznie sie wydłuża ..normalka. I wskazówka potrafi troszke opaść i za jakis czas wraca.

  • Grzanie najlepiej jest robić przy dmuchawie nastawionej na zimno. Wtedy idzie szybciej, bo po jakichś 6-8 stopniach. A że potem opada - norma. 😉 <!-- s;) -->

  • W mojej Fabii wogole sie nie nagrzewa, nawet przy temperaturze 10 stopni wskazowka jest na 0. Nie dawno wymienilem czujnik temperatury plynu chlodniczego, bo wentylator sie nie wlaczal i dalej sie nie wlacza:( Nie wiem co sie dzieje, z gory dziekuje za info

  • [b]sputnik[/b], termostat pewnie do wymiany

  • W samochodzie jest cieplo, dmuchawa dziala.

  • w mojej fabi jest podobnie przy -10 stopniach nagrzewa sie troche wolniej, trzeba przejechac okolo 10km a jak wezme ogrzewanie na 3 to po jakims czasie wskazowka opada, ne wiem czy to normalne ale podobno chyba to normalne

  • [b]pigos2[/b] no niestety TDI są trudne do dogrzania podczas mrozów. Z moich obserwacji wynika, iż przy -10 i więcej to najlepiej użytkować je w trasie, wtedy trzyma stabilnie temp., w mieście natomiast jest większy problem z dogrzaniem.

  • moze czyms przesłonic podczas takich niskich temp. grila, moze sa oryginalne przesłonki na gril ?

  • [quote="arturro67"]moze czyms przesłonic podczas takich niskich temp. grila, moze sa oryginalne przesłonki na gril ?[/quote]
    na allegro są takie osłonki dość estetyczne firmy HEKO

  • http://www.allegro.pl/item893034867_skoda_fabia_5d_od_2000r_oslona_zimowa_heko.html<!-- m --> bardzo fajne.Czy ktos jezdzi z taka osłona ? jak to wpływa na prace silnika , czytałem ze opinie sa podzielone ...

  • A jakie są wasze opinie i doświadczenia za i przeciw na temat tych przysłonek :?: <!-- s:?: -->

  • u mnie w SDI taka osłonka dawała rade zeszłej zimy, ale jej wada jest taka, że zasłania wlot powietrza do silnika - o ile dla silnika sdi to może nie ma wielkiego znaczenia, to dla TDI może mieć znaczenie takie, że będzie silnik lekko zamulony, bo będzie dostawał mniej świeżego powietrza (którego przeciez bardzo potrzebuje). Nie wiem, może sie mylę, ale tak mi sie wydaje na zdrowy chłopski rozum.

Log in to reply