[F2] Manual montażu tempomatu Fabia 2 Polo Ibiza itp. CCS
-
Hejka załoga FCP <!-- s:) -->
Dołożyłem u siebie CCS czyli tempomat, jako że nie jest to trudne a już szczególnie z instrukcją to pozwolę sobię wstawić dla potomnych ten skromny manual. Jako że modyfikacjami zajmuję się zupełnie amatorsko to jeśli wychwycicie jakieś błędy to śmiało meldować. Czasem się rzucam na wielką wodę ale z drugiej strony nie święci garnki lepią
[size=200][b]Przeróbka dotyczy dodania tempomatu CCS do Fabii 2 FL ale pewnie pasuje do wielu innych aut opartych o platformę VW Polo 6R.[/b][/size]
Potrzebujesz:
- Manetki z obsługą tempomatu
- Sterownik elektryki i komfortu BCM w wersji 087 lub wyższej
- 6 pinów do kostki T41a manetki
- 1 pin do kostki T94a ECU
- trochę kabelków 0,35mm2, lutownica, cyna, klucze
Poniżej rozpisane połączenia które będziesz musiał wykonać.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/01_Fabia_CCS_polaczenia.png~original[/img]
Zaczynamy.
- Płaskim wkrętakiem odpinamy zaczepy poduszki, jeśli nie wiesz jak to zrobić to weź lustereczko i zobaczysz drucik który trzeba zsunąć z zaczepu na kierownicy.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/02_IMG_4184.jpg~original[/img]
- Odpinasz żółtą wtyczkę poduszki, dla bezpieczeństwa lepiej odepnik wcześniej klemę minusową z akumulatora i dotknij dłonią masy w aucie aby pozbyć się ładunku.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/03_IMG_4185.jpg~original[/img]
- Kluczem Spline M12 odkręć kierownicę.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/04_IMG_4186.jpg~original[/img]
- Na kierownicy i wieloklinie kolumny powinien być znacznik do prawidłowego ustawienia, dla pewności możesz dodatkowo sobie zaznaczyć położenie kierownicy.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/05_IMG_4187.jpg~original[/img]
- Podważ ramkę licznika i wyciągnij ramkę, jest ona połączona z górną plastikową osłoną kolumny kierowniczej, wszystko jest na zatrzaski także spokojnie ciągnąc wyczujesz gdzie trzeba podważyć. Ja z powodów opisanych w punkcie 19 zdejmowałem deskę całą i dlatego licznik wyciągałem, jeśli nie chcesz zdejmować deski omiń wyciąganie licznika.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/06_IMG_4188.jpg~original[/img]
- Tutaj widać zatrzaski na ramce od licznika.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/07_IMG_4189.jpg~original[/img]
- Wykręć 3 wkręty T20 w liczniku i wyciągnij go do siebie, odepnij z tyłu licznika niebieską wtyczkę poprzez przesunięcie różowej dźwigni. Odkręć 2 śruby od góry i jedną od spodu w dolnej plastikowej obudowie kolumny kierownicy.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/08_IMG_4191.jpg~original[/img]
- Zdejmij dolną obudowę kolumny kierownicy.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/09_IMG_4192.jpg~original[/img]
- Zluzuj opaskę zespolonych manetek. Nie sugeruj się numerem 7H0953503GJ bo niektóre zdjęcia wykonałem już po zmianie moich manetek
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/10_IMG_4203.jpg~original[/img]
- Odepnij wtyk T41a poprzez wyciągnięcie plastikowej blokady.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/11_IMG_4204.jpg~original[/img]
- Teraz możesz już zdjąć manetki z kolumny.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/12_IMG_2558.jpg~original[/img]
- U mnie oryginalnie była część o numerze 6Q0953503DN i oczywiście brak tempomatu.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/13_IMG_2559.jpg~original[/img]
- A to moje nowe manetki, z tempomatem i od razu z obsługą komputera czyli Maxidota.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/14_IMG_2560.jpg~original[/img]
- Teraz mam numer części 7H0953503GJ, jest to numer zespolony z pierścieniem, jeśli szukasz w ETKA samych manetek pamiętaj że to będzie numer w postaci 7H0953513 !!
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/15_IMG_2561.jpg~original[/img]
- Tak wygląda przód wtyku T41a w zbliżeniu.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/16_IMG_2562.jpg~original[/img]
- Tył wtyku T41a, od pinu 26 do 31 to właśnie miejsce na tempomat.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/17_IMG_2566.jpg~original[/img]
- A tak wygląda wszystko już po zapinowaniu.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/18_IMG_2575.jpg~original[/img]
- W przewodzie od T41a/31 trzeba umieścić diodę prostowniczą, narysowałem ci jak ją podłączyć.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/19_IMG_2571.jpg~original[/img]
- Dalej trzeba poprowadzić i podłączyć przewody do BCMa i do ECU, ja przy okazji sobie wymieniłem climatic na climatronic więc miałem zdjętą deskę i ten komfort że mogłem wtyczki od BCMa wyjąć do góry i dość komfortowo je obsadzić, jeśli nie chcesz zdejmować deski to będziesz musiał zanurkować w nogi kierowcy i tam w dość małej przestrzeni trzeba będzie pinować wtyk T73b, z doświadczenia ja bym doradzał zdjąć deskę, nie jest to jakieś bardzo kłopotliwe a dodatkowo kabelki można poprowadzić przy oryginalnych wiązkach, ja dodatkowo oprócz climatronica pociągnąłem sobie wiązki pod elektryczne lusterka i inne systemy które planuję dołożyć.
Tak to u mnie wyglądało przy próbnym rozruchu climatronica, po lewo u góry widzisz BCMa który normalnie znajduje się w głębi nad skrzynką bezpiecznikową SC, i jest do tego bardzo słaby dostęp.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/20_IMG_4398.jpg~original[/img]
- Tak wyglądają wtyki T73a i T73b, ja z racji wielu przeróbek pinowałem i jedną i drugą, przy tempomacie pinujemy tylko wtyk biały T73b.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/21_IMG_4312.jpg~original[/img]
- Po wyjęciu wtyku z białej obudowy sam wtyk rozsuwamy na dwie połóweczki i mamy wszystko jak na dłoni.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/22_IMG_4313.jpg~original[/img]
- U mnie wyglądało to tak w opcji pinowania obu wtyków na raz
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/23_IMG_4327.jpg~original[/img]
- Wyjmij ECU, najlepiej aby mieć dobry dostęp zdemontuj filtr powietrza.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/24_IMG_4164.jpg~original[/img]
-
Wyciągnij wtyk T94a z ECU, rozchyl w miejscu strzałek delikatnie prowadniczki i...
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/25_IMG_4335.jpg~original[/img] -
Wysuń w kierunku strzałki osłonę wtyku.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/26_IMG_4336.jpg~original[/img]
- Wyciągnij kawałek różową blokadę tak aby zwolnić piny we wtyku, ja akurat wyciągnąłem całą bo lekko wyszła.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/27_IMG_4339.jpg~original[/img]
- Zlokalizuj i wyciągnij zaślepkę ochronną pinu 64.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/28_IMG_4343.jpg~original[/img]
- Tak wygląda zaślepka.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/29_IMG_4344.jpg~original[/img]
- Tak wygląda pin do ECU.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/30_IMG_4340.jpg~original[/img]
- Pin wkładamy na miejsce, koniecznie wsuwamy różową blokadę pinów.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/31_IMG_4346.jpg~original[/img]
- Ja mniej więcej widać jak poprowadziłem przewód do ECU, oczywiście ty możesz go poprowadzić inną trasą.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/32_IMG_4347.jpg~original[/img]
- Tak mniej więcej wygląda wtyk do ECU już na gotowo.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/33_IMG_4348.jpg~original[/img]
- Mój oryginalny BCM, tzw. bieda.
- Wymieniłem go na 6R7937087R, dzięki temu mogłem dołożyć sobie kluczyki scyzoryki, CCS i parę innych bajerów
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/35_6R7937087R.jpg~original[/img]
- Krótka rozpiska modułów BCM.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/36_BCMy_lista.png~original[/img]
- Po skręceniu wszystkiego i podpięciu wtyczek i akumulatora pozostaje nam zakodowanie CCS w BCM.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/37_BCM_byte_17_full.png~original[/img]
- I w sterowniku silnika.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/38_engine_byte_5_full.png~original[/img]
- Później możemy sobie w 4 grupie bloków pomiarowych podejrzeć czy wszystko nam bangla, naciskając przyciski na CCS obserwujemy odpowiednie komunikaty.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/39_BCM_g004_cancel_on.png~original[/img]
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/40_BCM_g004_ccs_off.png~original[/img]
- To samo możemy sobie podejrzeć w wartościach pomiarowych w ECU, przy wybieraniu funkcji na manetce CCS będzie się zmianiała wartość na 0 lub 1 w pozycji 056 switch position.
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/43_engine_amv_ccs_off.png~original[/img]
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/44_engine_amv_ccs_on.png~original[/img]
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h414/jarrypl/FCP/CCS/45_engine_amv_cancel_on.png~original[/img]
[b][size=200][color=#008040]Moje manuale:[/color][/size][/b]
[url=http://fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=31&t=12869]FCP - [F2] DRL LED ala jarry style AKA Hella Style[/url]
[url=http://fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=31&t=13566&p=129132]FCP - [F2] Manual montażu tempomatu Fabia 2 Polo Ibiza itp. CCS[/url]
[url=http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=24&t=11552]TKP - inne moje manuale[/url] -
[b][i]jarry[/i][/b], fantastyczna robota! Szacun zarówno za determinację do montażu tego tempomatu, jak również do sporządzenia tej dokumentacji Chodziło mi po głowie zamontowanie tempomatu, ale po tym co tu zobaczyłem już mi się odechciało <!-- s:) --> U mnie byłoby trochę inaczej, bo nie mam Maxi-Dota oraz nie mam manetek z komputerem pokładowym, a więc i "nie mam komputera".
Mam do Ciebie przy tej okazji pytanie: dałbyś radę chociaż jakoś skrótowo opisać proces demontażu samej deski rozdzielczej? Czy do zdjęcia deski konieczny jest demontaż tunelu środkowego? Miałeś jakiś opis lokalizacji śrubek, zatrzasków trzymających deskę, czy też sam wszystko rozkminiłeś? Widzę, że u Ciebie wszystko rozebrane jest do cna :przestraszony:
-
porobiłem zdjęcia i one mnie uratowały <!-- s:) -->
otóż wszystkie śrubki z pudełeczka odnalazły że tak powiem... swoje dziurki
mam zamiar opisać zmianę climatic na climatronic i siłą rzeczy tam by się znalazł krok po kroku demontaż deski
pamiętaj żę da się założyć tempomat bez demontażu deski, trzeba się pogimnastykować pod BCMem, ja już na tyle źle widzę z bliska jak i słabo się wyginam że manetkę sobie założyłem gdzieś tak w grudniu 2014r. i przewody podłaczyłem do T41a i upchnąłem je do deski z nadzieją że kiedyś mi się będzie chciało tam pod deską wszystko połączyć, i tak prawie po roku przyszło mi zdjąć deskę i zapinowanie wtyku BCMa było samą przyjemnością, myślę że mimo wszystko więcej ludzi będzie jednak wybierało opcję podłączenia kabelków bez zdejmowania deski, z racji że STRACH MA WIELKIE OCZY :szok:
-
O zdejmowanie deski zapytałem raczej pod kątem ewentualnej wymiany wentylatora dmuchawy... O tym co znaczy gimnastyka na leżąco pod deską rozdzielczą bardzo dobrze wiem, bo w Fabii 1 zakładałem sobie kiedyś autoalarm akcesoryjny... Podczas realizacji tej procedury ratował mnie dwa razy kolega z mniejszymi od moich rękoma bo nie byłem w stanie wsadzić w kilka miejsc rąk i zapiąć kostki... :kwasny: <!-- s:kwasny: -->
-
a masz wentylator? pytam bo jak znajdę chwilę to bym chciał się pozbyć zalegających rzeczy/pozostałości po przeróbkach
-
Jeszcze nie mam, ale biorąc pod uwagę ilość pracy, jaka jest w F2 wymagana do wymiany tego elementu, bałbym się wkładać elementu używanego... <!-- s;) -->
-
We wtyczce manetki tak. Do przed fl-a masz dodatkową wtyczkę do BSI oraz przewód do sterownika silnika i pedału hamulca.
-
Witam. Mam problem po założeniu tempomatu zgodnie z tą instrukcją. Auto to Fabia, produkcja 10.2010, silnik 1.6 TDI, 55 KW. Modul 6R7 937 087 F, kupione manetki to prawdopodobnie 7H0 953 513 (napisałem prawdopodobnie, bo nie miały naklejki z numerami). Złożyłem wszystko, pożyczyłem od kolegi komputer z kablem i aktywowałem. Przejechałem się, ale nic się nie zadziało. Wyskoczyły błędy o niewiarygodnym sygnale, albo informacji. Kupiłem drugie manetki, ale sytuacja ta sama. Przedzwoniłem miernikiem tę pierwszą manetkę i prąd przechodzi z płytki w środku, aż do pinów w kostce BCM. Prąd także przechodzi do pinu w kostce od sterownika silnika. Przy skrzynce bezpieczników przylutowałem sie do bezpiecznika 30 (nie pamiętam już czy z góry, czy z dołu, ale to chyba nie powinno powodować problemu, bo prąd bedzie i tak po zapłonie). Podłączenie sprawdzałem parę razy i jest zgodnie z tą instrukcją. Gdzie szukać problemu?
-
Hej,
dziś się męczyłem z moją 1.2 TSI. Rozebrałem całą deske rozdzielczą i teraz mam pytanie czy do ECU na 100% pin 64? Gdzieś tam w internecie znalazłem ze niby 45 i nie jestem pewien, a erwin nic nie mowi albo nie umiem szukac i jeszcze jedno pytanko dotyczące bezpiecznika. Mam się wpiąć w całą kostkę kablem od tyłu do SB5 i podłączyć 5A bezpiecznik? [img]https://preview.ibb.co/cRaTeo/IMG_20180620_094154.jpg[/img]EDIT: jednak znalazłem w erwinie
czyli 45 i 64 mam złączyć i je podpiąć pod 45 pin w BCM?
[img]https://preview.ibb.co/jcWn5T/IMG_20180620_232941.jpg[/img]EDIT2: podłączyłem CCS w moich dwóch Fabiach i działa
FABIA 2 1.2 HTP - pin ecu - 24 w złączu t52a
FABIA 2 1.2 TSI - pin ecu - 45 w złączu t94a -
czesc. prosze o pomoc w rozszyfrowaniu kabli tempomatu od 26 do 31, gdzie mają być podłączone. pozdrawiam. łopatologicznie, mam rozebrane autko
-
Posiada ktoś rozpiskę modułów BCM? Zdjęcia z postu już nie działają.
-
Napisz do autora tematu wiadomość prywatną i Ci pomoże <!-- s:) -->