Wykaz końcówek przyłączeniowych do radia
-
Witam wszystkich.
Mam takie pytanko, czy nie ma ktoś może takiego schematu na którym można zobaczyć jaki kolor kabla w kostkach przyłączeniowych za co odpowiada.
Bo mam właśnie podobny problem co "jasiek" mam radio seryjne Skoda Symphony i nie mam zasilania jak wyjmę kluczyk i za każdym razem muszę wpisywać save kod żeby mi radyjko działało.
Jeśli może mi ktoś pomóc to będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam wszystkich
kudłaty.66 -
Cześć A służy do podłączenia zasilania radia i tak:
1 - biało fioletowy kabelek - GALA sygnał sterujący głośnością radia w zależności od prędkości auta,
2 - brak w kostce samochodu bez instalacji glosnomówiacej - MUTE sygnał wyciszenia radia przez telefon,
3 - szaro biały - K-BUS diagnostyka radia np. za pomocą VAG,
4 - brązowo czerwony +12V ze stacyjki,
5 - czarno niebieski +12V przy Navi sygnał przeciw kradzieży SAFE,
6 - szary niebieski - podświetlenie radia
7 - czarny niebieski - +12V stały z akumulatora - podtrzymanie pamięci,
8 - brązowy - (-) masa.Cześć B służy do podłączenia głośników:
1 - PrawyTyl +
2 - PrawyTyl -
3 - PrawyPrzód+
4 - PrawyPrzód-
5 - LewyPprzód+
6 - LewyPrzód-
7 - LewyTyl+
8 - LewyTyl-Jeśli podłączamy radio nie dedykowane Fabii lub Octavii, powinniśmy uważać na sygnały które nie są standardowo obsługiwane przez radia. Są to następujące piny w kostce ISO samochodu:
pin 1 (GALA)
Radia nie dedykowane dla Skody z reguły nie obsługują tej funkcji i zazwyczaj ten pin w kostce radia jest wolny. W przypadku gdy jest on w radiu obsadzony należy się upewnić, ze służy do obsługi tej funkcji, jeśli tak nie jest albo nie jesteśmy pewni lepiej go wypiąć z kostki ISO samochodu i zabezpieczyć izolacja.
pin 3 (K-BUS)
Jeśli montujemy radio nie dedykowane dla Skody z reguły pin ten jest wolny, jeśli nie trzeba go bezwzględnie wypiąć z kostki gdyż będzie on wprowadzał w błąd komputer Komfortu samochodu, np. dziwne zachowanie lampki oświetlenia wnętrza itp.
piny 4 (+12V ze stacyjki) i 7 (+12V z akumulatora)
Należy zwrócić uwagę czy montowane przez nas radio posiada funkcje wyłączania kluczykiem, jeśli tak to które piny w kostce ISO radia ja obsługują. W większości przypadków w radiach nie dedykowanych dla Skody piny te są podłączone odwrotnie to znaczy, pin 4 to +12 V z akumulatora (podtrzymanie pamięci) natomiast pin 7 + 12V ze stacyjki. W celu prawidłowego działania tego gadżetu w większości radii nie dedykowanych dla Skody trzeba przepiąć te piny miejscami. W przeciwnym przypadku po wyjęciu kluczyka ze stacyjki radio nie będzie nam trzymało pamięci. Ciekawostka: Prawidłowe podłączenie tych pinów w większości radii umożliwia włączenie radia po wyjęciu kluczyka (ponownie wciskając przycisk włączenia radia). Dodatkowo w Fabii w przypadku włączenia radia po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nastąpi jego samoczynne wyłączenie po ok. 30 min celem nie rozładowania akumulatora. Ponownym włączeniu radia (bez kluczyka w stacyjce po jego samoczynnym wyłączeniu) włączy radio na stale do momentu wyładowania akumulatora
pin 5 (+12V)
W większości radii pin ten dedykowany jest do obsługi anteny. W kostce ISO samochodu doprowadzany jest nim +12V dlatego w przypadku instalowania radia nie dedykowanego dla Skody trzeba go bezwzględnie wypiąć z kostki i zabezpieczyć izolacja. Jeśli tego nie zrobimy po podłączeniu może dojść do uszkodzenia radia a ponadto nie będziemy mieli gdzie podłączyć zasilania separatora antenowego
pin 6 (podświetlanie radia)
W większości radii do tego pinu podłącza się oświetlenie radia. Gdy samochód posiada regulacje natężenia oświetlenia deski rozdzielczej wówczas natężenie oświetlenia radia zmienia się wraz z jego regulacja. -
Dzięki wielkie właśnie o to mi chodziło.
-
Niema sprawy, ciesze się że mogłem pomóc <!-- s -->
-
[quote="melony"]5 - czarno niebieski +12V przy Navi sygnał przeciw kradzieży SAFE,[/quote] a do czego to służy, mam radio pioneera i w kostce jest ten pin. Radio podłączyłem i wszystko działa, ale jak będzie to ostrzeganie działać <!-- s:) -->
-
Ha a moze ktos wie gdzie w kostce jest podpiecie liniowego wyjscia na wzmacniacz. chodzi mi o radio dance montowane w Fabii 2.
-
[url=http://img90.imageshack.us/my.php?image=obrazcwx.jpg][img]http://img90.imageshack.us/img90/527/obrazcwx.jpg[/img][/url]
-
[b]melony[/b] Mam pytanko odnośnie skoda fabia, może kolega ma schemat podłączenia kostek z oznaczeniem tył skody fabi moja to klasic
-
[b]marekrobertm[/b], a co konkretnie masz na mysli :???: <!-- s:???: -->
głosniki tylne to kostka B:
1 - PrawyTyl +
2 - PrawyTyl -
7 - LewyTyl+
8 - LewyTyl-
aleeeee .... niewiem czy wersja classic ma z tyłu głosniki
jesli chodzi o schemat elektryczny to niestety niemam ale z podłączeniem nie powinienes miec problemów ::): -
Witam.
Podłącze się pod temat a dokładnie poszukuje opisu pinów podłączeniowych do fabrycznego radia Swing. Chce podłączyć radio pod zestaw głośnomówiący Nokia Ck-600 tylko nie wiem gdzie dokładnie znajduje się funkcja Mute w gnieździe radia.
Z góry dzięki za pomoc. -
Podłączałem radio metodą prób i błędów korzystając z rożnych schematów zamieszczonych w internecie i najbardziej trafnym okazał się taki schemat <!-- s --> .
http://s702.photobucket.com/user/simbo99/media/Bolero_vw_rcd_510_pinouts.jpg.html
Radio wycisza się w momencie kiedy ktoś dzwoni i na wyświetlaczu pojawia się napić PHONE, więc jest podłączone poprawnie :hurra: . -
założyłem nowe radio i zaczoł padać akumulator porady
-
mam pytanie? gdzie podłączyć przewód GALA i K-BUS do radia DANCE
może ktoś ma zdjęcie podłączenia z przewodami do radia ,przewody z kolorami objaśnionymi w tym poście mam ale są wpięte w kostki ISO (oryginalna instalacja radiowa)
chciałbym się połączyć poprzez VAG i by działało wzgłaśnianie przy prędkości (can mam podłączony) -
witam odswiezam temat
czy ma ktos moze obrazek z opisem bo te co wczesniej byly to wygasly.
w sumie to wystarczyl by mi opis kolorow kabelkow -
A czy nie ma możliwości aby obrazek był tutaj na stałe? Bo ja np. go nie widzę <!-- s:( -->
-
Cześć.
Napisz do autora postu to ci prześle, bądź wklei na nowo na fcp <!-- s:) --> -
Witam jestem posiadaczem Fabii od kilku godzin zakup od pierwszego właściciela . Wersja classic z 2000 r. i po zdjęciu ramki (zaślepki) dwa schowki jest tylko jedna kostka iso wg.opisu wcześniej cżeść A.
Brakuje wtyki anteny ( i anteny na dachu) i brakuje części B do podłączenia głośników.Pytanie czy mogła Fabia tak wyjść z fabryki czy ewentualnie są gdzieś schowane. Spotkał się ktoś z takim egzemplarzem. -
Mogła tak wyjść. Tym bardziej że to classic jak piszesz.
Pierwsze egzemplarze były z Poznania z czarnymi nie malowanych zderzakami .tapatalk