[F1] wybita końcówka drążka
-
Witam,
Mam pytanie, czy wybita końcówka drążka z lewej strony powoduje luz tylko na lewym kole, czy przenosi się również na drugie prawe koło? Podlawerowałem samochód i podczas poziomego szarpania kołem z prawej jak i lewej strony wyczuwalny jest luz, chwyciłem końcówkę drążka i luźna jest tylko lewa końcówka. -
Wybita końcówka drążka z lewej będzie dawała luz tylko z lewej strony. Natomiast jeśli masz luz też z drugiej a nie wyczuwasz luzu na końcówce drążka to albo wybity jest drążek albo przekładnia ma luzy. Wymień końcówkę która ma luz i zobaczysz jak będzie po stronie z której wymieniłeś ją, jeśli będzie minimalny luz, taki jak z drugiej strony to przekładnia ma luz.
2A i 3A - drążek kierowniczy
4 i 5 - końcówka drążka kierowniczego
[img]http://images70.fotosik.pl/1092/ea732a9b6d61cfe3gen.png[/img] -
Czy po uniesieniu auta, na wyłączonym silniku chwytając i szarpiąc poziomo za koło powinno być ono całkiem sztywne? mechanik wymienił dzisiaj końcówkę drążków z obu stron, stuki znikneły, powiedział że drążki i magłownica jest OK.
Ale po podniesieniu auta i szarpiąc koło prawo lewo koło jak i kierownica porusza się o około 1 centymetr. Mechanik powiedział że tak ma być. -
Jak mechanik stwierdził ze nie ma luzów to powinno być sztywne. Jak robisz taki test to musisz mieć kluczyk w stacyjce żeby Ci się kierownica nie zablokowała.
Zrób jeszcze tak: odpal silnik i ruszaj kierownicą prawo lewo w granicach luzu (od uderzenia do uderzenia) duzy jest ten luz?