Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] 1.4 MPI i 250 tyś. Ile ten silnik wytrzyma?

Topic created · 17 Posts · 16433 Views
  • Hej,
    Rozważam kupno Fabi I 1,4 MPI z LPG z przebiegiem 250 tyś. Czy ktos ma juz taki dystans w swojej Fabi? Jak sobie radzi silnik z takimi przebiegami?

    Co sądzicie o tej Fabii?
    http://olx.pl/oferta/skoda-fabia-skoda-fabia-1-4-mpi-lpg-CID5-IDatT8F.html#d48f233dae<!-- m -->

  • na + widać, że zarejestrowana jeszcze przed wejściem polski do uni 😉 także chyba od nowości w jednych rękach 🙂 <!-- s:) -->
    Reszta musisz na miejscu 😉

  • I jak MPi to nie 75 km tylko 60...

  • Skoda jest juz w moich rękach... 🙂 <!-- s:) -->
    Jest kilka rzeczy do zrobienia, ale mam nadzieje ze uda sie je szybko naprawić i ze nie bedzie jakis niespodzianek.

    ...i przybedzie Fabi na drogach w Krk, bo siostra (to dla niej auto) tam sie bedzie wozić 🙂

  • Co jest do roboty 🙂 <!-- s:) -->?

  • Widziałem przebieg 450kkm i jeździ dalej. 😉 <!-- s;) -->

  • [quote="piotrekpasti"]Co jest do roboty 🙂 <!-- s:) -->?[/quote]
    Z powazniejszych:
    Legalizacja Butli LPG
    Naprawa hamulców tył + ręczny (wiec pewnie i nowy plyn hamulcowy bedzie)
    Zbiezność

    Z maintenansu:

    • olej + filtr
    • filtr gazu + przegląd
    • filtry powietrza i kabinowy

    Nie wiem co z rozrządem, tu jest łańcuch i chętnie bym go nie ruszał. Co sądzicie?

  • Jak nie dzwoni to jeździć.Zerknij na naciąg najlepiej.

  • Lapie ją tez korozja na progach (pomiedzy drzwiami a kołem). Zobacze jutro jak ją odstawie do znajomego mechanika (tez blacharza) co on powie. Czy cos z tym robic i czy moze jakas poprawka bedzie konieczna.

  • Zrobione zostało:
    zbieżność, wymiana końcówek drążków
    hamulce tył komplet (bebny, szczeki, itd)
    przewody hamulcowe przod
    olej + filtr (Mobil 10W40)
    filtr powietrza
    filtr kabinowy
    filtry gazy (2 szt.)
    świece Brisk silver LPG/CNG

    • pranko foteli
    • nowe pióra wycieraczek

    Mam jednak pytanie:
    Zapalila mi sie kontrolka Check ingine (juz przy zakupie auta). Komputer odczytał błędy:
    >016687: P0303 - Wykrycie przerwania zapłonu cylindra 3
    >016555: P0171 - Mieszanka za uboga (Blok 1)
    >016825: P0441 - System odprowadzania par - Nieprawidłowy przepływ
    Po wykonaniu powyzszych napraw, poprosiłem mechanika o wykasowanie błędów i czekam czy coś sie teraz pojawi.
    Poczytałem troche na necie i wyszło mi że wymiana świec może pomóc conajmniej na dwa pierwsze błędy. Co do trzeciego to widzialem ze ludzie pisza rozne rzeczy, o "przepustnicy" zaworze EGR (nie wiem czy takowy jest tutaj) i jeszcze o paru innych sprawach, ktorych nie rozumiem.
    Macie moze jakies sugestie?

    I jeszcze jedno, silnik na wolnych obrotach, na benzynie i na LPG lekko sie "telepie"/drga (faktycznie jakby jakis cylinder/tłok./zawór pracował nieprawidłowo) jednak wg obrotomierza obroty sa na równym poziomie (wskazówka nie faluje), silnik nie gasnie. Auto przyspiesza dość żwawo.

  • Na innym forum znalzlem cos takiego:
    http://skoda.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=22789<!-- m -->
    Cytuje:
    [i]"tak jak koledzy wspomnieli przyczyn może być kilka , jedna z nich to silniczek krokowy , potencjometr pedału gazu , lub banalna przyczyna suchy sworzeń przepustnicy - miałem podobne objawy kilka razy podłączałem się do komputera robiłem pełny test elektryki i za każdym razem wychodziło co innego , mechanicy orzekli ,że trzeba wymienić przepustnicę .
    Ostatecznie ściągnąłem przewód dolotowy do przepustnicy , posmarowałem sworzeń który pracuje na sucho i wszystko wróciło do normy, teraz od czasu do czasu smaruję WD sworzeń i nie mam żadnych problemów. pozdrawiam"[/i]

    i czytajac dalej:
    [i]WITAM ,dawno mnie tu nie było , ale pochwale sie tym co udało mi sie naprawic,otóz około 8 msc temu usterka została całkowicie usunieta ,zaraz opowiem jak ,falujace obroty były dalej ,mechanik miał mnie dosc a ja mechanika na jego nieporadnosc,przestałem jezdzic do tego serwisu i przyzwyczaiłem sie do takiej jazdy,az tu pewnego dnia ok 8 msc temu usłyszałem gdzies z okolicy podwozia głosne purkanie,myslałem ze to którys tłumik lub jakies łaczenie miedzy nimi, pojechałem do zwykłego warsztatu[b] i co sie okazało to katalizator[/b] ,niestety byłem przerazony znowu koszt i to duzy,mlody mechanik oznajmił abym sie nie marwił bo zamiast drogiego katalizatora wstawimy strumienice,koszt własciwie zaden,i co sie okazało po wymianie usterka ustała, jezdze do tej pory i nic sie nie dzieje,jestem wreszcie zadowolony szkoda tylko ze mechanik ktory prowadzil naprawe mojego autka nie słuchał mnie do konca ,bo usterka pojawiła sie po wymianie w układzie wydechowym tzw siatki ,on twierdził ze to nie ma nic do tego,a niestety wtedy ten katalizator został uszkodzony,ciesze sie ze ten katalizator rozsypał sie cały bo do tej pory jezdził bym z ta usterka,a ten warsztat choc mały zasługuje na wyróznienie polecam zakład P.WAJDY ul.Gdynska Kraków ,od tej pory z kazda usterka jezdze tam ,a ten zakład AUTORYZOWANY SKODY omijam z daleka ,pozdrawiam k.s.[/i]

    I co sądzicie?
    Katalizator?

  • Właśnie się okazało ze się telepie tylko na lpg... Więc mam nadzieję że regulacja lpg wystarczy. 🙂 <!-- s:) -->

  • [quote="emmjot"]
    Mam jednak pytanie:
    Zapalila mi sie kontrolka Check ingine (juz przy zakupie auta). Komputer odczytał błędy:
    >016687: P0303 - Wykrycie przerwania zapłonu cylindra 3
    >016555: P0171 - Mieszanka za uboga (Blok 1)
    >016825: P0441 - System odprowadzania par - Nieprawidłowy przepływ
    Po wykonaniu powyzszych napraw, poprosiłem mechanika o wykasowanie błędów i czekam czy coś sie teraz pojawi.
    Poczytałem troche na necie i wyszło mi że wymiana świec może pomóc conajmniej na dwa pierwsze błędy. Co do trzeciego to widzialem ze ludzie pisza rozne rzeczy, o "przepustnicy" zaworze EGR (nie wiem czy takowy jest tutaj) i jeszcze o paru innych sprawach, ktorych nie rozumiem.
    Macie moze jakies sugestie?
    .[/quote]

    Czujnik spalania stukowego około 100zł, albo w przepustnicy jest jakieś czujnik - ustrojstwo do mieszanki z powietrzem. Miałem kiedys to na benzynie w 1.4 MPi silnik Akk

  • Dziwna sprawa sie stala, ale w sumie jest ok. ...mianowicie kontrolka zgasla sama.
    Nie miałem okazji podpiąc pod komputer, ale rozumiem ze jak kontrolka nie swieci to błędów nie ma. Prawda?

  • Update:
    >016687: P0303 - Wykrycie przerwania zapłonu cylindra 3
    [b]Podejrzewam że to listwa zapłonowa, bo bład ponowie sie pojawił[/b]
    >016555: P0171 - Mieszanka za uboga (Blok 1)
    [b]Regulacja gazu pomogła.[/b]
    >016825: P0441 - System odprowadzania par - Nieprawidłowy przepływ
    [b]Z tym nie wiem co zrobić.. choc znalazlem taki temat http://fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=5849&p=59941&hilit=P0441#p59941<!-- l --> [/b]

  • Update:
    >016687: P0303 - Wykrycie przerwania zapłonu cylindra 3

    Niestety po załozeniui nowej listwy zapłonowej problem dalej istniej.

    Co o tym sądzicie?
    Czy to silnik juz sie "zmeczyl" gazem i trzeba zbadać kompresje zeby sprawdzic stan cilindrów?

  • Update:
    No i niestety ale uszczelka pod głowica była do wymiany.

    Przestroga dla innych , błąd: | >016687: P0303 - Wykrycie przerwania zapłonu cylindra 3 | również moze wskazywać na uszczelke pod głowicą.

Log in to reply