[F1] problem czujnika skretu a instalacja LPG

Topic created · 3 Posts · 4395 Views
  • Witam,
    jestem nowym użytkownikiem forum i posiadaczem Skody Fabii z 2001r w wersji Basic z silnikiem 1.4MPI (44kW).

    Szukam odpowiedzi na pewne nietypowe pytanie. Prawdopodobnie mam problem z czujnikiem skrętu. Poprzedni właściciel informował mnie, ze czasami zapala się kontrolka wspomagania, ale ze wspomaganie działa i żaden z mechaników u których był nie potrafił zlokalizować problemu. Był to starszy pan, wiec myślę ze po prostu go zlali i powiedzieli ze się nie da. Mniejsza o to...

    Od pewnego czasu myślę nad założeniem instalacji LPG BRC sequent 24.11. Olśniło mnie, ze przecież wtrysk sekwencyjny sterowany jest komputerem, czyli prądem. Zacząłem interesować się więc migającymi światłami i pobzykująca pompa i wyczytałem, ze to właśnie najprawdopodobniej problem czujnika (pompa, mimo ze nie do końca dobrze, działa, wiec staram się na razie wykluczyć jej awarie).

    VAG pokazał błąd 00816, co potwierdza tez, że czujka. Mówił też "zwarcie z biegunem dodatnim, obwód przerwany". Wiąże się to wszystko z gwałtownymi wahaniami napięcia w samochodzie i tu pojawia się moje pytanie, na które tak na prawdę nie wiem czy potrafi ktoś odpowiedzieć.

    Czy te skoki napięcia, mogą spowodować jakiś poważniejszy problem z instalacja gazowa? Zapomniałem wcześniej dodać, ze jakiś czas temu różne czujki świrowały i pojawiały się przeróżne błędy na vagu, ale po skasowaniu ustąpiły i już ich nie ma.

    Pozdrawiam

    [color=#FF0000][b]Używaj konicznie polskiej czcionki[/b][/color] [color=#00BF00][b]Post edytowany przez Tomuś[/b][/color]

  • Jeśli chcesz sprawdzać , zacznij od:

    1. Wiązka w komorze silnika - znajdziesz na forum,
    2. Bezpiecznik płytkowy na akumulatorze - czy nie jest nadlamany.
    3. Ładowanie akumulatora i czy jest naładowany.
    4. Czujnik skrętu w przekładni - czy nie jest mokry - jak przekładnia cienkie do środka to tak jest.
    5. Weryfikacja , sprawdzenie wtyczek na pompie czy nie są zalane, mokre, wtyczki są hermetyczne - czy nie trzymają wody w środku.

    Wymieniać można dużo punktów, jak pompa przechodzi w tryb awaryjny to zacznij najlepiej myśleć o jej regeneracji lub wymianie.
    Chyba w łodzi jest firma z renomą co robią regenerację, wysylkowo.

    Najważniejsze w tym wszystkim jest utrzymanie akumulatora w dobrej kondycji.
    Ciekaw jestem dalszego rozwoju sytuacji u ciebie.

    Powodzenia !

  • Co do odpowiedzi na moje główne pytanie - nie miało to wpływu na komputer instalacji LPG, zainwestowałem w zestaw BRC seq 24. Mechanik powiedział, że komputer kopiuje pracę komputera sterującego benzyną.

    Dzięki za porady co do sprawdzania reszty, niestety odwleka się to w czasie przez nawał innych zajęć, jak rozwiążę problem to napiszę co było przyczyną.

Log in to reply