Fabia II 1,6 16V od Tondy
-
Witam.
Wcześniej miałem Fabie I z 1.4 MPI i lubiłem ten samochód, choć było przy nim miałem trochę pracy, żeby szybciej jechał.
Ale udało się - widz protokół z hamowni:
http://ulozto.cz/xuE2ktX8/fabia-1-4-mpi-pdf<!-- m -->
i gdy przybyło mu około 50 % mocy, była jazda z nim bardzo przyjemna.W grudniu kupiłem to autko i widzę, że trzeba będzie nad nim popracować:
- silnik czterozaworowy, który nie lubi wysokich obroty
- strasznie krótka skrzynia
- wysokie podwozie
- więdnące hamulce
ad1: chciał bym użyć kolektor wydechowy z Fabii R2, bo obecny jest tak krótki, że silnik musiał by kręcić 12000 obrotów, by mu w wypłukiwaniu pomógł. Odkorkować chciał bym ten silnik również przy pomocy innych wałków rozrządu. Lecz znalezienie odpowiednich do silnika BTS nie jest łatwe. Poprzednia Fabia 1,4 44 kW/60KM po podobnych zabiegach miała 92 KM, więc sądzę, że i temu silnikowi da się pomóc.
ad2: efektywnie jest to czterobiegowa skrzynia, bo jedynka jest tak krótka, że stojąc na światłach trochę z górki szybciej się ruszy z 2.biegu. Krótki jest również 5. bieg. 175 km/godz przy 5000 obrotów (stara Fabia jechała 180 km/godz. przy tych samych obrotach a nie widzę powodu, by 1,6 silnik miał krótszą skrzynię). Obecnie poszukuję skrzynię MAB, która ma odpowiednie przełożenia, by ją użyć z przełożeniem głównym mojej obecnej skrzyni JHL.
ad3: zamówiłem sprężyny o 2 cm krótsze wraz z odpowiednimi amortyzatorami od HP Sporting. Dostawa za 2 tygodnie.
ad4: Ferodo DS Performance załatwiły sprawę.
No i potem już tylko jeździć i cieszyć się z jazdy...
-
Hej,
Może jakieś fotorelacje z nowego nabytku <!-- s:) -->?Pozdrawiam
-
- Wyglada jak kazda inna Fabia II przed FL
- Wyglad nie jedzie
- Jestem bardo nie dobrym fotografem
- Teraz wszedzie brud i bloto
Ale nie odmawiam. Na wiosne sprobuje...
Moze to dziwne, ale mnie raczej osiagi a nie wyglad interesuja.
Kupilem to auto na alufelgach - nawet nie wiem jak sie one nazywaja - takie te co Fabia Elegance miewala normalnie.
Na zime kupilem stalowe 14 cali, bo:- hamulce mieszcza sie w nich bez problemu
- wazne byly dle mnie opony (Conti TS 850), nie felgi.
-
Co dotyczy silnika, to protokól z hamownii dobrze pokazuje, gdzie przelacza sie Vanos i ze moment lamie sie w 5000 w dol: http://uloz.to/xgouQGkr/fabia-1-6-16v-pdf<!-- m -->
Stan silnika jest zupelnie seryjny - przebieg 32 tys. km, papierowy filtr powietrza, swiece z wymienionym przebiegiem itd.
Temperatura oleju w misce 104 st.C, wiec i nieco wieksza moc niz przy - powiedzmy - 80 st.C.
Widac, ze ten pierwszy katalizator jest tak blisko bloku, ze skutecznie podgrzewa glowny kanal smarowniczy i olej w nim. -
Dzisiaj bylem na hamowni z nowym kolektorem z Fabii R2.
Nizsze parametry to z seryjnym kolektorem, wyzsze z kolektorem R2:
http://uloz.to/xBkbYcye/fabia-1-6-16v-svod-r2-jpg<!-- m -->
Przyjemne jest, ze lambda regulacja dziala i tak bez zarzutu i nie trzeba wlazic w komputer. -
[quote="Tonda-B"]
2) strasznie krótka skrzynia
...
ad2: efektywnie jest to czterobiegowa skrzynia, bo jedynka jest tak krótka, że stojąc na światłach trochę z górki szybciej się ruszy z 2.biegu. Krótki jest również 5. bieg. 175 km/godz przy 5000 obrotów (stara Fabia jechała 180 km/godz. przy tych samych obrotach a nie widzę powodu, by 1,6 silnik miał krótszą skrzynię). Obecnie poszukuję skrzynię MAB, która ma odpowiednie przełożenia, by ją użyć z przełożeniem głównym mojej obecnej skrzyni JHL. [/quote]
Tak, udalo sie.
Biegi MAB, przelozenie glowne JHL.
Ta dluzsza jedynka z dwojka pozwalaja teraz na szybsze poruszanie sie po miescie.
130 km/godz. na piatym biegu bylo 3700 obrotow, teraz jest 3050 obrotow.
Polecil bym ta zmiane kazdemu, gdyby nie cena...