Witaj na forum Fabia Club Polska

Fabia II 1,6 16V od Tondy

Temat utworzony · 6 Posty · 8903 Wyświetlenia
  • Witam.
    Wcześniej miałem Fabie I z 1.4 MPI i lubiłem ten samochód, choć było przy nim miałem trochę pracy, żeby szybciej jechał.
    Ale udało się - widz protokół z hamowni:
    http://ulozto.cz/xuE2ktX8/fabia-1-4-mpi-pdf<!-- m -->
    i gdy przybyło mu około 50 % mocy, była jazda z nim bardzo przyjemna.

    W grudniu kupiłem to autko i widzę, że trzeba będzie nad nim popracować:

    1. silnik czterozaworowy, który nie lubi wysokich obroty
    2. strasznie krótka skrzynia
    3. wysokie podwozie
    4. więdnące hamulce
      ad1: chciał bym użyć kolektor wydechowy z Fabii R2, bo obecny jest tak krótki, że silnik musiał by kręcić 12000 obrotów, by mu w wypłukiwaniu pomógł. Odkorkować chciał bym ten silnik również przy pomocy innych wałków rozrządu. Lecz znalezienie odpowiednich do silnika BTS nie jest łatwe. Poprzednia Fabia 1,4 44 kW/60KM po podobnych zabiegach miała 92 KM, więc sądzę, że i temu silnikowi da się pomóc.
      ad2: efektywnie jest to czterobiegowa skrzynia, bo jedynka jest tak krótka, że stojąc na światłach trochę z górki szybciej się ruszy z 2.biegu. Krótki jest również 5. bieg. 175 km/godz przy 5000 obrotów (stara Fabia jechała 180 km/godz. przy tych samych obrotach a nie widzę powodu, by 1,6 silnik miał krótszą skrzynię). Obecnie poszukuję skrzynię MAB, która ma odpowiednie przełożenia, by ją użyć z przełożeniem głównym mojej obecnej skrzyni JHL.
      ad3: zamówiłem sprężyny o 2 cm krótsze wraz z odpowiednimi amortyzatorami od HP Sporting. Dostawa za 2 tygodnie.
      ad4: Ferodo DS Performance załatwiły sprawę.
      No i potem już tylko jeździć i cieszyć się z jazdy...
  • Hej,
    Może jakieś fotorelacje z nowego nabytku 🙂 <!-- s:) -->?

    Pozdrawiam

    1. Wyglada jak kazda inna Fabia II przed FL
    2. Wyglad nie jedzie
    3. Jestem bardo nie dobrym fotografem
    4. Teraz wszedzie brud i bloto

    Ale nie odmawiam. Na wiosne sprobuje...

    Moze to dziwne, ale mnie raczej osiagi a nie wyglad interesuja.
    Kupilem to auto na alufelgach - nawet nie wiem jak sie one nazywaja - takie te co Fabia Elegance miewala normalnie.
    Na zime kupilem stalowe 14 cali, bo:

    1. hamulce mieszcza sie w nich bez problemu
    2. wazne byly dle mnie opony (Conti TS 850), nie felgi.
  • Co dotyczy silnika, to protokól z hamownii dobrze pokazuje, gdzie przelacza sie Vanos i ze moment lamie sie w 5000 w dol: http://uloz.to/xgouQGkr/fabia-1-6-16v-pdf<!-- m -->
    Stan silnika jest zupelnie seryjny - przebieg 32 tys. km, papierowy filtr powietrza, swiece z wymienionym przebiegiem itd.
    Temperatura oleju w misce 104 st.C, wiec i nieco wieksza moc niz przy - powiedzmy - 80 st.C.
    Widac, ze ten pierwszy katalizator jest tak blisko bloku, ze skutecznie podgrzewa glowny kanal smarowniczy i olej w nim.

  • Dzisiaj bylem na hamowni z nowym kolektorem z Fabii R2.
    Nizsze parametry to z seryjnym kolektorem, wyzsze z kolektorem R2:
    http://uloz.to/xBkbYcye/fabia-1-6-16v-svod-r2-jpg<!-- m -->
    Przyjemne jest, ze lambda regulacja dziala i tak bez zarzutu i nie trzeba wlazic w komputer.

  • [quote="Tonda-B"]
    2) strasznie krótka skrzynia
    ...
    ad2: efektywnie jest to czterobiegowa skrzynia, bo jedynka jest tak krótka, że stojąc na światłach trochę z górki szybciej się ruszy z 2.biegu. Krótki jest również 5. bieg. 175 km/godz przy 5000 obrotów (stara Fabia jechała 180 km/godz. przy tych samych obrotach a nie widzę powodu, by 1,6 silnik miał krótszą skrzynię). Obecnie poszukuję skrzynię MAB, która ma odpowiednie przełożenia, by ją użyć z przełożeniem głównym mojej obecnej skrzyni JHL. [/quote]
    Tak, udalo sie.
    Biegi MAB, przelozenie glowne JHL.
    Ta dluzsza jedynka z dwojka pozwalaja teraz na szybsze poruszanie sie po miescie.
    130 km/godz. na piatym biegu bylo 3700 obrotow, teraz jest 3050 obrotow.
    Polecil bym ta zmiane kazdemu, gdyby nie cena...