Moje bmw e39 530d touring
- 
				
				
				
				
Była fabia 1 combi, była octavia 2 liftback przyszedł czas na coś "z duszą", współczesnego klasyka  <!-- s:) --> <!-- s:) -->
 W sumie z tych trzech najstarsze, ale pewnie przeżyje oba 
 Głównie chodziło o silnik - 3-litrowy, 6-cylindrowy (rzędowy) diesel o mocy 193 konie i 415 Nm.
 Auto ciężkie, mocne, a pali tylko ciut więcej niż moja octavia 1,9 TDI. Skrzynia automatyczna z możliwością pracy w trzech trybach - normalny bieg D do jazdy codziennej, S czyli do jazdy bardzo dynamicznej oraz S w trybie ręcznej zmiany biegów. To już drugi automat w moich rękach i raczej do manuala nie wrócę chyba, że kolejne będzie auto, np. subaru impreza w wersji STI lub WRC chyba, że kolejne będzie auto, np. subaru impreza w wersji STI lub WRC Na wyposażeniu mojego e39 jest dwustrefowa klimatyzacja, pełna elektryka włącznie z szyberdachem i żaluzją, ksenon, webasto, pneumatyczne zawieszenie, klapa bagażnika zamykana i otwierana z przycisku/pilota, pakiet M w środku, czujnik parkowania z przodu i z tyłu, ori nawigacja 16:9, fabryczny subwoofer zabudowany w poszyciu bagażnika i pewnie wiele innych o których zapomniałem lub nawet jeszcze o nich nie wiem  . .Auto kupiłem w Polsce ponad pół roku temu. Było zaniedbane i nie jest bezwypadkowe, ale powoli doprowadzam je do pełnej sprawności i jak najlepszego wyglądu. Mam nadzieję, że będzie mi służyło długo  Kilka fotek [url=http://www.fotosik.pl][img]http://images69.fotosik.pl/591/83ddef0b2254fedamed.jpg[/img][/url] [url=http://www.fotosik.pl][img]http://images66.fotosik.pl/591/a1200c7a0c6d351amed.jpg[/img][/url] Po regeneracji przednich lamp [url=http://www.fotosik.pl][img]http://images69.fotosik.pl/591/9bf894b577c349efmed.jpg[/img][/url] Po dołożeniu dziennych ledowych [url=http://www.fotosik.pl][img]http://images70.fotosik.pl/591/4dc7dcf07a88ba43med.jpg[/img][/url] [url=http://www.fotosik.pl][img]http://images67.fotosik.pl/593/6eeeb4a0516a0d53med.jpg[/img][/url] 
- 
				
				
				
				
Hehe niezły temat  
- 
				
				
				
				
Bawarka ładna, ale dzienne na minus :zalamany: lepiej wyglądałyby z drogowych na 30% mocy  <!-- s:) --> <!-- s:) -->
- 
				
				
				
				
Tofik to tylko w bixenonach. Jest GIT, a wyposażenie to już w ogóle eleganckie  jak już wyglaszczesz co trzeba to motorek dłubnij jak już wyglaszczesz co trzeba to motorek dłubnij 
- 
				
				
				
				
[b]Tofik[/b], pisałem już chyba w wątku doktorka, że miałem w drogowych, ale to nie jest legalne. Poza tym zużywa więcej prądu, zwłaszcza że świecą nawet na wyłączonym silniku..  <!-- s:( --> <!-- s:( -->
- 
				
				
				
				
Odrobina historii: - klapa bagażnika
 [url=http://www.fotosik.pl][img]http://images68.fotosik.pl/595/e9ae1b54c0183eebmed.jpg[/img][/url] [url=http://www.fotosik.pl][img]http://images68.fotosik.pl/595/fbefd3d66cb15870med.jpg[/img][/url] - Brunox żeby zatrzymał korozję w mikro kraterkach
 [url=http://www.fotosik.pl][img]http://images67.fotosik.pl/597/924e3edf64c96500med.jpg[/img][/url] [url=http://www.fotosik.pl][img]http://images67.fotosik.pl/597/13652319d7bf0111med.jpg[/img][/url] - podkład epoksydowy
 [url=http://www.fotosik.pl][img]http://images67.fotosik.pl/597/d22348765e8ecc36med.jpg[/img][/url] - podkład wypełniający akrylowy (na takim etapie naprawy pojechaliśmy nad morze na tydzień, później do rodziców na tydzień i dopiero po powrocie dokończyłem prace)
 [url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3f91c850ba5e6a29.html][img]http://images70.fotosik.pl/595/3f91c850ba5e6a29med.jpg[/img][/url] - po lakierowaniu
 [url=http://www.fotosik.pl][img]http://images70.fotosik.pl/595/2fbd4ec604b754cdmed.jpg[/img][/url] [url=http://www.fotosik.pl][img]http://images68.fotosik.pl/595/7d6f7cb6105feaffmed.jpg[/img][/url] po polerce (trzeba będzie jeszcze raz wypolerować w tym roku) [url=http://www.fotosik.pl][img]http://images66.fotosik.pl/595/8054f0beccda425cmed.jpg[/img][/url] 
- 
				
				
				
				
dobra robota  no i najważniejsze - nie ma to jak samemu no i najważniejsze - nie ma to jak samemu <!-- s;) --> Będzie na lata teraz. Jak Ci się tylne nadkola trzymają? Nie są wyśrutowane? U mnie ranty nadkoli nie rdzewieją, ale z lakierem marnie w tych rejonach. <!-- s;) --> Będzie na lata teraz. Jak Ci się tylne nadkola trzymają? Nie są wyśrutowane? U mnie ranty nadkoli nie rdzewieją, ale z lakierem marnie w tych rejonach.
- 
				
				
				
				
Też już w niektórych miejscach prześwituje podkład  <!-- s:( --> <!-- s:( -->
 W drzwiach kierowcy dolny narożnik jest w purchlach, więc czas najwyższy oczyścić i polakierować.
 Przy wlewie paliwa też są purchelki - muszę zajrzeć od dołu co tam się dzieje i też zająć się tym.
 Jest jeszcze co robić 
- 
				
				
				
				
[quote="rufus"][b]Tofik[/b], pisałem już chyba w wątku doktorka, że miałem w drogowych, ale to nie jest legalne. Poza tym zużywa więcej prądu, zwłaszcza że świecą nawet na wyłączonym silniku..  <!-- s:( -->[/quote] <!-- s:( -->[/quote]Wiadomo, bo to zwykła żarówka, więc musi pobierać więcej od LEDa. Mimo tego inni zakładali moduły do drogowych. Problem faktycznie jest taki że na lampie nie masz dopuszczonej homologacji na dzienne w lampie. Chyba że tak jak doktórek prawił, żebyś ORINGI przerobił na drogowe/postojowe. Wtedy mogłoby wyglądać lepiej  
- 
				
				
				
				
Z przodu już nic nie robię jeśli chodzi o lampy i światła dzienne. Pozostaje ogarnąć halogeny bo są mocno zmatowiałe klosze. 
- 
				
				
				
				
Dawno nic nie pisałem, więc trzeba odświeżyć "kotleta"  <!-- s;) --> <!-- s;) -->
 Z większych spraw, to bunia dostała nowe amorki KYB ExcelG oraz skrzynia została wyremontowana, bo padła przed moim urlopem i auto prawie miesiąc stało z tego powodu w garażu.
 Powodem zgonu skrzyni, jak się później okazało, była instalacja elektryczna silnika, która powodowała nierówną pracę silnika. Akurat byłem w trasie i nie czułem tej nierównej pracy, a to zabiło konwerter hydrokinetyczny, który reguluje ciśnienie oleju w skrzyni. Więc po zebraniu funduszy i wyborze właściwego mechanika, autko trafiło na warsztat.
 Teraz skrzynia działa pięknie i jeśli nie przytrafii się znowu jakiś problem z pracą silnika to nie powinno się z nią nic dziać przez kolejne 200 kkm.
 W najbliższym czasie czeka mnie serwis olejowy silnika.
 Przydało by się zmienić obuwie letnie, bo obecne (225/45/17) jest jednak zbyt wąskie i profil powinien być 50. Czuć to w czasie jazdy - auto takie jakby niestabilne jest i strasznie wali na dziurach zwłaszcz na poprzecznych nierównościach. Fabryka przewidziała 235/45/17
- 
				
				
				
				
Oj dawno dawno.W końcu przydałoby się spotkać w końcu. 
- 
				
				
				
				
Teraz to dopiero dawno nic nie pisał  <!-- s;) --> czekam na wieści i nowinki <!-- s;) --> czekam na wieści i nowinki