Fabia 2,problem z ogrzewaniem wnętrza.

Topic created · 10 Posts · 4436 Views
  • Witam kolegów jest to mój pierwszy post ale forum śledzę od dłuższego czasu,mam kolejny już problem z długiej listy tym razem z regulacją temperatury pokrętłem temperatury nawiewu w wersji manualnej Climatic z klimą.Obstawiałem termostat ale po próbach okazało się że działa w porządku dolny przewód chłodnicy zimny,podczas gdy na blacie wskazówka pokazuje 90 stopni,gdy ustawię 20-26 stopni i kręcę się po mieście z kratek leci letnie powietrze jak zjadę na 22 można rzec że zimne a poniżej 22 lodowate,jak dam na max.to takie gorące że nie można ręki przyłożyć blisko kratek,jak jadę na trasie mam wrażenie że trochę cieplejsze ale też szału nie robi,a jak na max to parzy,obroty wentylatora to 1 i 2 stopień dalej to tylko samo zimno dmucha jak nie przekręcę na max..Co byście obstawiali że jest walnięte silniczek wykonawczy klapy zimnego powietrza słychać że przestawia,pokrętło regulacji niby działa ale ciekawe jaką daje oporność na całej regulacji,czujnik temperatury w dmuchawie czy w panelu regulacji nawiewu?może ktoś przerabiał podobny temat?powiem szczerze że zaczynam się zastanawiać czy nie sprzedać tego samochodu bo jest strasznie upierdliwy z takimi różnym rzeczami które przyszło w nim zrobić i to przy przebiegu 100 000km to co będzie dalej...ogólnie autem jeździ żona ja powożę Grand Vitarą diesel od nowego z wiele bardziej rozbudowaną elektroniką i przebiegi podobne obu samochodów ale przez 4 lata wymieniam tylko olej i raz klocki a problemy które dręczą Fabię są mi obce Czesi opuścili się w jakości i trwałości,wiele rzeczy jest nie potrzebnie skomplikowane i wmieszana duża ilość elektroniki a ceny w serwisach pobijają niekiedy rekordy tak się rozpisałem ale musiałem to napisać bo przy kupnie liczyłem że będzie to bezproblemowe wozidełko tymczasem na 4 samochody z rodzinie najwięcej problemów jest właśnie z Fabią.

  • Podepnij się pod kompa i sprawdź czujnik temperatury parownika G243.Czy masz tak że przy skręceniu na min leci gorące, a na max zimne powietrze?Zdarza się że zmienia się temperatura nawiewu zmienia się nawet gdy nie ruszasz pokrętła?Być może ten czujnik jest do wymiany 😉 <!-- s;) -->

    Zerknij tu: http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=11875

  • Nie ma takich objawów jak napisałeś jest tylko w lewo zimno,po środku letnio,w prawo do końca gorąco brak płynnej regulacji,czekam na czytnik OBD jak dojdzie to się podepnę sprawdzę czy coś zgłasza.

  • No może być jeszcze kwestia sterownika klimy.Bez skanu błędów trafna diagnoza jest niemożliwa.

  • Dziś byłem u elektryka i miał identyczny przypadek jakieś 2 lata temu w Roomsterze i wyszło że to panel regulacji nawiewu a precyzyjniej coś było z potencjometrem od temperatury że nie pokazywał tyle ile powinien podejrzewam że to samo jest u mnie i teraz pytanie czy jest to taki panel że wyjmuję i wkładam drugi i działa czy trzeba go przypisywać komputerem do samochodu?,czy patrzyć na to aby miał trzy pokrętła i 2 przyciski czy szukać po numerach co przyznam będzie ciężkie do zrobienia,oczywiście te po 2010 roku odpadają bo tam gdzieś chyba czujnik przenieśli bo widzę że brak jest tej krateczki...

  • Cześć.
    Szukaj jedynie po numerach.
    Były różne odmiany i nie zawsze pin z numeru X odpowiadał pinowi numery Y. Wiem że piny w liczniku w fabciach przed liftingiem były inne niż po liftingu.

  • Podając nr VIN w serwisie dowiesz się jaki miał nr lub podpiąć się i go sprawdzić.

  • Ok czekam na czytnik OBD ale przez nieuwagę kupiłem go z wysyłką z ChRL więc trochę potrwa zanim dojdzie...

  • Spoko dojedzie.Może nawet w 10-14 dni się wyrobią.Czasem potrafią zaskakiwać 😉 <!-- s;) -->

  • Czytnika OBD jeszcze nie otrzymałem jest w drodze....miałem możliwość podmiany pokręteł i problem się rozwiązał coś było nie tak z regulacją temperatury teraz działa jak trzeba grzeje i chłodzi wtedy kiedy ja chcę,dzięki za sugestie i podpowiedzi.

    [b]Zamykam Goldi[/b]

Log in to reply