[F1] 1.4 16V: Wiatrak chłodnicy nie działa
-
Hej,
Wczoraj temperatura sinika w czasie jazdy (w korku) skoczyla do ~120st.C. Wiatrak sie nie włączył. Niedawno wyminialem u mechanika czujnik który jest wkrecany w chłodnice(sadze ze to on odpowiada za wlaczanie wentylatora) poniewaz miałem tam nieszczelność.
Jak sprawdzic czy to wina wentylatora czy tego czujnika?
Czy w F1 1.4 16V mozna prosto wymienic wiatrak? Widzialem w innym temacie ze czasem wentylator jest zintegrowany z chłodnicą a czesme jest osobnym elementem. -
Na autokacik.pl znalazlem:
-
pokręć ręcznie wentylatorem czy nie ma dużego oporu (walnięte łożysko) i czy nie ma czegoś w rodzaju skokowego oporu (co może wskazywać na walnięte uzwojenie)
-
jeżeli się kręci normalnie -> zacznij od bezpiecznika, taki duży przy plusowej klemie akumulatora od strony kabiny
-
jeżeli bezpiecznik jest dobry -> sprawdź czy wentylator kręci "na krótko" - wypnij wtyczkę z włącznika/czujnika wentylatora (na dole chłodnicy od strony akumulatora) i zewrzyj styki drucikiem, jeżeli kręci to wentek jest dobry ale może być walnięty czujnik
Moje pytanie do punktu trzeciego, moze ktos juz cos takiego robil... "zewrzyj styki drucikiem" : mam zewrzec wszystkie trzy styki we wtyczce czy tylko ktores konkretne?
-
-
Witam
Powiem tak. Ja bym nie robił zwarcia czujnika za pomocą "drucika" . W tym celu użył bym bezpiecznika o małej wartości lub probówki z żarówką 21W.
Podobno grupa Vag ma takie coś że 2 tryby pracy wiatraka.- powolny
- normalny
Trzeba wziąć schemat i zobaczyć które kabelki są od czego.
Nie zwieraj wszystkich do kupy :!: <!-- s:!: -->
Czasami zdarza (głownie we Fiatach) że wiatrak się zaciera lub ma zbyt wysokie opory obrotu czyli kręci się zbyt wolno.
-
Problem zidentyfikowany... A wiec u mnie nie dziala jeden bieg (pierwszy) w wiatraku. Podobno odpowiada za niego jakis ukladzik rezystorowy ale ciezko sie dostac do wnetrza wiatraka, zeby sie bawic w jego naprawe.
Nowy wiatrak juz zakupiony (cena 160 zł) ale poki co nadal jezdze na tym zepsutym.Co do sprawdzenia wentylatora to wtyczka ma trzy piny: masa, piersza predkosc, druga predkosc, - mozna podpiac pod prostownik lub akumulator i sprawdzic.
Numer seryjny wiatraka: 6Q0959455AD
-
Najpierw sprawdź który drut jest od czego bo możesz zrobić niezłą jazdę do której w najgorszym przypadku będzie Ci potrzebna straż pożarna.
Do sprawdzenia użyj multimetra . Gdy będziesz dawał napięcie to dawaj je przez probówkę z żarówką minimum 21W.Ja bym tą czynność olał całkowicie . Bym zamontował nowy i sie cieszył że działa i tyle <!-- s:) --> .
-
Spoko... <!-- s:) -->
Wentylator juz został sprawdzony i pomierzony... pomógł mi bardziej ogarnięty znajomy, także diagnoza juz jest za mną:)
Pozostała mi tylko wymiana na nowy. -
Wiatrak wymieniony. Kosztowao mnie to troche zabawy z regulacją na śrubkach, żeby wiatrak nie tarł ...ale sie udało:)