Szarpanie przy przyspieszaniu

Topic created · 3 Posts · 3309 Views
  • Witam,
    Mam samochód Fabia 1.4, 50kW, 8v z LPG (BRC Sequent 24)

    W zeszłym roku samochód nagle ni stąd ni zowąd zaczynał szarpać i to potężnie nawet przy jeździe ze stałą prękością na równiej drodze, miałem też kontrolkę silnika często. Gazownik sugerował, że to cewka. Postanowiłem najpier wymienić świece i w zeszłym roku w listopadzie wstawiłem NGK BKUR5ET-10. Od tego czasu gwałtowne szrpania zniknęły i kontrolka silnika przestała się pojawiać 🙂 <!-- s:) -->
    Jednak cały czas mam taki objaw, że przy przyspieszaniu lekko szarpnie, dostaje jakby czkawki . Tak jakby przyspiesza nie płynnie tylko z przerwami. Na benzynie jest lepiej, ale też to wyczuwam. Zatem najlepiej się jeździ ze stałą prędkością lub trzeba przyspieszać bardzo delikatnie w przeciwnym razie zaczyna się jakby dusić. Czasem również to jest gdy jadę pod górkę. Natomiast zdarza sie, że samochód jakby odzyskuje moc i objawy stają sie mniej zauważalne.

    Do tej pory nie udało mi się dojść o co chodzi.
    Czy może warto zmienić tę cewkę na zasadzie, że nowa będzie i tak lepsza niż stara 11 letnia ?
    Ktoś mi sugerował, że w Fabii warto wyczyścić przepustnicę - czy warto to zrobić?
    Mam dobrego mechanika, ale nie jest zbyt chętny grzebać w samochodzie póki coś się ewidentnie nie zepsuje.
    Może ktoś mógłby polecić dobrego diagnostę w Poznaniu lub okolicach?
    Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

    Pozdrawiam 🙂
    Frydzio

  • Upewnij się, że filtry LPG są czyste. Odepnij akumulator na parę minut (skasują się korekty wtrysku), pojeździj na benzynie (żeby utworzyły się mapy Pb) jakieś 5 - 10 km, potem wyreguluj LPG. Stosuj świece do LPG, ja używam zwykłej Iskry 29G (10 zł szt.) i na 40 tys. spokojnie wystarczyło.

    Świece, które kupiłeś są trzyelektrodowe, a takie raczej średnio pracują z gazem. Zatem polecam wymienić świece np. na wspomniane Iskry. ( np. tutaj: [url]http://allegro.pl/swiece-29g-mercedes-fabia-golf-passat-bkur5et-lpg-i4686500592.html[/url] )

    Jeśli to nie pomoże....

    Sprawdź szczelność dolotu - uszczelkę pod przepustnicą i pod kolektorem dolotowym. Silnik może zasysać fałszywe powietrze i mieszanka jest zbyt uboga.

    Jeśli to nie pomoże....

    Sprawdź szczelność wydechu do lambdy. Powietrze może dostawać się do spalin, co lambda odczyta jako zbyt ubogą mieszankę i silnik będzie ją wzbogacał. Wówczas mieszanka będzie zbyt bogata.

    Jeśli to nie pomoże....

    Cewka dawałaby objawy przede wszystkim na wolnych obrotach (nierówna praca biegu jałowego). Wtedy daje najmniejszą moc. Przy przyspieszaniu moc cewki jest największa (dużo paliwa = mocniejsza iskra). Niemniej jak masz możliwość, to podmień cewkę i sprawdź (kwestia wykręcenia dwóch śrub, które ją trzymają na świecach)

    Daj znać, jaki efekt.

  • Witam,
    Udało się rozwiązać problem ? Co były przyczyną szarpania ? Mam bardzo podobny problem...

Log in to reply