[F1] EPC + masa błędów (16502, 17579, 17952)
-
Witam,
Kiedyś opisywałem problem z wyciekiem płynu chłodniczego oraz problemem z nie działającym czujnikiem temperatury silnika (wody), dokładnie tutaj -
[url]http://fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=12417[/url]
Problem ten na szczęście rozwiązałem wymieniając termostat, jego obudowę oraz sam czujnik.Podczas wycieków o których mowa miałem ciągły problem z czujnikiem temperatury - wskazówka temperatury silnika po osiągnięciu odpowiedniej pozycji ( po nagrzaniu) potrafiła spaść do 0 i tak zostać do ponownego włączenia silnika.
Myślałem, że problem został rozwiązany, ale po paru miesiącach sytuacja znów zaczęła się pojawiać, jednak na tyle sporadycznie, że temat olałem. [b]Istotnym faktem jest, że sytuacja się pojawiała tylko jak padał deszcz ![/b]
Ostatnio deszcz też się pojawił, wskazówka też zaczęła szaleć, natomiast tutaj ja dodałem oliwy do ognia - miałem za dużo wlanego płynu chłodzącego, za szybko odkręciłem korek na rozgrzanym silniku i płyn wyleciał jak szalony na dosłownie wszystko - między innymi na mnie i silnik.
Kontrolka EPC jak się zaświeciła tak została, tutaj jest odczyt z komputera po tym zdarzeniu :
16516 Sonda lambda wysokie napięcie (strona 1 czujnik 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17635 Obwód wtryskiwacza cylindra 3 - zwarcie do masy brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17636 Obwód wtryskiwacza cylindra 4 - zwarcie do masy brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17633 Obwód wtryskiwacza cylindra 1 - zwarcie do masy brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17634 Obwód wtryskiwacza cylindra 2 - zwarcie do masy brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 16502 Czujnik temperatury silnika wysokie napięcie brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17549 Obliczenie mocy - wartość nieprawdopodobna brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17952 Potencjometr silnika przepustnicy wysokie napięcie brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 17579 Czujnik sterowania przepustnicy 2 - zakres/uszkodzenie funkcji brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Myślałem, że jak chwilę poschnie , to wróci do normy, jednak mijają dwa dni i sytuacja się nie zmienia.
Zaraz po usunięciu błędów - dwa od razu się pojawiają :17952 Potencjometr silnika przepustnicy wysokie napięcie brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
po kilku sekundach ten:
16502 Czujnik temperatury silnika wysokie napięcie brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Pytanie moje :
Spróbować wymienić czujnik wody, przepustnicę, czy od razu do elektryka ?Aktualnie jakimś cudem z tym błędem EPC dokulałem się do swojej pracy i auto stoi na strzeżonym parkingu z otwartą maską - schnie dalej.
-
Czyżby to była kontynuacja tematu http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=12442<!-- l --> ?
-
wiązka zrobiona bo jak piszesz problem tylko podczas opadów
http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=9146&hilit=wiazka<!-- l -->
-
bonifacy,
Dziękuję za pomoc w poprzednim temacie, i dziękuję za zainteresowanie tym tematem. Najprawdopodobniej jest to kontynuacja tamtego problemu.
nicram,
Ta wiązka rzeczywiście może mieć coś na rzeczy, nigdy nie była odnawiana czy dodatkowo zabezpieczona, a pojawia się masa różnych błędów, więc może jest coś na rzeczy <!-- s:) -->
Jutro rano wezmę się za nią bo na razie muszę studiować gdzie jest i co z nią zrobićPytanie jedno :
Ta wiązka jest tylko pod sterownikiem silnika, za obudową filtra powietrza, czy też jest pod wlewem do płynu od spryskiwaczy ?
-
Próbowałem przepustnicę zaadoptować, wymieniłem czujnik temp. wody, przeczyściłem wtyk od przepustnicy, nic nie pomogło. Zauważyłem, że [b]termostat jest w częściach, więc pierwsze co wymieniłem tą część [/b](termostat z całą obudową wymieniłem na zamiennik z powodu wycieku płynu - widać tragicznej jakości..)
Sytuacja się nie zmieniła. Dobrałem się do [b]wiązki kabli pod obudową filtra powietrza[/b] !!!
Na oko wszystko wyglądało ok, wiązka wyglądała jakby była dobrze zabezpieczona przed wilgocią.Natomiast jeden z użytkowników napisał, że naciskając na ten dobrze wyglądający zwój z taśmy izolacyjnej widział jak woda próbuje wydostać się ze środka. U mnie było podobnie. Nacisnąłem a później rozerwałem. Efekt :
[img]https://lh5.googleusercontent.com/-aSKruvzrr9o/U9kuurnKraI/AAAAAAAABN8/nW8y66njZDU/w431-h574-no/IMG_20140730_151249.jpg[/img]
[img]https://lh5.googleusercontent.com/-2O5vBGuBLtw/U9kuyIcaSWI/AAAAAAAABOU/UQWlL9eSNiw/w431-h574-no/IMG_20140730_152909.jpg[/img]Powiem wam, że widok przerażający. Jak najlepiej o wysuszyć i ewentualnie jak jakiś przewód będzie uwalony to uciąć i przylutować nowy ? Czy nie bawić się, tylko od razu do elektryka ? Zapewne stąd te problemy wymienionena samym początku...
-
Witam,
Jeszcze w tamtym tygodniu tą wiązkę o którą się rozchodzi wyczyściłem, osuszyłem, zabezpieczyłem, ale niestety to nie pomogło (choć na pewno uratowało mnie od przyszłych problemów <!-- s:) --> )
Oddałem do elektryka. Zwarcie było rzeczywiście na wiązce, ale na części kabli które idą wzdłuż silnika ( w peszlu - te które bezpośrednio są połączone z czujnikiem temperatury wody oraz przepustnicą). Zwarcie wprawdzie nie popsuło w żaden sposób przepustnicy, ale czujnik już tak. Co dziwne, pojechałem później do sklepu i kupiłem czujnik za 25 zł (oryginał) - ale wskazywał dalej błąd. Facet dał mi do sprawdzenia czujnik za 8 zł i problem zniknął jak ręką odjął.
Przy okazji polecam - Skoda Części, Sosnowiec, Braci Mieroszewskich 3. Gość ma części do wszystkich Skod - bardzo tanio.