Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] EPC + masa błędów (16502, 17579, 17952)

Topic created · 6 Posts · 3345 Views
  • Witam,

    Kiedyś opisywałem problem z wyciekiem płynu chłodniczego oraz problemem z nie działającym czujnikiem temperatury silnika (wody), dokładnie tutaj -
    [url]http://fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=12417[/url]
    Problem ten na szczęście rozwiązałem wymieniając termostat, jego obudowę oraz sam czujnik.

    Podczas wycieków o których mowa miałem ciągły problem z czujnikiem temperatury - wskazówka temperatury silnika po osiągnięciu odpowiedniej pozycji ( po nagrzaniu) potrafiła spaść do 0 i tak zostać do ponownego włączenia silnika.

    Myślałem, że problem został rozwiązany, ale po paru miesiącach sytuacja znów zaczęła się pojawiać, jednak na tyle sporadycznie, że temat olałem. [b]Istotnym faktem jest, że sytuacja się pojawiała tylko jak padał deszcz ![/b]

    Ostatnio deszcz też się pojawił, wskazówka też zaczęła szaleć, natomiast tutaj ja dodałem oliwy do ognia - miałem za dużo wlanego płynu chłodzącego, za szybko odkręciłem korek na rozgrzanym silniku i płyn wyleciał jak szalony na dosłownie wszystko - między innymi na mnie i silnik.

    Kontrolka EPC jak się zaświeciła tak została, tutaj jest odczyt z komputera po tym zdarzeniu :

    16516	Sonda lambda wysokie napięcie (strona 1 czujnik 1)
    	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem  -  BŁĄD SPORADYCZNY
    17635	Obwód wtryskiwacza cylindra 3 - zwarcie do masy
    	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem  -  BŁĄD SPORADYCZNY
    17636	Obwód wtryskiwacza cylindra 4 - zwarcie do masy
    	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem  -  BŁĄD SPORADYCZNY
    17633	Obwód wtryskiwacza cylindra 1 - zwarcie do masy
    	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem  -  BŁĄD SPORADYCZNY
    17634	Obwód wtryskiwacza cylindra 2 - zwarcie do masy
    	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem  -  BŁĄD SPORADYCZNY
    16502	Czujnik temperatury silnika wysokie napięcie
    	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    16518	Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1)
    	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem  -  BŁĄD SPORADYCZNY
    17549	Obliczenie mocy - wartość nieprawdopodobna
    	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem  -  BŁĄD SPORADYCZNY
    17952	Potencjometr silnika przepustnicy wysokie napięcie
    	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    17579	Czujnik sterowania przepustnicy 2 - zakres/uszkodzenie funkcji
    	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem  -  BŁĄD SPORADYCZNY
    

    Myślałem, że jak chwilę poschnie , to wróci do normy, jednak mijają dwa dni i sytuacja się nie zmienia.
    Zaraz po usunięciu błędów - dwa od razu się pojawiają :

    17952	Potencjometr silnika przepustnicy wysokie napięcie
    	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    
    

    po kilku sekundach ten:

    
    16502	Czujnik temperatury silnika wysokie napięcie
    	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    

    Pytanie moje :
    Spróbować wymienić czujnik wody, przepustnicę, czy od razu do elektryka ?

    Aktualnie jakimś cudem z tym błędem EPC dokulałem się do swojej pracy i auto stoi na strzeżonym parkingu z otwartą maską - schnie dalej.

  • Czyżby to była kontynuacja tematu http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=12442<!-- l --> ?

  • wiązka zrobiona bo jak piszesz problem tylko podczas opadów

    http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=9146&hilit=wiazka<!-- l -->

  • bonifacy,

    Dziękuję za pomoc w poprzednim temacie, i dziękuję za zainteresowanie tym tematem. Najprawdopodobniej jest to kontynuacja tamtego problemu.

    nicram,

    Ta wiązka rzeczywiście może mieć coś na rzeczy, nigdy nie była odnawiana czy dodatkowo zabezpieczona, a pojawia się masa różnych błędów, więc może jest coś na rzeczy 🙂 <!-- s:) -->
    Jutro rano wezmę się za nią bo na razie muszę studiować gdzie jest i co z nią zrobić 😉

    Pytanie jedno :

    Ta wiązka jest tylko pod sterownikiem silnika, za obudową filtra powietrza, czy też jest pod wlewem do płynu od spryskiwaczy ?

  • Próbowałem przepustnicę zaadoptować, wymieniłem czujnik temp. wody, przeczyściłem wtyk od przepustnicy, nic nie pomogło. Zauważyłem, że [b]termostat jest w częściach, więc pierwsze co wymieniłem tą część [/b](termostat z całą obudową wymieniłem na zamiennik z powodu wycieku płynu - widać tragicznej jakości..)

    [img]https://lh4.googleusercontent.com/-GblQcLT7Mg0/U9kuu49eQaI/AAAAAAAABOE/2EFM16w4Ci0/w765-h574-no/IMG_20140730_102243.jpg[/img]

    Sytuacja się nie zmieniła. Dobrałem się do [b]wiązki kabli pod obudową filtra powietrza[/b] !!!
    Na oko wszystko wyglądało ok, wiązka wyglądała jakby była dobrze zabezpieczona przed wilgocią.

    [img]https://lh4.googleusercontent.com/-zXbFo_L3qd8/U9kv0irHVwI/AAAAAAAABOs/a0KV2WQqTBU/w431-h574-no/IMG_20140730_144207.jpg[/img]

    Natomiast jeden z użytkowników napisał, że naciskając na ten dobrze wyglądający zwój z taśmy izolacyjnej widział jak woda próbuje wydostać się ze środka. U mnie było podobnie. Nacisnąłem a później rozerwałem. Efekt :

    [img]https://lh5.googleusercontent.com/-aSKruvzrr9o/U9kuurnKraI/AAAAAAAABN8/nW8y66njZDU/w431-h574-no/IMG_20140730_151249.jpg[/img]
    [img]https://lh5.googleusercontent.com/-2O5vBGuBLtw/U9kuyIcaSWI/AAAAAAAABOU/UQWlL9eSNiw/w431-h574-no/IMG_20140730_152909.jpg[/img]

    Powiem wam, że widok przerażający. Jak najlepiej o wysuszyć i ewentualnie jak jakiś przewód będzie uwalony to uciąć i przylutować nowy ? Czy nie bawić się, tylko od razu do elektryka ? Zapewne stąd te problemy wymienionena samym początku...

  • Witam,

    Jeszcze w tamtym tygodniu tą wiązkę o którą się rozchodzi wyczyściłem, osuszyłem, zabezpieczyłem, ale niestety to nie pomogło (choć na pewno uratowało mnie od przyszłych problemów 🙂 <!-- s:) --> )

    Oddałem do elektryka. Zwarcie było rzeczywiście na wiązce, ale na części kabli które idą wzdłuż silnika ( w peszlu - te które bezpośrednio są połączone z czujnikiem temperatury wody oraz przepustnicą). Zwarcie wprawdzie nie popsuło w żaden sposób przepustnicy, ale czujnik już tak. Co dziwne, pojechałem później do sklepu i kupiłem czujnik za 25 zł (oryginał) - ale wskazywał dalej błąd. Facet dał mi do sprawdzenia czujnik za 8 zł i problem zniknął jak ręką odjął.

    Przy okazji polecam - Skoda Części, Sosnowiec, Braci Mieroszewskich 3. Gość ma części do wszystkich Skod - bardzo tanio.

Log in to reply