Jakie paliwo tankujecie PB95 czy PB98?
-
Mam pytanko jakie paliwo wlewcie do swoich Fabii? Ja posiadam model z 2000 r silniku 1.4mpi v8 68km. Przejechane 90000km wg. Książki serwisowej.
Chciałbym się dowiedzieć czy jest i jaka różnica pomiędzy paliwem 95 a 98?
Czy 98 nie jest zbyt mocne?
Czy odczuwacie jakąś różnice w osiągach czy też pracy auta/silnika?
Na jakich stacjach tankujecie?
Pozdrawiam i liczę na pomoc.
-
Różnica octan-ów nie przekłada się na pewno na odczulawną moc.Sam silnik będzie pewnie ciszej chodził ake raczej nie lepiej jak na Shell Vpower Racing Nitro+ 100.
-
[quote="marcing040381"]Różnica octan-ów nie przekłada się na pewno na odczulawną moc.Sam silnik będzie pewnie ciszej chodził ake raczej nie lepiej jak na Shell Vpower Racing Nitro+ 100.[/quote]
Tankowałeś tego shella ?
-
Tzn na 98 ciszej będzie chodził? A spalanie tez powinno się zmniejszyć czy wręcz odwrotnie?
-
Spalanie na pewno się nie zmniejszy.Spróbuj Vpower Racing Nitro + odczujesz różnice.Mocy na bank nie przybędzie, ale oczyścisz silnik z syfu, będzie żwawszy i będzie chodzić płynniej i ciszej.Sprawdzone na mojej Fabci.
-
[quote="marcing040381"]Spalanie na pewno się nie zmniejszy.Spróbuj Vpower Racing Nitro + odczujesz różnice.Mocy na bank nie przybędzie, ale oczyścisz silnik z syfu, będzie żwawszy i będzie chodzić płynniej i ciszej.Sprawdzone na mojej Fabci.[/quote]
Potwierdzam, ostatnio zatankowałem i już po pierwszym tankowaniu jest różnica (mocy zbytnio nie przybyło - może troszkę lepiej się na obroty wkręca) ale pracuje ciszej i tak mniej 3 garowo <!-- s;) -->
-
Hmm... Spróbuję napewno shella ale ciekawi mnie wasza opinia dynamic'a na stacji lotos.
-
Trochę się dziwię kolegom ,że tak na "łoko" :szok: <!-- s:szok: --> odczuwacie różnicę w paliwie.
Proponuję poczytać :
http://motormania.com.pl/testy/motocykle/test-porownawczy-paliw-czy-wiecej-oktanow-oznacza-wiecej-mocy/ -
Ja lałem do mojej fabci dynamica z lotosa i to paliwo nie jest takie jak oni głoszą . Fabcia mi go pożerała więcej niż v-power racing nitro+.
Kuki > ja na twoim miejscu bym lał stale v-power 95 nitro+ . Z silnikiem ci się nic nie stanie a kieszeń nie będzie tak mocno obciążona jak w przypadku racinga. Różnica między zwykłą 95 a v-power 95 nitro+ jest.
-
Powiem tak.Osobiście nigdy świadomie nie zatankuję żadnej benzyny z Lotosu.Nie przekonuje mnie ta marka jakoś.Leję na Shellu i jest ok, nawet Fuelsave 95 ubywa proporcjonalnie do jazdy.Nic a nic więcej.
-
[quote="szymek krusz"]Trochę się dziwię kolegom ,że tak na "łoko" :szok: <!-- s:szok: --> odczuwacie różnicę w paliwie.
Proponuję poczytać :
http://motormania.com.pl/testy/motocykle/test-porownawczy-paliw-czy-wiecej-oktanow-oznacza-wiecej-mocy/[/quote]A co w tym dziwnego?
We wszystkich takich paliwach działa trochę efekt psychologiczny - nawet jeśli przyrostu nie ma to wydaje nam się że jest bo przecież lejemy lepsze paliwo, częściowo ma wpływ stan silnika którego zalejemy takim paliwem. Pewnie dało by się więcej wniosków wyciągnąć gdyby znać kogoś wewnątrz rafinerii / albo gdzieś tam gdzie produkują paliwo i mógł by napisać czy jest to tylko filtrowane paliwo zwykłe czy jednak wzbogacane / ulepszane etc. .
Ja ze swojej strony tak jak pisałem słyszę różnicę w pracy silnika (również tak jak pisałem nie jest to różnica jak po przesiadce ze starego rzęcha do nówki sztuki ale jakaś jest), osiągi - no tu bez dokładnych testów ciężko coś pisać bez wspomnianego efektu psychologicznego ale mam wrażenie że troszkę lepiej się zbiera powyżej 2.5k obr/min. -
Na lotosie byście nie zatankowali? A mimo wszystko nieświadomie tankujecie i jeszcze przepłacacie za logo schell. W Polsce mamy dwóch dostawców Orlen i Lotos. I czy to schell Statoil czy inna stacja np Auchan paliwo jest to samo. Dlatego nigdy nie rozumiem takich uprzedzeń co do stacji. Jeśli chodzi o paliwa premium to każda stacja ma swoje dodatki lane do zbiornika. Schell kiedyś te lepsze sprowadzał ale jak jest obecnie to tu już się nie wypowiem.
-
Otóż [b]Adrian[/b] nie do końca to samo.Paliwo pochodzi z tego samego źródła, ale każda stacja stosuje swoje dodatki bo paliwo przez leżakowanie traci oktany i trzeba to nadrabiać.Poza tym w 80-90 % paliwo i tak pochodzi z Rosji.W Polsce to nie producenci a przetwórcy i hurtownicy są.Co do wszystkich paliw z tego samego miejsca to Shell Vpower Racing Nitro + 100 pochodzi od naszego zachodniego sąsiada.Jest to jedyne sprowadzane paliwo.
-
Dziękuję myślę że problem rozwiązany. Pozdrawiam i dziękuję za odzew i pomoc
-
Poznaniacy pewnie pamiętają pierwszą stację ESSO na Śródce , wielu się wtedy "podniecało" super paliwem z Niemiec, Było tak przez kilka miesięcy , potem paliwo do ESSO wozili z Rejowca ale podświadomość podpowiadała "ESSO" <!-- s:) -->
Dzisiaj jest podobnie. Mam działkę koło Rejowca, i widzę często jakie cysterny z jakim logo tam "tankują"Ja tankuję na Orlenie .
Przeważnie gaz i jestem zadowolony ( w trasie 7/100)
ale nie przypisuje to orlenowi tylko mojej fabci i mojej technice jazdy :super: -
No [b]Szymek[/b] ale Vpower 100 na bank z DE przyjeżdża.Co do Rejowca to jedna z największych hurtowni w Wielkopolsce.Zaopatrują się tam de facto wszystkie znane marki na naszym rynku.