Witaj na forum Fabia Club Polska

Problem z hamulcem ręcznym fabia 2001 r

Topic created · 26 Posts · 7101 Views
  • Dobry wieczór klubowicze, mam taki problem nie wiem czy to mały czy większy problem, a mianowicie po użyciu hamulca i puszczeniu go w tylnym kole od strony kierowcy słychać taki metaliczny dźwięk, takie tarcie tak jakby szczęki nie odbijały, po chwili jest ok, dodam iż przy jeździe po mieście i częstym użyciu hamulca, bęben jest dużo cieplejszy niż po przeciwnej stronie, co jest grane, proszę o pomoc.

  • Pewnie masz szczęki zapieczone. Musisz ściągnąć bęben i zobaczyć w jakim są stanie ale zakładam że będą do wymiany. Czy podczas delikatnego ruszania czuć jak tył hamuje (lekko przysiada)? Miałem taki objaw. Po wymianie szczęk i tłoczków przy okazji problem został rozwiązany.

  • właśnie szczęki są w zaje.... stanie 🙂 <!-- s:) -->

    [color=#FF0000][b]Nie używamy wulgarnych słów.[/b][/color]
    [color=#00BF00]Post edytowany przez Tomuś[/color]

  • witam .mam problem od 5 lat (ale jakos nie przykladalem do tego wagi)z hamulcem recznym.otoz po zaciagnieciu dzwignia hamulec nie trzyma-co moze byc przyczyna?
    probowalem regulowac naciagajac srube zdejmujac korytko w srodku i dale to taki efekt ze hamulec trzymal jako tako ale z kolei po spuszczeniu dzwigni niby wszystko w porzadku ale kola tylne byly jakby zblokowane.pytanie czy jest to wina w kolach przy bebnach tylnych a moze tez bym musial linki wymienic bo sie ponaciagaly czy gdzies w srodku blokuja?szczeki rok temu byly wymieniane i cylinderki tez
    jesli to wina tez linek jak sie za to zabrac i je wymienic?

    problem sie rozwiazal-okazalo sie ze mam linki do wymiany bo sa zapieczone,jutro sie za to biore .dziekuje za rady

  • Witam.
    Ja na twoim miejscu bym wymienił rozpieraki + linki zobaczył co dalej będzie. Zwykle rozpieraki są marnej jakości, szczególnie te nie ocynkowane i nie ori.

  • [b]Kogut[/b] ale zapieczone nie znaczy starte (wytarte).Po zwolnieniu ręcznego nie odbijają do końca co skutkuje haczeniem ich o bemben.Stąd grzanie.Wg mnie będą do wymiany.Nie napisałeś czy czuć jakieś hamowanie przy powolnej jeździe.

    [b]schwerelos 1977[/b] u Ciebie obstawiam też wymianę.Tymbardziej że przez tyle lat nie robiłeś z tym nic.

    [color=#FF0000]Na przyszłość proszę nie dublować wątków 😉 <!-- s;) -->[/color]

  • zróbcie taki test

    Zaciągnij ręczny na kilka minut (im wyżej tym lepiej), następnie spuść dźwignie, naciśnij przycisk na dźwigni i podnoś do góry. Jest luz czy od razu czuć opór, że szczęki rozpierają się?
    Podczas normalnej jazdy po hamowaniu bez użycia ręcznego słychać jakieś odgłosy z bębnów?

    Linka może być skorodowania i będzie blokowała się w pancerzu.

  • słychac odgłosy takie metaliczne tarcie.

  • Trzeba zdjąć bęben i zobaczyć co się tam dzieje , bo tak "łoko" trudno diagnozować.

  • Koniec okładzin pewnie.Nie ma co gdybać tylko wymieniać skoro i tak nie było to w ostatnim czasie robione.

  • okładziny są, na moje oko jest coś nie tak z odbijaniem szczęk. co tam mogło pasć oprócz szczęk? jakie częsci i przybliżone ceny.

  • Generalnie to wymień szczęki, tłoczki no i płyn przy okazji jak tego nie robiłeś jeszcze.Koszt to ok 400 zł ze wszystkim (robocizna plus części).

  • Zestawik fajny.Dokładnie o coś takiego mi chodziło.Ja nie musiałem mieć tego zestawu montażowego.
    Do tego dokup sobie cylinderki (nazywałem je wcześniej błędnie tłoczkami).

    http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=3312<!-- m -->

  • marcing040381 to co tam jeszcze cza dokupić?? bo mamy takie same fury fabia II 1,4 16V to mi doradź. aby zrobić raz a dobrze!!!!

  • a ten cylinderek też???

  • Tak popatrz dwa posty wyżej 😉 <!-- s;) -->

  • A jest 😉 faktycznie 😄 <!-- s:D -->

  • zanim wymienisz cylinderki sprawdź czy faktycznie trzeba je wymienić...

  • Kogut
    Twój pierwszy post mówił o tarciu , grzaniu się bębna (tak w skrócie)
    1/Przez internet nikt Ci nie powie co na pewno jest tego powodem.
    2/ Trzeba zdjąć koło , bęben i luknąć.
    3/Cylinderki wymienia się gdy ciekną
    4/Szczęki połączone są dźwigniami , sprężynami, klin samo regulatora i blokowanie przeważnie jest spowodowane rdzą między tymi elementami. i raczej nie blokuje się hamulec gdy ciekną cylinderki.
    Wystarczy rozebrać oczyścić i nasmarować newralgiczne punkty np. smarem miedzianym.

    Ale to tylko moje skromne zdanie.

Log in to reply