[F2] wymiana rozrządu 1.4tdi

Topic created · 18 Posts · 18670 Views
  • Po ilu km zalecana jest pierwsza wymiana rozrządu w 1.4tdi ?

  • Po 120 tys km wymiana paska rozrządu i rolki napinacza. Tak stoi w książce serwisowej. Powinieneś ją mieć.Jak nie to poszukaj w necie, na pewno znajdziesz.

  • Powinno być jeszcze dodane lub 5lat. Nie wiem czemu nie ma tego w książce bo w serwisie już o tym mówią.

  • właśnie w necie znalazłem rozrzut od 90kkm do 210kkm !!!
    Dlatego uznałem że zapytam u źródła 🙂 i dziękuję za pomoc 🆗 <!-- s🆗 -->

  • U mnie jest juz prawie 9 lat, mam niecałe 100 tys km - bo to drugie autko w rodzinie.
    Chyba w tym roku będę wymieniał.
    Z tym "albo 5 lat" to bym nie przesadzał, bo przecież stan paska można zobaczyć - dobry mechanik ci wtedy powie co o tym myśli. ASO chętnie wymieniało by wszystko co miesiąc - nie daj się nabrać!
    I tak nie zrobią nic, tylko wystawią rachunek!
    Ale to fakt, niektórzy zalecają wymianę elementów gumowych (w tym i opon) po 6 latach, niezależnie od ich stanu. Ja tak wymieniłem po 8 latach opony.
    W książce serwisowej masz podane interwały w kilometrach i w latach - pasek jest podany tylko po 120 tys. km.

  • Guma traci swoje właściwości po 7 latach dlatego proponuję wymieniać pasek max po 6 latach lub 120kkm.Lepiej z tym nie zwlekać.Ja u siebie pasek wymieniałem po 6 latach i miałem 83kkm.U mnie w benzynie zaleca się wymianę po 90 kkm, ale wolałem nie ryzykować, z resztą na pasku już zaczynało być widać zużycie. 😉 <!-- s;) -->

  • jestem tego samego zdania jak [b]marcing040381[/b]. Nie warto ryzykować, a i tak wymiana jest niezbędna, jeśli nie km to ok. 5 lat.

  • Troche mnie przestraszyliscie wiec postanowilem w mojej 1,4 TDI, 99 tys km i 9 lat starej Fabii wymienic pasek zebaty. Dalem to zrobic w znajomym warsztacie w ktorym zawsze robie serwis i ktoremu moge zaufac. Stary pasek byl jeszcze w dobrym stanie, mechanik twierdzi ze teraz wymienia sie ten pasek w tych silnikach co 150 tys. Po 6 latach i potem co roku wystarczy kontrola wzrokowa. Mimo to poprosilem o wymiane rowniez paska klinowego do alternatora. Cala zabawa kosztowala w przeliczeniu okolo 1300 Zl, bo wymieniono caly zestaw razem z pompa wody. Wszystkie czesci orginalne.

  • [quote="Marek"]Troche mnie przestraszyliscie wiec postanowilem w mojej 1,4 TDI, 99 tys km i 9 lat starej Fabii wymienic pasek zebaty. Dalem to zrobic w znajomym warsztacie w ktorym zawsze robie serwis i ktoremu moge zaufac. Stary pasek byl jeszcze w dobrym stanie, mechanik twierdzi ze teraz wymienia sie ten pasek w tych silnikach co 150 tys. Po 6 latach i potem co roku wystarczy kontrola wzrokowa. Mimo to poprosilem o wymiane rowniez paska klinowego do alternatora. Cala zabawa kosztowala w przeliczeniu okolo 1300 Zl, bo wymieniono caly zestaw razem z pompa wody. Wszystkie czesci orginalne.[/quote]

    Grube macie ceny w stolycy 🙂 <!-- s:) -->

  • A ile biora u was, na prowyncji?

  • Wymiana całego rozrządu ? Zakup i koszty wymiany ?

  • Tak. Czesci i robocizna.
    U mnie poza samym rozrzadem wymieniono tez pompe wody i pasek klinowy, bo
    ponoc gumy parcieja a Fabianka juz leciwa.
    Wszystkie czesci orginalne, ja raczej chinszczyzny nie uzywam.

  • Hehe zawsze się wymienia pompę i paski ... ja jak bym Ci cokolwiek proponował to tylko rolki INA, SNR lub NTN, pasek tylko Conti lub Gates a pompa to SKF, GRAF lub HEPU

    Daj VIN to powiem Ci ile same graty
    ja w swoim FI za rozrząd z wymianą płaciłem coś koło 600-700 zł a miałem 1.4 16V 85KM ale to było w 2012 roku

  • Patrzylem na ceny w sklepach internetowych i za same orginalane czesci musial bym zaplacic wiecej niz 600 Zl. Albo TDI jest drozsze, albo u ciebie dali zamienniki.

  • 🙂 <!-- s:) --> robiłem wszystko na podzespołach SNR i NTN ... mam po prostu dojścia do takich hurtowni które nie sprzedają w necie, daj VIN to zerknę co Ci tam wejdzie

  • Dziekuje serdecznie, ale to jak musztarda po obiedzie. U mnie przecierz rozrzad juz zrobiony.
    A czesci do mojej Fabianki potrzebuje niezwykle rzadko. Na razie poza podnosnikiem lewej przedniej szyby tylko rutynowa wymiana: opony, hamulce, olej, filtry itp. Jak na 9 lat to koszta byly i tak wyjatkowo niskie. Nie warto oszczedzac na czesciach i materialach, chyba ze autko juz i tak ruina i nastepna planowana podroz to zlomowisko. Ja daje mojej Fabii tylko to co najlepsze a ona mi sie odwdziecza jak moze. Jeszcze nigdy mnie nie zawiodla.

  • Nie ma problemu ... polecam się na przyszłość ... filtry i oleje też u mnie dostaniesz bez problemu ... Motul, Millers Oils, Mann Knecht itd

    Pozdrawiam
    Bartek

  • Zależy jak kto jeździ. Jak męczysz auto na 5 biegu 50km na h to lepiej częściej sprawdzać bo się rozciąga jak jeździsz dynamicznie jak ja zmieniałem przy 100.000 pasek jak nowy. Wszystko zależy od kierowcy i mechanika czy zmieni oby wszystkie części przy zmianie rozrządu.

Log in to reply