[F2] wymiana rozrządu 1.4tdi
-
Po ilu km zalecana jest pierwsza wymiana rozrządu w 1.4tdi ?
-
Po 120 tys km wymiana paska rozrządu i rolki napinacza. Tak stoi w książce serwisowej. Powinieneś ją mieć.Jak nie to poszukaj w necie, na pewno znajdziesz.
-
Powinno być jeszcze dodane lub 5lat. Nie wiem czemu nie ma tego w książce bo w serwisie już o tym mówią.
-
właśnie w necie znalazłem rozrzut od 90kkm do 210kkm !!!
Dlatego uznałem że zapytam u źródła i dziękuję za pomoc <!-- s --> -
U mnie jest juz prawie 9 lat, mam niecałe 100 tys km - bo to drugie autko w rodzinie.
Chyba w tym roku będę wymieniał.
Z tym "albo 5 lat" to bym nie przesadzał, bo przecież stan paska można zobaczyć - dobry mechanik ci wtedy powie co o tym myśli. ASO chętnie wymieniało by wszystko co miesiąc - nie daj się nabrać!
I tak nie zrobią nic, tylko wystawią rachunek!
Ale to fakt, niektórzy zalecają wymianę elementów gumowych (w tym i opon) po 6 latach, niezależnie od ich stanu. Ja tak wymieniłem po 8 latach opony.
W książce serwisowej masz podane interwały w kilometrach i w latach - pasek jest podany tylko po 120 tys. km. -
Guma traci swoje właściwości po 7 latach dlatego proponuję wymieniać pasek max po 6 latach lub 120kkm.Lepiej z tym nie zwlekać.Ja u siebie pasek wymieniałem po 6 latach i miałem 83kkm.U mnie w benzynie zaleca się wymianę po 90 kkm, ale wolałem nie ryzykować, z resztą na pasku już zaczynało być widać zużycie. <!-- s;) -->
-
jestem tego samego zdania jak [b]marcing040381[/b]. Nie warto ryzykować, a i tak wymiana jest niezbędna, jeśli nie km to ok. 5 lat.
-
Troche mnie przestraszyliscie wiec postanowilem w mojej 1,4 TDI, 99 tys km i 9 lat starej Fabii wymienic pasek zebaty. Dalem to zrobic w znajomym warsztacie w ktorym zawsze robie serwis i ktoremu moge zaufac. Stary pasek byl jeszcze w dobrym stanie, mechanik twierdzi ze teraz wymienia sie ten pasek w tych silnikach co 150 tys. Po 6 latach i potem co roku wystarczy kontrola wzrokowa. Mimo to poprosilem o wymiane rowniez paska klinowego do alternatora. Cala zabawa kosztowala w przeliczeniu okolo 1300 Zl, bo wymieniono caly zestaw razem z pompa wody. Wszystkie czesci orginalne.
-
[quote="Marek"]Troche mnie przestraszyliscie wiec postanowilem w mojej 1,4 TDI, 99 tys km i 9 lat starej Fabii wymienic pasek zebaty. Dalem to zrobic w znajomym warsztacie w ktorym zawsze robie serwis i ktoremu moge zaufac. Stary pasek byl jeszcze w dobrym stanie, mechanik twierdzi ze teraz wymienia sie ten pasek w tych silnikach co 150 tys. Po 6 latach i potem co roku wystarczy kontrola wzrokowa. Mimo to poprosilem o wymiane rowniez paska klinowego do alternatora. Cala zabawa kosztowala w przeliczeniu okolo 1300 Zl, bo wymieniono caly zestaw razem z pompa wody. Wszystkie czesci orginalne.[/quote]
Grube macie ceny w stolycy <!-- s:) -->
-
A ile biora u was, na prowyncji?
-
Wymiana całego rozrządu ? Zakup i koszty wymiany ?
-
Tak. Czesci i robocizna.
U mnie poza samym rozrzadem wymieniono tez pompe wody i pasek klinowy, bo
ponoc gumy parcieja a Fabianka juz leciwa.
Wszystkie czesci orginalne, ja raczej chinszczyzny nie uzywam. -
Hehe zawsze się wymienia pompę i paski ... ja jak bym Ci cokolwiek proponował to tylko rolki INA, SNR lub NTN, pasek tylko Conti lub Gates a pompa to SKF, GRAF lub HEPU
Daj VIN to powiem Ci ile same graty
ja w swoim FI za rozrząd z wymianą płaciłem coś koło 600-700 zł a miałem 1.4 16V 85KM ale to było w 2012 roku -
Patrzylem na ceny w sklepach internetowych i za same orginalane czesci musial bym zaplacic wiecej niz 600 Zl. Albo TDI jest drozsze, albo u ciebie dali zamienniki.
-
<!-- s:) --> robiłem wszystko na podzespołach SNR i NTN ... mam po prostu dojścia do takich hurtowni które nie sprzedają w necie, daj VIN to zerknę co Ci tam wejdzie
-
Dziekuje serdecznie, ale to jak musztarda po obiedzie. U mnie przecierz rozrzad juz zrobiony.
A czesci do mojej Fabianki potrzebuje niezwykle rzadko. Na razie poza podnosnikiem lewej przedniej szyby tylko rutynowa wymiana: opony, hamulce, olej, filtry itp. Jak na 9 lat to koszta byly i tak wyjatkowo niskie. Nie warto oszczedzac na czesciach i materialach, chyba ze autko juz i tak ruina i nastepna planowana podroz to zlomowisko. Ja daje mojej Fabii tylko to co najlepsze a ona mi sie odwdziecza jak moze. Jeszcze nigdy mnie nie zawiodla. -
Nie ma problemu ... polecam się na przyszłość ... filtry i oleje też u mnie dostaniesz bez problemu ... Motul, Millers Oils, Mann Knecht itd
Pozdrawiam
Bartek -
Zależy jak kto jeździ. Jak męczysz auto na 5 biegu 50km na h to lepiej częściej sprawdzać bo się rozciąga jak jeździsz dynamicznie jak ja zmieniałem przy 100.000 pasek jak nowy. Wszystko zależy od kierowcy i mechanika czy zmieni oby wszystkie części przy zmianie rozrządu.