Wymiana kompletu tarcz i klocków oraz płynu hamulcowego

Topic created · 9 Posts · 1254 Views
  • Witam,
    Potrzebuję waszej pomocy. Jako, że wymiana tarcz i klocków to czysta mechanika i jakoś dam radę to przy wymianie płynu mam już lekkie obawy. Jak to zrobić dobrze? Co się dzieje ze sprzęgłem? Jak ogólnie się zabrać za wymiane? Czekam na porady 🙂

  • ze sprzęgłem się nic nie dzieje. przede wsystkim potrzebne będa 2 osoby. Odręcasz koła i zaczynas pompować aż cały stary płyn zejdzie przez odpowietrznik, zaczynasz od najdalszego koła, następnie wlewasz nowy i pomopujesz aż zacznie lecieć tzn układ został odpowietrzony.

  • [quote="nicram"]ze sprzęgłem się nic nie dzieje. przede wsystkim potrzebne będa 2 osoby. Odręcasz koła i zaczynas pompować aż cały stary płyn zejdzie przez odpowietrznik, zaczynasz od najdalszego koła, następnie wlewasz nowy i pomopujesz aż zacznie lecieć tzn układ został odpowietrzony.[/quote]
    😢
    Podstawowe pytanie czy kolega ma ABS ?
    Proponuje wizytę u fachmana co ma maszynke do wymiany płynu żeby pompy nie zapowierzyć.

  • A jaka jest szansa, że mogę zapowietrzyć pompę?

    1. Kup sobie dużą strzykawkę 100ml i odessij płyn ze zbiornika.
    2. Wlej nowy płyn do zbiornika na maxa.
    3. Jak masz ABS przekręć kluczyk w pozycję zapłon.
    4. Idź do tylnego prawego koła i ściągnij kapturek a druga osoba niech pompuje 3-5razy. Przy ostatnim wciśnięciu homoseksualistę niech trzyma a Ty odkręcasz odpowietrznik. Jak pedał wejdzie w podłogę zakręcasz odpowietrznik. Postępujesz tak aż zacznie lecieć czysty płyn. Jeżeli leci czysty płyn i nie ma pęcherzyków powietrza przechodzisz do kolejnego koła i postępujesz identycznie. Pomaga założenie wężyka na odpowietrznik gdzie widać jaki płyn leci i czy jest powietrze.

    Oczywiście po 2-3 spuszczeniach płynu warto sprawdzić poziom w zbiorniczku oraz dać parę sekund na ochłodzenie się pompy.

    Jeżeli w zbiorniczku branie płynu trzeba będzie powtórzyć odpowietrzanie. Jeżeli będziesz kontrolował stan to nie zapowietrzysz układu.

    Na koniec warto wcisnąć parę razy hamulec i sprawdzić poziom płynu.

    P.S. Płyn hamulcowy jest dość żrący więc warto zachować uwagę.

  • [quote="kornat"]1) Kup sobie dużą strzykawkę 100ml i odessij płyn ze zbiornika.
    2) Wlej nowy płyn do zbiornika na maxa.
    3) Jak masz ABS przekręć kluczyk w pozycję zapłon.
    4) Idź do tylnego prawego koła i ściągnij kapturek a druga osoba niech pompuje 3-5razy. Przy ostatnim wciśnięciu homoseksualistę niech trzyma a Ty odkręcasz odpowietrznik. Jak pedał wejdzie w podłogę zakręcasz odpowietrznik. Postępujesz tak aż zacznie lecieć czysty płyn. Jeżeli leci czysty płyn i nie ma pęcherzyków powietrza przechodzisz do kolejnego koła i postępujesz identycznie. Pomaga założenie wężyka na odpowietrznik gdzie widać jaki płyn leci i czy jest powietrze.

    Oczywiście po 2-3 spuszczeniach płynu warto sprawdzić poziom w zbiorniczku oraz dać parę sekund na ochłodzenie się pompy.

    Jeżeli w zbiorniczku branie płynu trzeba będzie powtórzyć odpowietrzanie. Jeżeli będziesz kontrolował stan to nie zapowietrzysz układu.

    Na koniec warto wcisnąć parę razy hamulec i sprawdzić poziom płynu.

    P.S. Płyn hamulcowy jest dość żrący więc warto zachować uwagę.[/quote]
    O takie odpowiedzi mi chodziło 🙂 <!-- s:) --> I jeszcze tak dla pewności: Odpowietrzanie sprzęgła lub inne czynności również muszę wykonać?

  • Jeżeli sprzęgło dobrze pracuje lepiej zostawić.

  • [quote="kornat"]Jeżeli sprzęgło dobrze pracuje lepiej zostawić.[/quote]
    Ale to wtedy zostawiam stary płyn hamulcowy w układzie sprzęgła tak?

  • Tak.

Log in to reply