[F1] Stuki w tylnym zawieszeniu

Topic created · 3 Posts · 496 Views
  • W ostatnich mroznych dniach pojawiły się w mojej fabce 1,4 2002r stuki pochodzące z tyłu.,po lewej stronie. Pojechałem na diagnostykę i stwierdzono do wymiany lewy amortyzator.Czy tak może być.Podpowiedzcie.Na co jednak zwrócić uwagę przed jego wymianą.Jezeli tak to czy wymieniać obydwa.

  • ZAWSZE sie wymienia kompletami (chyba ze nie masz kasy to narazie jeden ale jak najszybciej 2gi i musi byc ten sam model/producent/typ) Najlepij kup tez nowe odboje to wymienisz za jednym zamachem.

    Sprawdzal ci amortyzatory na "wibratorze" ? czy wykryl wyciek oleju z amortyzatora ? Ostatnie czasy ludzie skarzyli sie na gestniejacy olej w tylnych amorach co tez moze byc powoda "stukow".

    Jezeli sprawdzil ci amory na wibra. to pewnie ci podal sprawnosc tego amortyzatora lub musiales ja widziec. Internety podaja tak:

    0 - 20% - mamy niedostateczną skuteczność tłumienia. Amortyzator do wymiany.
    21 - 40% - mamy średnią skuteczność tłumienia
    41 - 60% - mamy dobrą skuteczność tłumienia
    powyżej 60% - mamy bardzo dobrą skutecznosc

    Teraz pytanie czy diagnosta stwierdzil na podstawie wyniku pomiaru ze amortyzator nadaj sie do wymiany (jeden ci powie ze przy 50% juz wymiana a 2gi powie to dopiero przy 30% a 3ci powie ze przy 60% juz trzeba wymienic), czy faktycznie jest wyciek oleju (wymiana konieczna).

  • Facet nie za wylewny jesli chodzi o informację.Powiedział ze mogą być też poluzowane śruby,dlatego będę przy tej ewentualnej wymianie i się okaże.

Log in to reply