[F1] Stuki w tylnym zawieszeniu
-
W ostatnich mroznych dniach pojawiły się w mojej fabce 1,4 2002r stuki pochodzące z tyłu.,po lewej stronie. Pojechałem na diagnostykę i stwierdzono do wymiany lewy amortyzator.Czy tak może być.Podpowiedzcie.Na co jednak zwrócić uwagę przed jego wymianą.Jezeli tak to czy wymieniać obydwa.
-
ZAWSZE sie wymienia kompletami (chyba ze nie masz kasy to narazie jeden ale jak najszybciej 2gi i musi byc ten sam model/producent/typ) Najlepij kup tez nowe odboje to wymienisz za jednym zamachem.
Sprawdzal ci amortyzatory na "wibratorze" ? czy wykryl wyciek oleju z amortyzatora ? Ostatnie czasy ludzie skarzyli sie na gestniejacy olej w tylnych amorach co tez moze byc powoda "stukow".
Jezeli sprawdzil ci amory na wibra. to pewnie ci podal sprawnosc tego amortyzatora lub musiales ja widziec. Internety podaja tak:
0 - 20% - mamy niedostateczną skuteczność tłumienia. Amortyzator do wymiany.
21 - 40% - mamy średnią skuteczność tłumienia
41 - 60% - mamy dobrą skuteczność tłumienia
powyżej 60% - mamy bardzo dobrą skutecznoscTeraz pytanie czy diagnosta stwierdzil na podstawie wyniku pomiaru ze amortyzator nadaj sie do wymiany (jeden ci powie ze przy 50% juz wymiana a 2gi powie to dopiero przy 30% a 3ci powie ze przy 60% juz trzeba wymienic), czy faktycznie jest wyciek oleju (wymiana konieczna).
-
Facet nie za wylewny jesli chodzi o informację.Powiedział ze mogą być też poluzowane śruby,dlatego będę przy tej ewentualnej wymianie i się okaże.