[F1] Kalibracja wskaznika temperatury (na zegarach)
-
Witam, chcialbym skalibrowac wkaznik temperatury gdyz.... jest zalosny.... ktos kto projektowal uklad chyba nie wiedzial do czego to sluzy.
A mianowicie z moich obserwacji z OBD wynika ze.
Temp plynu od 50-55C , jest dokladnie odwzorowana co 1C na wskazowce,
Natomiast od 55-65C juz wskazowka jest na 90C ... Gdzie tu sens gdzie logika...Czy ktos z was orientuje sie ktory kabel za zegarami przeciac i wstawic opornik? Tak aby oszukac zegary, czyli aby pokazywaly 90C jesli silnik bedzie mial faktycznie 90C a poprzez opornik beda otrzymywaly ze niby jest 65C.
Dzieki czemu uzyskam dokladniejsze i poprawne wskazania <=90C aczkolwiek wiem iz "zepsuje" sobie ew. wskazania przy przegrzaniu silnika, chodz obyty z doswiadczeniami z innych aut to w zwyz i tak oszukuje.
Czyli wskazowka poleci na 130C jesli faktycznie taka temp. bedzie w ukladzie i niestety nie pokaze nam na zegarach 110C czy tez 120C tylko z automatu skoczy na 130C.Tak czy siak chcialem taka modyfikacje sprawdzic, czy poratuje ktos informacjami dot. kabelka? <!-- s:) -->
Pozdrawiam
-
mam to samo, w VAG temp plynu ok 70C moze 75 a skazowka w pionie... potem temp w VAG sie stopniowo podnosi i podnosi az dojdzie do faktycznych 90C przy 93 czy 94C w VAG zalacza sie wentylator. wku.,.... mnie to strasznie, moze to wina czujnika temperatury ? - gdzies czytalem ze na deske i w VAGu teperature podaja 2 rozne czujniki. Widac to tez po spalaniu, na blacie 90C a spalanie na wolnych 0,9-0,8L czyli jeszcze dziala ssanie.
-
2 czujniki masz w silniku MPI z jednego pobiera info do ECU a z drugiego na wskazowke zegarow. Mowie o czujniku na 4 piny 2w1
Natomiast w 1.4 16V jest jeden czujnik na 2 piny wiec trzeba sie za zegarami wpiac tak zeby ECU widzial to co widzi natomiast zegary oszukac.
Wentylator wlacza sie przy 95C
-
powiem tak jak bede wymieniec termostat to wymienie tez czujnik temp i zobacze potem VAG wypluje.
-
To nie wina czujnika moim zdaniem bo dobrze pokazuje, mierzylem w lato temp plynu osobnym termometrem.
Niestety teraz tak sie robi wskazniki, tylko w starych autach byly malo skomplikowane i pokazywaly z dokladnoscia co do 1C np. W felicji byl mistrzowsko skalibrowany