Witaj na forum Fabia Club Polska

Olej.. 200 tys km..?!

Topic created · 23 Posts · 2880 Views
  • Witam. Zakupiułem niedawno skode fabie I 2004 r. 1.2 HTP. Ma 200 tys przebiegu (PIERWSZY WŁASCICIEL) , i zamierzam wymienić olej z filtrami + filtr paliwa. Był od zawsze lany castrol, lecz wlasnie nie jest napisane jaki?!?! Przy 200 tys przebiegu powinien byc... w40 w30? Prosze o pomoc. Pozdrawiam

  • [quote="wojtek000"]Ma 200 tys przebiegu (PIERWSZY WŁASCICIEL) , i zamierzam wymienić olej z filtrami + filtr paliwa. Był od zawsze lany castrol, lecz wlasnie nie jest napisane jaki?!?! Przy 200 tys przebiegu powinien byc... w40 w30? Prosze o pomoc. Pozdrawiam[/quote]

    Witam.
    Przeważnie w fabciach był 5W40 🙂 , ale każdy leje co chce jeden leje 5W50 inny leje 5W30 a jeszcze inny leje 0w40. Na to najlepsza jest kamerka i zobaczyć w jakim stanie jest silnik i wtedy zadecydować 🙂 <!-- s:) -->
    Wydaje mi się że wymiana filtra + czyszczenie miski olejowej załatwi sprawę i wtedy możesz sobie nalać 5W40 czy nawet 5W30.

  • No wlasnie.. wszedlm na stone http://www.skodaczesci.pl , gdzie poczytalem i zakupie CASTROL 5W40 😉 <!-- s;) --> + filtry. Pozdro

  • Piękne zamówienie ...:

    [url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a4dc54ead51aec6d][img]http://images62.fotosik.pl/513/a4dc54ead51aec6dm.jpg[/img][/url]

  • a co jezeli poprzedni wlasciel wlewal juz 10W40 ?:D a ty zaaplikujesz mu pelnego syntetyka... uszczelnienia bye bye 😄 nie masz mozliwosci dowiedziec sie od wlasciciela jaki byl faktycznie wlewany pelen syntetyk czy pol ? 😄 <!-- s:D -->

  • No wlasnie hmmm... spróbuje sie skontaktowac..najgorsze ze juz zamowilem hmm.. mowisz ze jesli wleje nie ten co trzeba wystapią komplikacje?!

  • no bosz napsialem ze moze wymyc nadgar i roszczelnic silnik. Lepiej sie dowiedz albo idz na zywiol i lej a potem albo bedziesz zakladl tematy "auto nie ma mocy kopci nie wiem co jest" ;D albo trafisz i nic sie nie stanie 😜

  • Dzieki za info. Wlasnie sie dowiedzialem .. wlal catrol 5w40 wiec taki jaki zamowilem. Ale czy przy 200 tys powinienem taki nadal lac?

  • a czy to jest maluch ze trzeba zmieniac ? dzieje sie cos z silnikiem, żre ci olej?, kopci? jak nic sie nie dzieje to po co zmieniac na pol syntetyk.

  • No wlasnie nic sie nie dzieje. Ale szczeze nie wiedzialem jaki wczesniej zalal tamten wlasciciel. A jak czytalem forum to widzialem ze duzo ma catrol magnatec 5w40 bo chyba taki byl od pocztaku uzywane przez skode?

  • Wiesz Skoda od wielu lat prowadzi współpracuje z castrolem i dlatego go zaleca.
    Ja raz zrobiłem manewr taki że przechodziłem z 10W40 na 10W60 sport przy około 100000 km. Syfy wymyło i był spokój. Ale to było w cecetce 😄 <!-- s:D -->

  • Teoretycznie co 100 tysięcy powinno się wymieniać olej na nowy.

  • [quote="Lavina79"]Teoretycznie co 100 tysięcy powinno się wymieniać olej na nowy.[/quote]

    :przestraszony: <!-- s:przestraszony: --> jak mamy to rozumieć?
    Aż strach pomyśleć jak może wyglądać serce autka po takim zabiegu.

  • chyba jedno zero za dużo 😄 <!-- s:D -->

  • [quote="czp"]a co jezeli poprzedni wlasciel wlewal juz 10W40 ?:D a ty zaaplikujesz mu pelnego syntetyka... uszczelnienia bye bye 😄 nie masz mozliwosci dowiedziec sie od wlasciciela jaki byl faktycznie wlewany pelen syntetyk czy pol ? 😄 <!-- s:D -->[/quote]
    Ten mit powinien zrobić bye bye a nie uszczelniacze, ja zrobiłem przesiadkę przy 200kkm z 10W40 na 5W40 i to jeszcze pełen syntetyk a nie przetwarzany na syntetyk (HC synthetic) i autko lata jak tralala. Co lepsze full syntetyka na 10kkm zjada ok. 0,5L
    P.S. Tak dla jasności zrobiłem już ok 18kkm po przesiadce i nic się nie rozstrzeliło a mój TDI nie jest głaskany po pedale gazu.

  • [quote="kornat"]Ten mit powinien zrobić bye bye a nie uszczelniacze, ja zrobiłem przesiadkę przy 200kkm z 10W40 na 5W40 i to jeszcze pełen syntetyk a nie przetwarzany na syntetyk (HC synthetic) i autko lata jak tralala. Co lepsze full syntetyka na 10kkm zjada ok. 0,5L
    P.S. Tak dla jasności zrobiłem już ok 18kkm po przesiadce i nic się nie rozstrzeliło a mój TDI nie jest głaskany po pedale gazu.[/quote]

    Może lepiej napisz ile Ci przed zmianą oleju ten twój TDI żarł tego oleju :?: <!-- s:?: -->

  • [quote="TOMUŚ"][quote="kornat"]Ten mit powinien zrobić bye bye a nie uszczelniacze, ja zrobiłem przesiadkę przy 200kkm z 10W40 na 5W40 i to jeszcze pełen syntetyk a nie przetwarzany na syntetyk (HC synthetic) i autko lata jak tralala. Co lepsze full syntetyka na 10kkm zjada ok. 0,5L
    P.S. Tak dla jasności zrobiłem już ok 18kkm po przesiadce i nic się nie rozstrzeliło a mój TDI nie jest głaskany po pedale gazu.[/quote]

    Może lepiej napisz ile Ci przed zmianą oleju ten twój TDI żarł tego oleju :?: <!-- s:?: -->[/quote]
    Może z 0,2-0,3L nie mierzę dokładnie bo od wymiany do wymiany (10-12kkm) nie dolewam.
    Choćby nawet nic nie żarł a teraz weźmie z te 0,5L to wielkiej różnicy mi nie robi bo i tak zawsze 5L oleju muszę kupić.

  • To w sumie jest dobrze 🙂 . Jeśli jeździsz od wymiany do wymiany i nic nie dolewasz to jest ok pod warunkiem że przy wymianie na nowy olej nie masz stanu poniżej minimum 🙂 <!-- s:) -->

  • Zalewam prawie pod max. a jak zlewam to jest ok. 3 kropki nad linią minimum. Dla tego obstawiam że różnica w stanie z jaki zalałem a jaki zlałem jest około połowa skali.

  • apropo oleju, byłam ostatnio na wymianie w Lublinie w serwisie dealera na Roztoczu i trafiłam na promocję. Oej Vico 3000 10W40 pojemność 4L cena 115zł + wymiana 25zł =140zł Także polecam kolegom i koleżankom z okolic 🙂 <!-- s:) -->

Log in to reply