Witaj na forum Fabia Club Polska

Pobór prądu z bezpiecznika 43

Topic created · 10 Posts · 4051 Views
  • Witam nie wiem czy ktoś już o tym pisał bo nie znalazłem więc zakładam nowy problem. Mianowicie po zmianie akumulatora na nowy okazuje się, że to nie była wina starego akumulatora tylko za duży pobór prądu. Po odstawieniu samochodu do znajomego elektryka okazało się, że pobór prądu idzie z bezpiecznika w skrzynce o nr 43. Po szybkim przejrzeniu okazuje się, że pobór jest z klapy bagażnika.
    Czy ktoś może powiedzieć czy to zamek tylnej klapy czy coś innego ?
    Na noc wyciągam ten bezpiecznik ale bez niego nie da się jeździć bo nie chodzą wtedy kierunkowskazy, wycieraczki, podświetlenie deski rozdzielczej, bagażnika nie da się otworzyć no i zamknąć auta z pilota. Okazało się jeszcze gdy zamykam kluczykiem drzwi od pasażera na sekundę się zamykają ale po chwili wracają do pozycji otwartej. Czy to też wina zamka ot strony pasażera ? ktoś wie jaki koszt jest wymiany na nowy ? czy może używkę kopić. Proszę o pomoc i radę

  • Witam
    Prawdopodobnie masz uszkodzoną krańcówkę i ci się ciągle świeci lampka oświetlenia bagażnika. Sprawdź ją.
    Lepiej by było ją odłączyć i zaizolować i wsadzić bezpiecznik 43, a potem pomału problem rozwiązywać bo by cię nie gonił czas.
    Może też być zepsuty przycisk otwierania klapy i też może ciągnąć prąd.
    W każdym bądź razie klapa do rozbiórki
    Używki raczej nie kupuj bo możesz wpaść a ryzyko wpadki jest wysokie 🙂 <!-- s:) -->

  • Witam rozebrałem klapę niedawno i okazało się po odłączeniu wszystkich przewodów ze problem nie tkwi w klapie bagażnika. Ani też w oświetleniu bagażnika bo żaróweczkę też rozłączyłem. Pobór utrzymuje się na poziomie 0,22 A a po wyjęciu bezpiecznika 43 0,03 A. Może ma ktoś jakiś pomysł ? Zastanawiają mnie jeszcze te drzwi od strony pasażera czemu po zamknięciu drzwi z kluczyka wszystkie się zamykają a one na chwile ale zaraz samoczynny się otwierają. Pozdrawiam

  • sprawdź sobie jeszcze silniczek od wycieraczki wyciągnij wtyczkę od silnika i zmierz pobór prądu.

  • Silniczek od wycieraczki też został odłączony wiec klapa bagażnika została sprawdzona i w niej nie ma żadnego problemu. Jak tylko przestanie tak wiać to zacznę rozbierać boczki auta i będę sprawdzał po kolei każde drzwi i progi. Choć auto nigdy nie było bite i nikt tam nigdy nic nie robił i latem nigdy nie było z nim problemu tylko dopiero jak przyszła mroźna temperatura. A może ktoś wie czy elektryczne podgrzewane lusterka wchodzą w skład bezpiecznika 43 ? Może tam tkwić problem poboru ?
    Pozdrawiam Łukasz

  • W f2 ogrzewane lusterka są na osobnym bezpieczniku 7.5 amperowym niż motorek do wycieraczek czy ogrzewanie szyby

  • [quote="ostry17o"] A może ktoś wie czy elektryczne podgrzewane lusterka wchodzą w skład bezpiecznika 43 ? [/quote]

    Rok produkcji auta ? oraz aby nie zadawać kolejnych pytań : szyby przednie elektryczne czy na korbki ?

  • Grudzień 2003. Przejechane 130 tyś i to jest oryginalny przebieg. przednie szyby elektryczne tylne na korbki. Jak do tej pory nic się z nimi nie dzieje choć jak wyciągam bezpiecznik to wiem, że szyby też aa zasilane przez bezpiecznik 43. Pozdrawiam

  • [quote="ostry17o"] jak wyciągam bezpiecznik to wiem, że szyby też aa zasilane przez bezpiecznik 43. Pozdrawiam[/quote]

    Nie nie są. Bezpiecznik 43 to zasilanie modułu komfortu. W nim są przekażniki załączające inne obwody , np. grzanie lusterek , ale zasilane z innego miejsca i zabezpieczone innym bezpiecznikiem. Co do szyb elektrycznych to są zasilane z bezpiecznika 58 i 46 natomiast moduł komfortu zezwala na ich użycie po linii CAN. Jeśli zdejmiesz mu napięcie ( wyjęcie bezpiecznika 43 ) to jest martwy i nic nie działa to czym steruje. Steruje ale nie zasila.Tak mi się wydaje i tak wynika ze schematów.

  • Problemy zostały naprawione. Mianowicie jednym z problemów był zamek tylnich drzwi od strony kierowcy które zamykały się normalnie ale nie wysyłały informacji do modułu komfortu, że zostały zamknięte i moduł komfortu nie szedł nigdy spać można było o tym się przekonać, że światełko w aucie na pozycji włączonego gdy drzwi są zamknięte zawsze się świeciło a powinno po chwili zgasnąć i tu mamy 110 mA a drugim powodem to radio które było podłączone nie dość, że źle to jeszcze wzmacniacz antenowy był podłączony prosto pod akumulator który razem z radiem jadł 120mA. Po 30 min i włączonym alarmie teraz pobór utrzymuję się na poziomie 0.02mA. Dodam, że gdy zamknę auto w środku przyciskiem na drzwiach od kierowcy wszystkie się zamykają ale te od strony pasażera po sekundzie się otwierają winą tego jest niestety zamek a raczej jego zamiennik. Zamiennik niestety jest dobry ale to jego wada. Wiec jeśli kiedyś mi się popsuję wymienię go na oryginalny. Wszystkim dziękuje za pomoc i mam nadzieję, że komuś też pomogę. Pozdrawiam Łukasz

Log in to reply