FABIA1.4MPI68KM2000r. Dławienie silnika, duże spalanie itd.!
-
Witam.
Niedawno zakupiłem Fabie (tak jak w temacie).Klekocze łańcuch rozrządu prawdopodobnie, pozatym Problem z jakim sie borykam to nadmierne zużycie paliwa Trasa 8l/na miejscu ok. 11l a nawet czasami więcej. Samochód po zapaleniu pracuje nie równo faluje w okolicach 800/1000obr. Podczas jazdy wydaje się być słaby na drugim i trzecim biegu ciężko jest się mu "zezbierać" i po wciśniecu gazu "jąka się". Mój wujek posiada wersje 60 konną i po jeździe próbnej stwierdziłem, że jest dużo silniejszy niż moja wersja 68 konna. W czym może tkwić problem? Sonda Lambda? wyświetlała by się kontrolka a tu żadna nie świeci podczas jazdy. Czujnik temperatury silnika? Wysyła błedny odczyt do kompa i tak jakby samochód na ssaniu jeździł? Wizytę u mechanika mam dopiero za tydz ale chciałbym mniej więcej zorientować się w temacie. Miał już ktoś takie problemy?? Liczę na pomoc. -
Zacznij od wyczyszczenia i kalibracji przepustnicy, a jak z świecami?
-
Obstawiem ze wszystkie wymienione przypadlosci masz przez luzny i wciagniety lancuch rozrzadu ktory ci chalasuje. Wymien bo koszt naprawde nie duzy w 1.4 MPI.
-
Jeśli chodzi o rozrząd to tam się nie ma co wyciągnąc, raptem jakieś 30 ogniw. Łańcuch hałasuje tłukąc o obudowę (przy napędzie pompy oleju) i powoli ją frezuje. Nie jest to przyczyną aż takiego spadku mocy.
Przy tym silniku trzeba dokonać czegoś konkretnego, by się check zapalił.Odczytaj błędy na komputerze.
Sprawdź połączenia cewka - świeca i same świece. U mnie przy solidnie zużytych świecach też było takie falowanie.
Pomiar kompresji do zrobienia.
Mogą Ci lać wtryskiwacze i zalewać silnik.
Filtr powietrza obadaj, czy nie jest przytkany.
Może iść lewe powietrze, np. uszczelka pod kolektorem dolotowym może coś puszczać (i dlatego może więcej spalać).
Jakbyś był z okolic Krakowa to daj znac, możemy popatrzeć co i jak. Jak widzisz przyczyn może być sporo.