Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] kilka problemów 1,4 MPI 68KM

Topic created · 9 Posts · 2405 Views
  • Witam i proszę o pomoc...
    Mam kilka problemów ze swoją Fabią i mam nadzieję, że ktoś będzie mi w stanie pomóc.
    Jest to auto z 2002r (posiadam je od roku), silnik 1,4 MPI 68KM (bez gazu), przebieg 130000km.

    • w skodzie od początku delikatnie falują obroty na biegu jałowym (między 800 a 900, bez względu na to czy silnik jest ciepły czy zimny)
    • po odpaleniu na zimnym silniku np rano, przez pierwsze kilkaset metrów auto ma problem z przyśpieszeniem (powyżej 2000 obrotów jakby coś go "przyhamowywało", nie wiem jak to inaczej opisać, na ciepłym silniku nie ma tego problemu)
    • na ciepłym silniku ciężko odpala (trzeba go zdecydowanie dłużej kręcić niż na zimnym)
    • ostatnio zapaliła mi się kontrolka EPC (po zgaszeniu i ponownym odpaleniu już się nie zapaliła)
    • dziś rano auto wcale nie odpaliło (dopiero na kablach), przejechałem 30km, auto postało 2h i odpaliło bez problemów.

    w ciągu roku w aucie wymieniłem:

    • akumulator na nowy
    • świece zapłonowe
    • czujnik temperatury
    • chłodnicę
    • układ wydechowy
    • została także przeczyszczona przepustnica

    dwa miesiące temu auto było podłączone pod komputer i nie było żadnych błędów.
    Czy ktoś spotkał się z podobnymi problemami?

  • zacznij od vaga, przez dwa miesiące mogło się coś zmienić

  • U mnie to samo, tyle tylko, ze EPC nigdy sie nie zaswiecilo i nie przytrafilo sie nie odpalic. VAG nic nie wykazuje. Zmienione swiece + gumki, filtr paliwa, czyszczona przepustnica. Objawy pozostaly. Czyzby cewka zaczynala padac?

  • Po wizycie u mechanika (i 3 dniach poszukiwań) okazało się, że alarm pobiera dużo za dużo prądu...
    Po odłączeniu alarmu wyglądało, że wszystko wróciło do normy (poza delikatnie falującymi obrotami ale podobno te silniki mogą tak mieć). Wszystko było OK przez 2 dni, dziś znów auto nie odpaliło, więc jutro wraca do mechanika... :zalamany: <!-- s:zalamany: -->

    aha, komputer oczywiście nie pokazał żadnych błędów

  • Sprawdź jakie wartości pokazuje czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Może się mieścić w granicach dopuszczalnych, ale pokazywać niewłaściwie (np. 40C podczas gdy chłodziwo ma 10C). To samo czujnik temperatury zasysanego powietrza. W takim wypadku VAG nie pokaże błędu.

  • Skoro gadamy o temp to dodam, ze moja blyskawicznie sie nagrzewa. Polowa wskaznika pojawia sie po ok 3 km, ale utrzymuje sie i nie przegrzewa. Moze tu nalezy szukac przyczyny?

  • [quote="weland"]

    • na ciepłym silniku ciężko odpala (trzeba go zdecydowanie dłużej kręcić niż na zimnym)
      [/quote]

    Miałem ten sam problem i zacząłem od wymiany czujnika temperatury... jednak skończyło się na wymianie termostatu i wszystko wróciło do normy więc stawiam na termostat.

  • No dobra! A u mnie jest tak...
    Skoda 1,4 MPI - 50 KW - 2003, spalanie w zasadzie w normie. Problem pojawił się w niedzielę. Odpaliłem samochód, ruszyłem. Po kilku minutach jazdy, po wejściu na trójkę - samochód zareagował tak jaby obroty były zbyt niskie na wejście wyższego biegu. Zredukowałem do dwójki i w tym momencie poczułem wyraźny spadek mocy i telepanie silnika - tak jakby przestał pracować przynajmniej jeden garek. Poza tym opóźniona reakcja na pedał gazu, powolny wzrost obrotów silnika. Następnie zaczęła migać kontrolka silnika (helikopter). zatrzymałem pojazd, kontrolka zaczęła się palić w sposób ciągły. Podniosłem maskę - silnik ewidentnie kulał i telepało nim. Wyłączyłem silnik. Uruchomiłem po kwadransie - wszystko wróciło do normy.
    Zrobiłem VAGA.
    VAG-COM Version: Release 311.2-N

    Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia
    Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 047 906 033 C
    Component: 1,4l SIMOS3PA 00HSSJ4A
    Coding: 00031
    Shop #: WSC 13765
    TMBPW46Y633786245 SKZ7Z0C1920921
    1 Fault Found:
    17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
    P1570 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: 0010 0001

    Address 03 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Q0 907 379 G
    Component: ABS 5.7 FRONT V30
    Coding: 00044
    Shop #: WSC 13765
    1 Fault Found:
    01314 - Engine Control Module
    79-10 - Please Check Fault Codes - Intermittent

    Address 09 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Q2 937 049 C
    Component: 00 BN-SG. 2S07
    Coding: 01032
    Shop #: WSC 13765
    1 Fault Found:
    01598 - Drive Battery Voltage
    07-10 - Signal to Low - Intermittent

    Skipping Address 15-Airbags

    Address 17 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Y0 920 860 M
    Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V05
    Coding: 00101
    Shop #: WSC 13765
    TMBPW46Y633786245 SKZ7Z0C1920921
    No fault code found.

    Address 19 -------------------------------------------------------
    Controller: 6N0 909 901
    Component: 30 GATEWAY CAN 2S07
    Coding: 00014
    Shop #: WSC 13765
    No fault code found.

    Address 44 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Q0 423 156 R
    Component: LenkhilfeKYO V913
    Coding: 10140
    Shop #: WSC 13765
    No fault code found.

    End -------------------------------------------------------

    Wykasowałem błędy. Ponownie uruchomiłem silnik i zrobiłem VAGA jeszcze raz...

    VAG-COM Version: Release 311.2-N

    Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia
    Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 047 906 033 C
    Component: 1,4l SIMOS3PA 00HSSJ4A
    Coding: 00031
    Shop #: WSC 13765
    TMBPW46Y633786245 SKZ7Z0C1920921
    1 Fault Found:
    17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
    P1570 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: 0010 0001

    Address 03 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Q0 907 379 G
    Component: ABS 5.7 FRONT V30
    Coding: 00044
    Shop #: WSC 13765
    1 Fault Found:
    01314 - Engine Control Module
    79-10 - Please Check Fault Codes - Intermittent

    Address 09 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Q2 937 049 C
    Component: 00 BN-SG. 2S07
    Coding: 01032
    Shop #: WSC 13765
    No fault code found.

    Skipping Address 15-Airbags

    Address 17 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Y0 920 860 M
    Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V05
    Coding: 00101
    Shop #: WSC 13765
    TMBPW46Y633786245 SKZ7Z0C1920921
    No fault code found.

    Address 19 -------------------------------------------------------
    Controller: 6N0 909 901
    Component: 30 GATEWAY CAN 2S07
    Coding: 00014
    Shop #: WSC 13765
    No fault code found.

    Address 44 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Q0 423 156 R
    Component: LenkhilfeKYO V913
    Coding: 10140
    Shop #: WSC 13765
    No fault code found.

    End -------------------------------------------------------

    Co o tym myśleć? Pod korkiem oleju nie ma masła, poziom oleju raczej też się nie podnosi, a miałem wrażenie jakby zakrztusił się spalinami. Same spaliny - na oko i węch - są chyba normalne. Płyn chłodniczy też raczej się nie zmienia.
    Czy to może być rozrząd - Skoda ma 131 tys przebiegu, poprzedni właściciel robił rozrząd po 60 lub 70 tys (ew. czujnik wałka rozrządu). Ostatnio delikatnie chałasuje. No i chyba immo lub rozkodowany kluczyk?
    Z góry dzięki za pomoc

  • Problem rozwiązany! Okazało się, że tkwił w elektryce - błąd w komunikacji pomiędzy prędkościomierzem i zegarami a komputerem. Stąd bezsensowne komentarze z VAGa. Po dwudniowym sprawdzaniu instalacji, pan Elektryk ograniczył się do oczyszczenia styków i dociśnięcia końcówek. Koszt symboliczny a skutecznie pomogło. Żadnych błędów!

Log in to reply