To bardzo dobrze. Nic mnie tak nie cieszy jak 1,2 HTP z idealną kompresją:). O ile pamiętam, to 1 rząd oznacza pierwszy cylinder (może się mylę - od 6 lat nie mam kontaktów z HTP), więc zamieniłbym wtryski miejscami i sprawdził czy błąd się przemieści. Jak to nic nie da, można by sprawdzić czy lambda nie świruje. Jak padła w mojej - nie miałem żadnych komunikatów z Vaga.
D_B_M_15 (@D_B_M_15)
Informacje o D_B_M_15
Najlepsze posty napisane przez D_B_M_15
Najnowszy post utworzony przez D_B_M_15
-
-
Zrób dla pewności badanie kompresji cylindrów. Zrobią Ci to od ręki w każdym zakładzie. Koszt nie większy niż 30 zł. Zdarza się, że te silniczki padają - a komunikat o zbyt ubogiej lub bogatej mieszance może być pierwszym sygnałem, że źle się dzieje (oczywiści MOŻE - nie musi). A Skąd wiem? - z autopsji <!-- s:) -->
-
Problem rozwiązany! Okazało się, że tkwił w elektryce - błąd w komunikacji pomiędzy prędkościomierzem i zegarami a komputerem. Stąd bezsensowne komentarze z VAGa. Po dwudniowym sprawdzaniu instalacji, pan Elektryk ograniczył się do oczyszczenia styków i dociśnięcia końcówek. Koszt symboliczny a skutecznie pomogło. Żadnych błędów!
-
[quote="marcing040381"]Olej na pewno powinien być 5W...
[/quote]
Jeśli się nie mylę, to produkcję BKY skończyli na początku 2008 roku. Czas i przebieg robią swoje. Ja zacząłbym już myśleć o półsyntetyku - MOTUL 10W jest bardzo dobry do tych jednostek. Ale każdy ma swoje przekonania...
-
Hej!
Kilka lat wcześniej żona miała Fabkę 1,2 HTP 40 KW. Był ten sam problem o którym piszesz. Straszne - zwłaszcza przy wyprzedzaniu;) Raz mało się nie pos..... ze strachu:D.
Problem pojawił się po jakiś 80 tys. Spalanie było w normie, tylko te niespodziewane zmulania. Robiłem VAGa i nic, mechanicy robili testy - również innym oprogramowaniem i nic. Czy zimny czy ciepły - zawsze wszystko ok. Sporadycznym błędem jaki się pojawiał była zbyt bogata mieszanka. Sprawdziliśmy wtryski - wszystkie działały prawidłowo. W końcu mechanik zadecydował, że wymieniamy sondę lambdę i wyobraź sobie że problem zniknął. Najdziwniejsze, że sonda przechodziła wszystkie testy. To było z 4 lub 5 lat temu i nie pamiętam już którą wymienił, ale efekt był piorunujący - samochodzik jeździł jak z salonu. Z ciekawostek - wuj miał podobny problem w kijance - z tym że jego bryka jak zrobiła 120 tys zaczęła mulić cały czas - diagnostyka ok - też wymienił lambdę - pomogło. -
No dobra! A u mnie jest tak...
Skoda 1,4 MPI - 50 KW - 2003, spalanie w zasadzie w normie. Problem pojawił się w niedzielę. Odpaliłem samochód, ruszyłem. Po kilku minutach jazdy, po wejściu na trójkę - samochód zareagował tak jaby obroty były zbyt niskie na wejście wyższego biegu. Zredukowałem do dwójki i w tym momencie poczułem wyraźny spadek mocy i telepanie silnika - tak jakby przestał pracować przynajmniej jeden garek. Poza tym opóźniona reakcja na pedał gazu, powolny wzrost obrotów silnika. Następnie zaczęła migać kontrolka silnika (helikopter). zatrzymałem pojazd, kontrolka zaczęła się palić w sposób ciągły. Podniosłem maskę - silnik ewidentnie kulał i telepało nim. Wyłączyłem silnik. Uruchomiłem po kwadransie - wszystko wróciło do normy.
Zrobiłem VAGA.
VAG-COM Version: Release 311.2-NChassis Type: 6Y - Skoda Fabia
Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 047 906 033 C
Component: 1,4l SIMOS3PA 00HSSJ4A
Coding: 00031
Shop #: WSC 13765
TMBPW46Y633786245 SKZ7Z0C1920921
1 Fault Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0010 0001Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 907 379 G
Component: ABS 5.7 FRONT V30
Coding: 00044
Shop #: WSC 13765
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
79-10 - Please Check Fault Codes - IntermittentAddress 09 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q2 937 049 C
Component: 00 BN-SG. 2S07
Coding: 01032
Shop #: WSC 13765
1 Fault Found:
01598 - Drive Battery Voltage
07-10 - Signal to Low - IntermittentSkipping Address 15-Airbags
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 6Y0 920 860 M
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V05
Coding: 00101
Shop #: WSC 13765
TMBPW46Y633786245 SKZ7Z0C1920921
No fault code found.Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: 30 GATEWAY CAN 2S07
Coding: 00014
Shop #: WSC 13765
No fault code found.Address 44 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 423 156 R
Component: LenkhilfeKYO V913
Coding: 10140
Shop #: WSC 13765
No fault code found.End -------------------------------------------------------
Wykasowałem błędy. Ponownie uruchomiłem silnik i zrobiłem VAGA jeszcze raz...
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia
Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 047 906 033 C
Component: 1,4l SIMOS3PA 00HSSJ4A
Coding: 00031
Shop #: WSC 13765
TMBPW46Y633786245 SKZ7Z0C1920921
1 Fault Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0010 0001Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 907 379 G
Component: ABS 5.7 FRONT V30
Coding: 00044
Shop #: WSC 13765
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
79-10 - Please Check Fault Codes - IntermittentAddress 09 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q2 937 049 C
Component: 00 BN-SG. 2S07
Coding: 01032
Shop #: WSC 13765
No fault code found.Skipping Address 15-Airbags
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 6Y0 920 860 M
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V05
Coding: 00101
Shop #: WSC 13765
TMBPW46Y633786245 SKZ7Z0C1920921
No fault code found.Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: 30 GATEWAY CAN 2S07
Coding: 00014
Shop #: WSC 13765
No fault code found.Address 44 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 423 156 R
Component: LenkhilfeKYO V913
Coding: 10140
Shop #: WSC 13765
No fault code found.End -------------------------------------------------------
Co o tym myśleć? Pod korkiem oleju nie ma masła, poziom oleju raczej też się nie podnosi, a miałem wrażenie jakby zakrztusił się spalinami. Same spaliny - na oko i węch - są chyba normalne. Płyn chłodniczy też raczej się nie zmienia.
Czy to może być rozrząd - Skoda ma 131 tys przebiegu, poprzedni właściciel robił rozrząd po 60 lub 70 tys (ew. czujnik wałka rozrządu). Ostatnio delikatnie chałasuje. No i chyba immo lub rozkodowany kluczyk?
Z góry dzięki za pomoc