Długi rozruch,szarpanie i niespodziewane gaśnięcie

Topic created · 4 Posts · 945 Views
  • Witam jak w temacie Fabia 1,4 8v 2001+gaz . Na benzynie i na gazie długo trzeba kręcić żeby zapalił ,jak zapali to chodzi jak traktor .Po zgaszeniu i zapaleniu chodzi dobrze . W czasie jazdy po mieście niespodziewanie potrafi zgasnąć albo przygasnąć tak jakby brakło zapłonu po czym jedzie ale już szarpie nie ma mocy i znów trzeba zgasić i zapalić to wtedy zaczyna jechać . I tak w kółko. Wklejam kody dla pomocy. Z góry dzięki jeśli ktoś pomoże

  • Witam.
    Wyczyść czujnik prędkości obrotowej silnika oraz wypustkę za pomocą której ten czujnik zczytuje prędkość obrotową.
    Reszty błędów nie rozumiem 😞 <!-- s:( -->

  • Spróbuję tak zrobić zobaczymy co dalej
    Andrzej

  • 16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1 (zbyt bogata mieszanka)
    17796.P1388 wadliwe działanie modułu sterującego przepustnicą
    17549 - obliczanie obciążenia silnika - niewiarygodna wartość
    16518 - Obwód czujnika O2 – nie wykryto aktywności (bank 1 czujnik 1) [sonda lambda]
    17658 - za niski poziom napełnienia zbiornika paliwem.

    No to teraz tak:
    a) skasuj błędy i zobacz, który się powtórzy (sprawdź na pracującym silniku)
    b) podmień cewkę zapłonową na pewną (nie kupuj w ciemno!)
    c) weź oscyloskop (albo przynajmniej) miernik i sprawdź sygnały z czujnika prędkości obrotowej silnika i sondy lambda
    d) jak masz możliwość podmienienia czujnika w celu jego sprawdzenia, to też nie zaszkodzi.

    NIE KUPUJ NICZEGO DOPÓKI NIE ZROBISZ DIAGNOZY - duża szansa, że niepotrzebnie wydasz kasę.

    Bardzo możliwe, że np. cewka dogorywa i sieje impulsami elektrycznymi, co powoduje zakłócenia pracy różnych układów. Z opisu wynika, że co jakiś czas silnik pracuje na trzech cylindrach (zwłaszcza, gdy jest zimny), gdy się rozgrzeje, jest ok - cewka się rozgrzewa.

    ...
    A właśnie, jeśli cewka jest podejrzana, to i świece trzeba sprawdzić. A najlepiej ustalić, gdzie jest wypadanie zapłonu. Gdy silnik będzie chodził jak traktor, odłączaj poszczególne wtryskiwacze i sprawdzaj, czy zmieniają się obroty/praca silnika. Jak się nie zmienią po odpięciu któregoś wtryskiwacza, to będziesz wiedział, na którym cylindrze jest problem.
    Zamień wówczas miejscami świece i sprawdź, czy problem powtórzy się na tym samym cylindrze. Jeśli tak, to skup się na cewce, jeśli się "przeniósł" razem ze świecą, to przyjrzałbym się świecom.

Log in to reply