Silnik gasnie

Topic created · 17 Posts · 2472 Views
  • Witam. Mam problem z moja fabia 1.4 16V benzyna+LPG sekwencja. Problem polega na tym ze gdy ruszam z miejsca po dodaniu lekko gazu to odazu obroty spadaja i silnik gasnie tak jakby sie zdusil. a gdy rusze bez dawania gazu to rusza o wiele lepiej. niezaleznie ile bym dal gazu to i tak gdy puszcze sprzeglo obroty spadaja prawie do zera. Na kompie zdnych bledow. Problem na gazie jak i na benzynie. Prosze o jakas porade.

  • Objawy, jakby go zalewało. Sprawdziłbym wtryskiwacze benzynowe, czy nie leją. Profilaktycznie nie zaszkodzi wlać do baku preparat do czyszczenia wtryskiwaczy. (ale jak mówię - to profilaktyka).
    Oczywiście nie zaszkodzi sprawdzić sondy lambda, przepływomierza, itp. Generalnie idź w stronę za dużej ilości paliwa.

  • Wtryskiwacze raczej odpadaja bo na gazie identycznie sie zachowuje. Sonda mierzona i mechanik stwierdzil ze jest wporzadku. A przeplywomierz to gdzie znajde? Bo mi sie wydaje ze nie ma przeplywomierza tylko jest czujnik zasysanego powietrza w kolektorze ssacym.. A moze to byc problem z przepustnica? np z potencjometrem przepustnicy??

  • A jeszcze jedno mi się przypomniało - sprawdź wężyk odmy (i generalnie gumowe wężyki). KUmplowi sparciała guma i jak wciskał gaz, to mu się wężyk zapadał na chwilę dławiąc auto. Objawy masz podobne. Wężyk może być cały, ale guma będzie za miękka i jest problem.

  • A ktore konkretnie wezyki. Odmy jest caly. Myslisz ze lapie gdzies lewego powietrza? mechanik rozbieral juz mi caly kolektor i nic.. wszystko szczelne. Wydaje mi sie ze ogolnie moja fabia pozno reaguje na gaz. A jak np. jade na 5 czy jakimkolwiek biegu wtedy gdy puszce gaz i samochod hamuje silnikiem a potem wcisne sprzeglo to obroty szybko spadaja na kreske ponizej 1000obr i wracaja wyzej i stoja. Zauwazylem jeszce ze gdy krece kierownica na postoju to obroty nawet mi spadaj o jakies 50-70 obr/mim. i za chwile wracaja. to samo gdy wlacze wentylator n 4 albo swiatla..

  • Nikt nie ma pojecia co moglo sie popsuc?? Moze jakies sugestie.. Ogolnie w trakcie jazdy rowno ladnie przyspiesza tylko z ruszania stranie go dlawi. A nieraz zdarza sie ze jak go zadlawi ale ruszy to ma taka zamulke jakby mial 3 cylindry a gdy zlapie wiekszych obrotow to dostaje naglego kopa i idzie normalnie.

  • Może masz pęknięty lub wyczepił się wężyk podciśnienia?Zobacz czy w okolicy obudowy filtra powietrza nie masz wyczepionego przewodu.Powinien być cienki jakieś 6-8 mm.Ja miałem tak kiedyś we Fiacie i ze świateł nie mogłem ruszyć taki był zamulony.

  • Dzieki kolego moze i masz racje bo jak kiedys bylem u mechanika to pytal sie gdzie mam jeszcze jeden wezyk bo jeden idzie do filtra od odmy a na drugi taki cieniutki jest miejsce ale go nie mam. Moze wiesz skad on idzie?? do czego jest przymocowany??

  • Sprawdź na korpusie, górnej części silnika, czy nie masz jakieś wypustki do wężyka.On łączy filtr wraz z silnikiem.Gdzie dokładnie znajduje się w F1 to nie wiem przyznam szczerze.

  • No niestety nie moge znalesc tego wezyka ani wypustki. Od filltra idzie ta wypustka i nic do niej nie jest podpiete. I mam jeszcze jedno pytanie. Przy EGRze jest taki kawalek wezyka jakby materialowego tak z pare centymentrow i do tego wezyka jest podpiety taki jakby bialy zaworek. wyjolem go i dmuchalem i wciogalem nim powietrze.. czy tak byc powinno?? moze to tam dostaje sie lewe powietrze?? mozna to zasclepic??

  • w F1 1.4 16V mam jeden wezyk laczy filter powietrza z klawiatura

    http://autokacik.pl/files/279707928-fabka.JPG<!-- m --> na tym zdjeciu opisany "gumowy waz" : D wiecej polaczen nie stwierdzam nie lizaczac odmy ;>

  • Ja nie mam nic takiego na klawiaturze tylko w tym miejcu jest jakis czujnik. I ten wezyk jest polaczony od klawiatury do oslony??

  • Moze ktos ma F1 z silnikiem AUA i moze podpowie gdzie ma podloczony wezyk od oslony filtra powietrza??

  • Dzisiaj nastal nowy problem. Fabia tak samo jak byla slaba przy ruszaniu tak jest ale dodatkowo czasem gdy dojezdzam do skrzyzowania wlacze na luz to obroty normalnie spadaja na swoje miejsce a za sekunde same wzraztaja do np. 1800 lub 2000obr. po chwili sekundzie spadaja na jakis 900obr i stoja normalnie. Bledow brak.

  • Jest ktos moze zaopatrzony w kabelek i powie jakie podcisnienie mu komputer pokazuje? Ja mam na biegu jalowym 280mbar. Czy nie za malo?? Czy jest mozliwosc ze mam przestawiony rozrzad albo rozjechane mapy wtrysku? Moze to jest przyczyna tej zamulki przy ruszaniu..

  • o ile dobrze pamietam to u mnie bylo tez chyba kolo 280 na rozgrzanym silniku a na ssaniu cos kolo 500

  • To u mnie na ssaniu nie patrzylem nigdy ile mam. Dzisiaj sprawdze 🙂 <!-- s:) -->

Log in to reply