Dźwiny dźwięk z silnika, dziwne zjawiska w mojej fabii

Topic created · 11 Posts · 2498 Views
  • Witam

    Mam problem z elektryką w samochodzie. Mogę to chyba tak nazwać.
    Duplikuję swój temat z innego forum gdzie jeszcze nie uzyskałam odpowiedzi a może tutaj ją uzyskam.

    [i]Witam

    Już od zakupu fabii zastanawiały mnie dziwne zjawiska.. Dowiedziałam się dzięki Wam, że jest słynna wiązka. Jakiś czujnik skrętu i jeszcze pewnie dokopię się ciekawszych rzeczy :lol: <!-- s:lol: -->

    Moje problemy występowały od zakupu po dzień dzisiejszy. Zważywszy , że auto idzie do mechanika, wspomniałam mu o wiązce. Pewnie zna temat więc dużo mu nie sugerowałam. Jeżeli on nie podejmie się działań. Poproszę brat i z Wami ( forum ) spróbujemy dojść do ładu.

    Zaczynamy 😄

    1. Jak używam spryskiwaczy lekko mi światła mrugają ( jakby lekko słabły i świeca z powrotem normalnie )

    2. Wentylator jak i klimatyzacja wyłącza się 😄 Muszę przekręcić pokrętło i wyłączyć "wiatraki" i załapie raz albo za x razem
      ( wentylator nawet w zimie zamiast ciepłem to zimnem dmuchał ... )

    3. Dwa razy mi się to zdarzyło. I nie uwierzycie na tej samej drodze, na tym samym zakręcie. Wydaje mi się, że szybko jechałam i jak samochód wchodził w ostry zakręt nagle wyłączyło się wspomaganie, kierownica ciężko 'chodzila' ( od pierwszego razu już trzymam kierownice dwoma rękoma )

    4. Kolega pisze , że mu mrugają światła jak zamyka auto z klucza ( ja znaczy nie mam centralnego z pilota ) to nic nie mruga.

    5. Jak używam też wycieraczek czasem to radio mi przerywa ( zazwyczaj jak włącze na jedno maznięcie wycieraczke )

    6. Jak mi się coś przypomni dopisze 😐 [/i]

    [u]5. Właśnie mi się przypomniało. [/u]

    Jak zostawiam kluczyk w pozycji I ( załóżmy , że II to odpalenie chociaż nie wiem jak tam zaznaczone jest ... )
    to słuchać z okolic silnika dziwne piskanie, dźwięk. Miałam to nagrać ale znalazłam identyczny dźwięk na yt , użytkownik wrzucił film z całkiem innego samochodu ale ten sam a nawet podobny dźwięk wydobywa się z mojego samochodu. Nie wiem czy to normalnie czy nie ale pewnie tak nie powinno być. Może wy dacie mi jakieś sugestie, odpowiedzi do mojego tematu i problemów.

    [url]https://www.youtube.com/watch?v=-9N015jGYuA[/url]

    Pozdrawiam :padam:

  • stawiam na czujnik skrętu, że jest głównym sprawcą tego co sie dzieje.

  • Auto miałam u mechanika, jego pomocnik powiedział mi, że czujnik skrętu dobrze wygląda..

    Jest to możliwe, że na komputerze błędu nie ma? Da się jakoś sprawdzić stan tego czujnika?

  • Wykręcić go i sprawdzić czy nie jest mokry.
    Mogą to również być objawy poczatka końca pompy wspomagania.

  • Jestem dziewczyną więc w rozkręcanie nie będę się bawić. Zlęcę sprawę bratu tylko on jest zielony w takich sprawach. Nie jest z wykształceniem mechanika samochodowa 😉 <!-- s;) --> Więc proszę o zrozumienie.

    Gdzie ta kostka znajduję się dokładnie. Rok produkcji 2003. Pomocnik mechanika powiedział , tak jak Ty. Może to być początek końca pompy. Czujnik niby jest suchy i w dobrym stanie. Proszę o jakiś instruktaż. Gdzie się znajduje i na co zwracać uwagę.
    Pompa jest pod akumulatorem. Na co zwrócić uwagę. Ponoć jest jakaś osłonka gdzie dostaję się woda i można ją wyciągnąć.

    Proszę o wyrozumiałość ale sprawa jest dla mnie ważna a jeżdżenie po mechanikach wiąże jest z kosztami a chciałabym z pomocą Waszą stwierdzić jednoznacznie na co mam się przygotować.

    Dowiedziałam się, że gnijąca wiązka była do 2003 roku. Czy po 2003 problem nadal występuje??? Czemu niektórzy piszą i mówią, że do 2003 był tylko problem

  • [quote="fabiasdi03"]Jestem dziewczyną więc w rozkręcanie nie będę się bawić. Zlęcę sprawę bratu tylko on jest zielony w takich sprawach. Nie jest z wykształceniem mechanika samochodowa 😉 <!-- s;) --> Więc proszę o zrozumienie.

    Gdzie ta kostka znajduję się dokładnie. Rok produkcji 2003. Pomocnik mechanika powiedział , tak jak Ty. Może to być początek końca pompy. Czujnik niby jest suchy i w dobrym stanie. Proszę o jakiś instruktaż. Gdzie się znajduje i na co zwracać uwagę.
    Pompa jest pod akumulatorem. Na co zwrócić uwagę. Ponoć jest jakaś osłonka gdzie dostaję się woda i można ją wyciągnąć.

    Proszę o wyrozumiałość ale sprawa jest dla mnie ważna a jeżdżenie po mechanikach wiąże jest z kosztami a chciałabym z pomocą Waszą stwierdzić jednoznacznie na co mam się przygotować.

    Dowiedziałam się, że gnijąca wiązka była do 2003 roku. Czy po 2003 problem nadal występuje??? Czemu niektórzy piszą i mówią, że do 2003 był tylko problem[/quote]

    Generalnie wiązka jest i tak do sprawdzenia - tak po prostu dla zasady i świętego spokoju.
    Ja sprawdziłbym jeszcze poziom płynu wspomagania no i wspomniany czujnik.

  • Dzięki za odpowiedź sprawa trochę wyjaśnia się ale jeszcze nie do końca.

    Wiązka na podłużnicy jest ok. Tylko sfy był na podłużnicy a wiązka była podwieszana. Zdjęcie wiązki w załączniku.
    Poziom płynu sprawdzony jest poniżej minimum wiec jutro go zakupie
    Ostatnio zauważyłam szmery w okolicy nawiewu, licznika. Dodam film jak będę miała taką możliwość.

  • [quote="fabiasdi03"]Dzięki za odpowiedź sprawa trochę wyjaśnia się ale jeszcze nie do końca.

    Wiązka na podłużnicy jest ok. Tylko sfy był na podłużnicy a wiązka była podwieszana. Zdjęcie wiązki w załączniku.
    Poziom płynu sprawdzony jest poniżej minimum wiec jutro go zakupie
    Ostatnio zauważyłam szmery w okolicy nawiewu, licznika. Dodam film jak będę miała taką możliwość.[/quote]

    Szmery często oznaczają syf przy filtrach (czy to głównym czy kabinowym) - do rozebrania i sprawdzenia jak wyglądają.

  • filtry wymienione tydzień temu szmer dalej jest. Wyłączona dmuchawa. Jak przekrece kluczyk raz,to słychać szmer,a jak przekrece na pozycję "0" jest cisza. Druga sprawa to klima co ileś km samoistnie wyłącza się ale przycisk ac świeci a dmucha ciepłem

  • Mnie tez kiedyś ten czujnik skrętu walnął, ale zrobiłem i odtąd jest OK.

  • No ale jak mam sprawdzić, że to on akurat szwankuje?

Log in to reply