Czujnik temperatury w zderzaku...co do czego??

Topic created · 19 Posts · 5677 Views
  • Witam
    Jak w tytule mam problem z czujnikiem temp. znajdującym się w zderzaku przednim. moja fabia nie ma opcji wyświetlania na liczniku temp. zewnętrznej więc wydaje się być zbędny. ale... po reanimacji klimy pokazała mi się w miejscu zegarka temperatura -45 stopni. mało tego, nie da się jej znowu przełączyć na wyświetlanie godziny. mało?? zauważyłem ciekawą rzecz, mianowicie klima nie włączy się jeśli jest temp. -45 ale jak wzrośnie do -43 to zaczyna chłodzić przez parę minut. po podłączeniu kompa pokazuje się błąd czujnika zewnętrznego do masy. o co kaman?? czy ten czujnik może mieć wpływ na działanie klimy czy jest to zwykły przypadek i zbieg okoliczności?? sprawdziłem przewody od tego czujnika jak i sam czujnik i nie znalazłem żadnych uszkodzeń więc skąd ten błąd?? może ktoś zrozumiał moje wywody i będzie w stanie coś na to poradzić??
    pozdrawiam

  • Tak, w przypadku klimy czujnik jest niezbędny (to dzięki niemu + czujnik temp wewnątrz auta klima wie jak ustawiać temp. powietrza).

    Sprawdź styki czujnika lub go wymień.

  • czujnik i styki sprawdzone. zauważyłem jeszcze, że wiatraki od chłodnicy wody i klimy nie włączają się. na krótko podłączone działają. coś myli kompa i przez to wszystko się rozkraczyło. jakaś duża głowa by się przydała

  • Wg. mnie to coś z czujnikami temp będzie ale niech się wypowie ktoś bardziej doświadczony 🙂 <!-- s:) -->

  • Przede wszystkim zrobił bym odczyt błędu Vag-iem na początek.Odczytaj błędy i zobaczymy co dalej.Czujnik temperatury ma wpływ na klimę zarówno temperatury zewnętrznej jak i temperatury parownika (G263).
    Odczytaj jaki nr ma ten czujnik temperatury zewnętrznej i go podaj, żebyśmy wiedzieli o który Ci dokładnie chodzi.

  • błędy to 771 czujnik paliwa i 779 czujnik temp zewn. pokazał się też 1322 ale nie pamiętam czego dotyczył

  • Code 779 czujnik temperatury zewnętrznej G17, proponuję go wymienić.Może być walnięty.Można go ponoć zastąpić termistorem o wartości 1 Ohm (osobiście nie testowałem ale zwarzając na koszt ok 2-3 zł warto moim zdaniem spróbować).Po wpięciu go może przez jakiś czas pokazywać się dziwna temperatura, ale unormuje się ona po jakimś czasie i powinno być ok 😉 <!-- s;) --> .
    Code 771 błąd czujnika poziomu paliwa, sprawdzałeś wiązkę?Jeśli nie to zrób to.W najgorszym wypadku problem może tkwić w jakimś zimnym lucie w liczniku.Może też pływak mógł się zawiesić na przykład.

  • [quote="marcing040381"]Code 779 czujnik temperatury zewnętrznej G17, proponuję go wymienić.Może być walnięty.Można go ponoć zastąpić termistorem o wartości 1 Ohm (osobiście nie testowałem ale zwarzając na koszt ok 2-3 zł warto moim zdaniem spróbować).Po wpięciu go może przez jakiś czas pokazywać się dziwna temperatura, ale unormuje się ona po jakimś czasie i powinno być ok 😉 <!-- s;) --> .
    Code 771 błąd czujnika poziomu paliwa, sprawdzałeś wiązkę?Jeśli nie to zrób to.W najgorszym wypadku problem może tkwić w jakimś zimnym lucie w liczniku.Może też pływak mógł się zawiesić na przykład.[/quote]

    czujnik temperatury był już wymieniony. zero reakcji tzn. ciągle temp w granicach -45 stopni. jak silnik się nagrzeje temp wzrasta do -40... a co do czujnika paliwa - "wielkie głowy" twierdzą że sprawdzali wiązkę, pływak (mam drugi na wymianę), podłączali drugi licznik i nic...(tych rzeczy nie robiłem osobiście bo nie mam ku temu umiejętności i sprzętu więc muszę im wierzyć na słowo). może jest ktoś z war-maz kto ma o tym pojęcie i chce na dobrą flaszkę zarobić??

  • W astrze swego czasu walczyłem z temp -30 - 40 stopni, założyłem nowy czujnik i nic, poprowadziłem nowe zasilanie i nic dalej to samo, pozostał tylko stary panel z wyświetlaczem, pojechałem na złom i zrezygnowany założyłem z jakiegoś rozbitka co tam X czasu stał i ... temp. wróciła do normy, kosztowało mnie to całe 5zł, ile nowy panel w serwisie nie wiem. Podejrzewam czy nie taki sam problem jest u Ciebie, z tym, że ktoś powiedział, iż podłączał inny licznik bym się nie sugerował bo on również mógł mieć taką niesprawność.
    Minusem jest u Ciebie to, że wskaźnik masz wraz z licznikiem, w astrze jest to osobny panel nad radiem pośrodku deski.

  • No i potwierdziła się stara prawda - jak sam nie dotkniesz to się nie sparzysz...kupiłem drugi licznik i włala, temperatura jest jak trzeba!! Jednak cała wina była po stronie licznika. Parę groszy kosztowało połamanie zabezpieczeń i immo ale już wszystko ok. No może poza wskaźnikiem paliwa. Jeszcze muszę z tym powalczyć...

  • Czyli przerobiłeś to samo co ja, najważniejsze, że temp. działa 🆗 <!-- s🆗 --> .
    Niewykluczone natomiast, iż w tym drugim liczniku jest z kolei uszkodzony wskaźnik paliwa.

  • tego jeszcze nie wiem. zbieram chęci żeby sprawdzić całą wiązkę. znając życie okaże się że gdzieś jest przerwana a "wysokiej klasy specjaliści" pieniądze wzięli a nic nie sprawdzili;) dam znać jak rozpracuje temat

  • witam potrzebuję schemat elektryczny jak przebiegają kable od czujnika temperatury zewnętrznej do wyświetlacza w liczniku oraz jakie macie napięcie macie dochodzące do czujnika
    pozdrawiam
    Czy nikt nie ma schematu masakra

  • Trochę odgrzeje temat.
    Moja fabia (F1 2001 Elegance kombi rodowodu niemieckiego) ma skłonności by raz na jakiś czas pokazywać durną temperaturę zewnętrzną. - 39 stopni i więcej. Mogę ja sobie wyświetlić na małym wyświetlaczu pod lewym zegarem. Zdarza się to głównie w mokre dni i gdy jest duża wilgotność powietrza ale generalnie jest to rzadki przypadek.

    Wiem, że pewnie wymiana czujnika temperatury zewnętrznej który jest pod zderzakiem powinna pomóc, ale.. numer części jaki spisałem prosto z mojego czujnika to 1J0 [b][u]8[/u][/b]19 379 A, podczas gdy wszystkie oferty gdziekolwiek w necie znajdę opiewają na identycznie wyglądający czujnik temperatury o numerze 1J0 [b][u]9[/u][/b]19 379 A.
    Co gorsza, taki czujnik (wg zdjęć u wszelakich sprzedawców) ma dwa piny które łatwo się powinno spiąć z wtyczką. Mój wydaje się być na sztywno przymocowany do kabla bo ni hu hu nie mogę go ruszyć szamocząc się z nim w jedną i w druga stronę.

    Wiecie coś czemu nr części są inne i czy rzeźbienie innej teoretycznie części w podmianę nic nie schrzani w klimatyzacji / parowniku itp? 🙂 <!-- s:) -->
    Może ktoś spotkał się z podobnym zagadnieniem?

  • Jeśli pojawia Ci się temp. -39 nie znaczy to wcale że masz padnięty czujnik. u mnie w aucie okazało się że takie objawy występują przy uszkodzonym liczniku. wymieniłem licznik na inny i wszystkie problemy ustąpiły

  • ale najlepiej zacząć sprawdzanie od rzeczy najtańszych tzn. czujnika jeśli nie pomoże to trzeba szukać dalej.

  • Mówisz że to licznik? Znaczy się bebechy zegarów wymieniłeś?

    Przez lato problem nie pojawił się ani razu, teraz pojawił się raz w czasie szybkiej jazdy i w o dziwo suchy dzień. W zeszłą zimę od czasu do czasu. Jeśli będzie to regułą teraz (a jak wiemy mokre i śnieżne dni nadchodzą) to zaryzykuję ten czujnik o innym numerze części i porzeźbię z podłączeniem. Dla mnie najdziwniejsze że mój czujnik na sztywno jest tam podłączony i nie ma go jak odłączyć nie tnąc kabla O_o

  • całe zegary. trzeba później przeprogramować immo. trochę z tym zabawy ale u mnie pomogło

  • Łoł. Czyli sporo roboty. Jak mnie ta zima przyciśnie temperaturami rzędu -39 i mniej to zacznę się rozglądać za zegarami. 🙂 <!-- s:) -->

Log in to reply