[F1] Wymiana tylnej piasty zintegrowanej z łożyskiem
-
Narzędzia:
- nasadka 12-kątna 30mm wraz z kluczem
- torx T30 wraz z kluczem
- klucz dynamometryczny (ważne żeby rozmiar nasadki pasował do tego klucza, w przeciwnym razie potrzebna będzie przejściówka)
- młotek
- stalowa rura jako przedłużka
- śrubokręt płaski
- podnośnik
- kobyłka
- klucz do kół
- kliny pod opony
-
Zdejmujemy pokrywę chroniącą nakrętkę trzymającą piastę.
-
Zaciągamy hamulec ręczny. Zakładamy kliny pod opony. Ja założyłem po skosie na jedną przednią i jedną tylną.
-
Odkręcamy nakrętkę trzymającą piastę, tak aby można było nią obracać bez większej siły - nakrętką (nasadka 30mm 12-kątna). Wymaga to dużej ilości energii więc używamy do tego przedłużki aby zwiększyć moment siły.
-
Zwalniamy hamulec ręczny.
-
Odkręcamy śruby trzymające koło i podnosimy samochód. Podstawiamy kobyłkę pod tylną belkę. Usuwamy lewarek.
-
Zdejmujemy bęben, odkręcając wcześniej śrubkę, która go trzyma (klucz T30). Jeżeli nie chce zejść, dobrze jest go opukać lekko młotkiem i spróbować ponownie.
Podczas zdejmowania bębna piasta powinna nam się poluzować. -
Odkręcamy nakrętkę i zdejmujemy piastę. Powinna wyjść bez użycia większej siły.
-
Nakładamy nową piastę. Tutaj potrzeba trochę więcej siły. Należy upewnić się czy nowa piasta weszła do końca. U mnie podczas nakładania w połowie nastąpił opór, ale użyłem więcej siły i piasta weszła do końca.
-
Zakładamy nową nakrętkę i przykręcamy z momentem 70NM + 30 stopni.
-
Nakładamy koło, dokręcamy śruby, opuszczamy samochód, nakładamy pokrywkę.
PS Zaznaczam, że nie jestem z zawodu mechanikiem. Tak zrobiłem to u siebie na podstawie informacji zebranych na forach. Za w/w tekst nie biorę odpowiedzialności.
Powodzenia! -
Nie torx (6-kątowa), a spline (12-kątowa) i - o ile dobrze pamiętam - 32. (Z przodu 36). Nakrętka oczywiście nowa, zgodnie z opisem (samozaciskowa).
Zamiast pukać w bęben warto poluzować samoregulator (patrząc na bęben śrubokręt w dziurę po szpilce na godzinę 8 i pociągnąć spręzynę śrubokrętem do góry).
Moment dokręcenia szpilek (śrub trzymających koło) 120Nm.