Wymiana piasty + Zwrotnicy
-
Witam po dłuższej przerwie <!-- s:) -->
W Fabii powoli szykujemy się do zrobienia wszystkiego (w końcu) Poza prostymi kwestiami, została jedna, troszkę trudniejsza, mianowicie: wymiana przednich piast.
Generalnie, z tego co wiem, nie ma w tym nic trudnego. Ale nie w tym rzecz Prawa zwrotnica, w której znajdują się gwinty na mocowanie zacisku hamulcowego, jest "spatentowana" przez poprzedniego właściciela, mianowicie:
Jeden otwór jest przegwintowany na większy, więc prowadnica zacisku jest dorabiana i generalnie nie działa to jak powinno (hamuje całkiem dobrze, ale wiem że mogłoby lepiej).Więc wymieniając piastę, chciałbym wymienić też prawą zwrotnice. Mam fabię 1.9 TDI z ABS. Zwrotnicę już kupiłem, jednak nie upewniłem się czy ma ona w sobie miejsce na ABS.
Powiedzcie proszę, gdzie znajduje się czujnik ABS? Czy piasta też musi mieć opis "ABS" (W astrze G czujnik znajduje się w piaście). Czy mogę bez wahania zakładać kupną zwrotnicę i kupić byle którą piastę na allegro i się nie martwić?
-
czujnik ABS jest wkręcony w zwrotnicę na 1 śrubkę. - patrząc od góry, tj. mocowania amortyzatora, powinien być otwór prosto w dół taki ok. fi 10-12 i obok niego drugi nagwintowany M5-M6. ( coś w tym rozmiarze)
piasta POWINNA mieć w sobie pierścień magnetyczny pod ABS i taką należy zakupić.
pierścień ten dla niewprawnego jest niewidoczny bo jest "zatopiony" w uszczelnieniu.
na piaście powinien tez być "wianek" stalowy ale on spełnia całkiem inną role.nie zapomnij o nowych nakrętkach półosi.
<!-- s -->btw.
przy takiej robocie to może sworznie i końcówki drążków wymienić ? koszt dużo mniejszy jak jeden raz się wszystko rozbiera. -
Zgadzam się co do sworzni i drążka, to trzeba wymienić, bo po co dwa razy rozbierać <!-- s:) -->
Ale że mam kupić nowe nakrętki półosi? Czy po prostu mam je przykręcić? (bo ostatnio w cienkim o jednej zapomniałem )
Jak wrócę do domu to dokładnie obejrzę zwrotnicę i w razie wątpliwości cyknę kilka fotek. -
[quote="wiesuaf"]
Ale że mam kupić nowe nakrętki półosi? .[/quote]
I to obowiązkowo . -
[img]http://vpx.pl/i/2013/04/16/IMAG0087JoG.jpg[/img]
Powiedz że chodzi o te otwory <!-- s:) -->
-
Widzę że coś poszło nie tak...
Tak - ten "ślepy" to chyba złamany czujnik ABS. -
To jest kupna zwrotnica, tylko światło źle padło a i zdjęcie telefonem robione, dlatego też nie widać prześwitu <!-- s:) -->
Dzięki za pomoc, po wypłacie czas wziąć się do roboty.
EDIT
tam chyba nie ma być prześwitu, bo od "środka", czyli tam gdzie ma być piasty nie ma żadnej dziury.
-
ano, na moim telefonie też zdjęcie niewidoczne :wstyd: <!-- s:wstyd: -->
większy otwór jest na czujnik abs i on (czujnik) lekko zachodzi na piaste.
mały otwór powinien być ślepy, z gwintem, do przykręcenia czujnika.... a myślałem że w tym większym otworze jest resztka złamanego czujnika
-
No i zmienione... Na to co było!
Stwierdziłem że nie mam prasy i bawić się z tym nie będę, więc podjechałem do mechanika. Lewą piastę wymienił jak trzeba, z prawej strony ściągnął zwrotnicę, wsadził nową, wcisnął piastę i też poszło. Jednak jak wyjechałem z warsztatu okazało się że koła jadą w dwie różne strony a prawa opona ma ponad 2 stopnie dodatniego przechyłu (czyli że górna część jest wysunięta na bok). Co się okazało? Kupna zwrotnica była krzywa!
Więc teraz muszę zostać przy starej (udało się ją naprawić a łożysko jako tako jeszcze bardzo nie huczy) i wykombinować jak wyciągnąć nowiutką piastę z krzywej zwrotnicy, nie niszcząc zabezpieczenia. Jakieś pomysły? Bo jedyne co przychodzi mi na myśl to bardzo delikatne rozcinanie aż do momentu, kiedy będzie się dało to wyjąć (tzn naciąć z 2 stron i zrobić otwór).