Wymiana piasty + Zwrotnicy

Topic created · 9 Posts · 928 Views
  • Witam po dłuższej przerwie 🙂 <!-- s:) -->

    W Fabii powoli szykujemy się do zrobienia wszystkiego (w końcu) 😛 Poza prostymi kwestiami, została jedna, troszkę trudniejsza, mianowicie: wymiana przednich piast.

    Generalnie, z tego co wiem, nie ma w tym nic trudnego. Ale nie w tym rzecz 🙂 Prawa zwrotnica, w której znajdują się gwinty na mocowanie zacisku hamulcowego, jest "spatentowana" przez poprzedniego właściciela, mianowicie:
    Jeden otwór jest przegwintowany na większy, więc prowadnica zacisku jest dorabiana i generalnie nie działa to jak powinno (hamuje całkiem dobrze, ale wiem że mogłoby lepiej).

    Więc wymieniając piastę, chciałbym wymienić też prawą zwrotnice. Mam fabię 1.9 TDI z ABS. Zwrotnicę już kupiłem, jednak nie upewniłem się czy ma ona w sobie miejsce na ABS.

    Powiedzcie proszę, gdzie znajduje się czujnik ABS? Czy piasta też musi mieć opis "ABS" (W astrze G czujnik znajduje się w piaście). Czy mogę bez wahania zakładać kupną zwrotnicę i kupić byle którą piastę na allegro i się nie martwić?

  • czujnik ABS jest wkręcony w zwrotnicę na 1 śrubkę. - patrząc od góry, tj. mocowania amortyzatora, powinien być otwór prosto w dół taki ok. fi 10-12 i obok niego drugi nagwintowany M5-M6. ( coś w tym rozmiarze)
    piasta POWINNA mieć w sobie pierścień magnetyczny pod ABS i taką należy zakupić.
    pierścień ten dla niewprawnego jest niewidoczny bo jest "zatopiony" w uszczelnieniu.
    na piaście powinien tez być "wianek" stalowy ale on spełnia całkiem inną role.

    nie zapomnij o nowych nakrętkach półosi.
    🆗 <!-- s🆗 -->

    btw.
    przy takiej robocie to może sworznie i końcówki drążków wymienić ? koszt dużo mniejszy jak jeden raz się wszystko rozbiera.

  • Zgadzam się co do sworzni i drążka, to trzeba wymienić, bo po co dwa razy rozbierać 🙂 <!-- s:) -->

    Ale że mam kupić nowe nakrętki półosi? Czy po prostu mam je przykręcić? (bo ostatnio w cienkim o jednej zapomniałem 😛 )
    Jak wrócę do domu to dokładnie obejrzę zwrotnicę i w razie wątpliwości cyknę kilka fotek.

  • [quote="wiesuaf"]
    Ale że mam kupić nowe nakrętki półosi? .[/quote]
    I to obowiązkowo .

  • [img]http://vpx.pl/i/2013/04/16/IMAG0087JoG.jpg[/img]

    Powiedz że chodzi o te otwory 🙂 <!-- s:) -->

  • Widzę że coś poszło nie tak...
    Tak - ten "ślepy" to chyba złamany czujnik ABS.

  • To jest kupna zwrotnica, tylko światło źle padło a i zdjęcie telefonem robione, dlatego też nie widać prześwitu 🙂 <!-- s:) -->

    Dzięki za pomoc, po wypłacie czas wziąć się do roboty.

    EDIT

    tam chyba nie ma być prześwitu, bo od "środka", czyli tam gdzie ma być piasty nie ma żadnej dziury.

  • ano, na moim telefonie też zdjęcie niewidoczne :wstyd: <!-- s:wstyd: -->
    większy otwór jest na czujnik abs i on (czujnik) lekko zachodzi na piaste.
    mały otwór powinien być ślepy, z gwintem, do przykręcenia czujnika.

    ... a myślałem że w tym większym otworze jest resztka złamanego czujnika 😛

  • No i zmienione... Na to co było!

    Stwierdziłem że nie mam prasy i bawić się z tym nie będę, więc podjechałem do mechanika. Lewą piastę wymienił jak trzeba, z prawej strony ściągnął zwrotnicę, wsadził nową, wcisnął piastę i też poszło. Jednak jak wyjechałem z warsztatu okazało się że koła jadą w dwie różne strony a prawa opona ma ponad 2 stopnie dodatniego przechyłu (czyli że górna część jest wysunięta na bok). Co się okazało? Kupna zwrotnica była krzywa!

    Więc teraz muszę zostać przy starej (udało się ją naprawić a łożysko jako tako jeszcze bardzo nie huczy) i wykombinować jak wyciągnąć nowiutką piastę z krzywej zwrotnicy, nie niszcząc zabezpieczenia. Jakieś pomysły? Bo jedyne co przychodzi mi na myśl to bardzo delikatne rozcinanie aż do momentu, kiedy będzie się dało to wyjąć (tzn naciąć z 2 stron i zrobić otwór).

Log in to reply