[F1] UPG, twarde węże, masełko

Topic created · 5 Posts · 1596 Views
  • To mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich serdecznie 🙂 <!-- s:) --> Starałem się szukać ale nie wszystkie moje wątpliwości zostały rozwiane. Więc tak od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Fabki 1 1.4MPI 2001r Combi. Auto zakupiłem od pierwszego właściciela z uszkodzonym silnikiem poprzedni właściciel jeździł sobie jakiś czas z uszkodzoną uszczelką pod głowicą dolewał wody i jak mówił "śmigała równo". Zdecydowałem się na zakup bo przejechane miała tylko 85 kkm i myślę sobie wymienię uszczelkę planowanie głowicy zmiana płynu oleju filtrów i mam auto za 3000zl (zakup 1500). Więc dałem auto do znajomego mechanika (sam pojechałem do pracy) rozebrał silnik wymienił uszczelkę w jakoś sobie znany sposób pomierzył głowice stwierdzając że nie musi być planowana złożył wszystko wymienił olej płyn filtry i zanim wyszedłem z pracy auto już gotowe. Myślę sobie a może i ma jakieś cudowne sprzęty które mierzą głowicę. No i jeździłem sobie aż pewnego razu otwieram maskę a tam płynu chłodniczego ledwo ledwo myślę sobie może nie odpowietrzył nie rozgrzał silnika i teraz dopiero w chłodnice poszło dolałem i dalej w trasę. Okazało się że chłodnica dziurawa no to wymieniłem na nową w międzyczasie sprawdziłem sobie korek od oleju a tam masełko więc przy wymianie chłodnicy wspominam mechanikowi o tym fakcie zagląda mówi faktycznie masło... Mówił że jak wymieniał olej trochę wody leciało i może coś tam jeszcze zostało wycieraj i jeździj ale sprawdzaj węże od chłodnicy jak będą twarde to UPG albo pęknięty blok. Dziś wróciłem z dłuższej trasy otwieram maskę łapię za węże i co i stal nie dałem rady ścisnąć. Jeszcze jedna sprawa kiedyś przed wyjazdem z pracy zajrzałem pod maskę i płynu miałem poniżej minimum no to mówię dojadę do domu i doleję dojeżdżam (10 min jazdy przez miasto) a płynu idealnie na środku i tu nasuwa mi się kilka pytań bo planuję założyć LPG:

    1. Czy owe objawy (twarde węże i masło) mogą wskazywać na coś innego niż UPG?
    2. Z gazem narazie się chyba wstrzymać co?
    3. Czy falujące obroty na jałowym mogę również powiązać z UPG?
  • masło tworzy się również od jazdy na niedogrzanym silniku, czyli robienie krótkich tras zimą powoduje taki efekt.

    falujące obroty mogą wskazywać m.in. na zabrudzoną przepustnicę.

  • Witam.

    Przy tym co masz ja bym sobie wybił z głowy lpg. Falujące obroty również możesz powiązać z upg ale nie koniecznie. Tutaj ma tez racje kolega [b]bielo[/b] który nawija myśl o przepustnicy.

    W układzie chłodzącym nie powinno być ani grama oleju bo z tego się robi to masełko i na odwrót w układzie smarowania olejem nie powinno być ani grama płynu chłodniczego. Z tych informacji to twój mechanik Ci to lekko zepsuł, poważ jak pisze mała ilość płynu chłodzącego była w oleju. Podczas wymiany upg wymienia się olej i płyn chłodniczy na nowe (bez względu na wiek czy przebieg).
    W tym przypadku co masz to ja bym rozebrał silnik i poszukał faktycznej usterki. Myślę że upg nie była do końca tą usterką jaką deklarował sprzedawca. Tam musi być coś więcej.

    Zwykle upg wytrzymują wiele. Ja w poprzednim aucie miałem pierwszą upg od nowości i miałem na niej przejechane ponad 136000 km i tylko 1 raz była ponownie zakładana i auto dalej śmigało. Nie miałem z nią (upg) problemów. Wiesz jak jest dobry mechanik to on ci założy tą samą upg co masz i bedzie dobrze - tak jak ja miałem.

  • Przy wymianie UPG Płyn chłodzący został wymieniony na nowy bo starego nie było 🙂 <!-- s:) --> Olej również nowy kiedy zapytałem mechanika dlaczego pływa kożuch oleju w wyrównawczym powiedział że olej jest w całym układzie (chłodzenia) i musi się wypłukać a ja muszę na bieżąco go wybierać więc robię cały czas jak kazał przy wymianie chłodnicy wymieniłem też zbiorniczek wyrównawczy i teraz mogę dopiero zauważyć że rzeczywiście oleju w układzie chłodzenia jest coraz mniej więc może z tym miał akurat rację. Dziś trochę pojeździłem żeby rozgrzać dobrze silnik i płyn i węże nie były twarde jak wczoraj. Nie wiem już sam co mam o tym myśleć umówiłem się z innym mechanikiem na wtorek żeby zajrzał co i jak i wtedy będę myślał co dalej.

  • Pomyśl o środkach przeczyszczających układ chłodzenia. Może takiego środka użyć by warto. Potem (po użyciu takiego środka) zalać nowy płyn i obserwować.
    Węże robią się też twarde z wysokiego ciśnienia które występuje w układzie chłodzenia. Węże z ciśnienia robią się strasznie grube i twarde przez co mogą nieco popuszczać płyn w formie kropli.

Log in to reply