[F1] Moja historia z cewką - 1,2 HTP AWY
-
Dzisiaj po pracy spotkała mnie niespodzianka...
Podczas jazdy auto zaczęło się dziwnie zachowywać - były szarpnięcia, dziury w przyspieszeniu. Najpierw raz, za jakiś czas znowu, potem już była seria. Po ok. 7 km zaświecił się check i auto weszło w tryb awaryjny - max 2000 obrotów i zredukowana moc. Dowlokłem się do domu, podpiąłem auto pod komputer, wyskoczyły następujące błędy:
4 Faults Found: 18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal P1639 - 35-10 - - - Intermittent 16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow P0441 - 35-10 - - - Intermittent 16490 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal P0106 - 35-10 - - - Intermittent 16687 - Cylinder 3 Misfire Detected P0303 - 35-10 - - - Intermittent
Problemem była cewka zapłonowa 3 cylindra. Po wymianie i jeździe testowej wszystko w porządku. A ja się już stresowałem tym, że mogło pójść coś droższego <!-- s:) -->.
-
Te cewki to znany problem, w 1.2 niestety pięta achilesa ...
-
No niestety tak, dobrze, że chociaż nie poszło mocno po kieszeni. A temat wrzuciłem, bo czasami różne kombinacje błędów wyskakują ludziom i chcą pół samochodu wymieniać - a tu cewka.