[F1] Moja historia z cewką - 1,2 HTP AWY

Topic created · 3 Posts · 1338 Views
  • Dzisiaj po pracy spotkała mnie niespodzianka...

    Podczas jazdy auto zaczęło się dziwnie zachowywać - były szarpnięcia, dziury w przyspieszeniu. Najpierw raz, za jakiś czas znowu, potem już była seria. Po ok. 7 km zaświecił się check i auto weszło w tryb awaryjny - max 2000 obrotów i zredukowana moc. Dowlokłem się do domu, podpiąłem auto pod komputer, wyskoczyły następujące błędy:

    
    4 Faults Found:
    18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal
            P1639 - 35-10 - - - Intermittent
    16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
            P0441 - 35-10 - - - Intermittent
    16490 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal
            P0106 - 35-10 - - - Intermittent
    16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
            P0303 - 35-10 - - - Intermittent
    
    

    Problemem była cewka zapłonowa 3 cylindra. Po wymianie i jeździe testowej wszystko w porządku. A ja się już stresowałem tym, że mogło pójść coś droższego 🙂 <!-- s:) -->.

  • Te cewki to znany problem, w 1.2 niestety pięta achilesa ...

  • No niestety tak, dobrze, że chociaż nie poszło mocno po kieszeni. A temat wrzuciłem, bo czasami różne kombinacje błędów wyskakują ludziom i chcą pół samochodu wymieniać - a tu cewka.

Log in to reply