[F1] 1.9SDI na zimnym szarpie i nierówno pracuje

Topic created · 7 Posts · 2219 Views
  • Witam.
    Tak jak w temacie.
    Fabia z 2002 roku, 1.9 SDI. Silnik od jakiegoś czasu po uruchomieniu pracuje nierówno a jak ruszam to nie ma mocy i się dławi. Wygląda to tak jakby nie działał jakiś cylinder - ale to tylko takie moje wrażenie i nie jestem pewien. Wystarczy przytrzymać na obrotach około 2 tyś przez 30-40sekund i jest ok wszystko wraca do normy - chodzi równo.
    Przypadłość tas dotyczy tylko zimnego silnika. Jak go rozgrzeję i wyłączę to potem po nieuruchomieniu jest ok
    Po podłączeniu kompa w silniku błędów nie ma.
    Wymieniłem świece żarowe i filtr paliwa oraz powietrza - nic nie pomogło.

  • banalne pytanie - a olej ?
    http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?p=109286#p109286<!-- l -->

    • może być podobnie jak w tym wątku.....
  • Olej wymieniam systematycznie - raz w roku, bo i roczny przebieg to 10-15tyś. Autko w jednych rękach od początku czyli od 2002 roku. Olej zawsze lany ten sam - półsyntetyk Shella. Przy zmianie oleju zawsze wymieniany jest oczywiście wkład filtra oleju.

    Więc to chyba nie wina oleju.

  • w takim razie należy sprawdzić bloki , dlaczego się tak dzieje..... inaczej to wróżenie z fusów ....

  • [quote="kapi"]w takim razie należy sprawdzić bloki , dlaczego się tak dzieje..... inaczej to wróżenie z fusów ....[/quote]

    bloki?? możesz wyjaśnić dla początkującego?

  • [quote="stefgo"][quote="kapi"]w takim razie należy sprawdzić bloki , dlaczego się tak dzieje..... inaczej to wróżenie z fusów ....[/quote]

    bloki?? możesz wyjaśnić dla początkującego?[/quote]
    Podpiac pod komputer i sprawdzić na pracującym silniku.
    Pojedż do speca w swojej okolicy np bosch service niech sprawdzą co się dzieje.

  • Wydaje mi się ze to dobre miejsce na podpięcie mojego problemu.

    Fabia 1.9 SDI rok 2001. Szarpie na niskich obrotach. od 10 d 14 tys.
    Rozrząd niedawno wymieniany. razem z olejem. filtr paliwa w tamtym roku.
    Szarpie i na ciepłym i na zimnym silniku. Najczęściej w momencie hamowania silnikiem lub jazdy na lekko wciśniętym gazie, najczęściej na niższych biegach.. 2,3 sporadycznie na 4 biegu.

Log in to reply