Witaj na forum Fabia Club Polska

Problem z odpalaniem 1.4 TDI

Topic created · 8 Posts · 2583 Views
  • Od jakiegoś czasu mam problemy z odpalaniem.

    Mam Fabie 1.4 TDI 70 KM, kombi, rok produkcji 2005 - grudzień, przebieg 162.000, rozrząd wymieniany przy 115.000

    Co się dzieje? Przy odpalaniu, zawsze jest to pierwsze uruchomienie od dłuższego czasu np. kilku godzinach, czy po jednym dniu bez jazdy, Fabka czasem (raczej nie często 1 na 10 odpaleń) mocno szarpnie silnikiem i zawsze wchodzi na bardzo powolne (10 na 10 pierwszych odpaleń), tyrkoczące obroty (jakbym nie miał nad tym kontroli i jakby silnik łapał powoli, powolutku coraz większe obroty), jeśli nie dodam gazu (a czasem nawet jak dodam, wydaje mi się, że nie działa) gaśnie, przy drugiej próbie już zazwyczaj "łapie" normalne obroty, po wolniejszych i już nie gaśnie. Odpalenia ponowne są bezproblemowe, chyba że samochód stoi kilka godzin.

    Warunki. Skodę garażuję, więc miejsce odpalania nawet przy mrozach jest dość optymalne temperaturą - jest to, więc chyba niezależne od temperatur. Akumulator był wymieniany na początku 2012 roku - mocna Centra, więc to raczej nie przyczyna, choć mogę się mylić. Problemy mogły się zacząć po wymianie oleju i filtrów (oleju i powietrza), którą robiłem około miesiąca temu, ale może to być równie dobrze zbieg okoliczności. Do tej pory nie było żadnych problemów.

    Problem poboczny - nie wiem czy on może mieć wpływ. Jak załączam wycieraczki na tryb pracy ciągłej i one chwilę popracują, to raz za czas gasną wszystkie kontrolki tablicy i światła dosłownie na ułamek sekundy w czasie jazdy lub postoju i słychać taki klik. Kompletnie nie wiem, czy to ma jakiś wpływa na to co opisałem wyżej.

    Wiem, że wielu z Was jest fachowcami i ma duże doświadczenia w użytkowaniu / naprawach Fabii. Bardzo proszę o pomoc lub pytania pomocnicze, które ułatwią Wam diagnozę. Bardzo dziękuję za wszelką pomoc i radę z góry.

  • Witam
    Mam pytanie na jakim oleju jezdzi twój samochód?
    Wygląda ma problem z pompowtryskiwaczem, trudno coś wiecej powiedzieć bez diagnostyki.
    M.

  • Olej to Castrol Magnatec Diesel 5W-40 C6.
    Mam jeszcze pytania, czy z tak działającym pompowtryskiwaczem mogę jeszcze pojeździć 2 tygodnie - nie dużo kilometrów, czy tylko pogorszę sytuację?
    I drugie czy taką naprawę, zakładając, że to właśnie pompowtryskiwacz można wykonać u znajomego mechanika (właśnie za 2 tygodnie tam będę) czy może lepiej w ASO, by podłączyli samochód do komputera?

  • Witam
    Zapewne masz na mysli Magnatec 5w40 C3 ?
    Niestety ten olej nie spełnia normy VW do pompowtrysków czyli 505.01 , 506.01 przy dlugim okresie serwisowania.
    Trudno okreslić czy wina tkwi w samym pompowtryskiwaczu czy np jest to wina wiązki zasilajacej,a może jeszcze coś innego, bez dokładnej diagnostyki to tylko gdybanie.
    Polecam stosowanie się do norm VW przy doborze oleju silnikowego, naprawdę ludzie którzy tam pracują i konstruują te silniki mają ,, trochę" więcej wiedzy od ,,wspaniałych" wszystko wiedzących mechaników.

    Norma 505.01 została wprowadzona po stwierdzeniu że na zwykłym oleju dochodziło do przycierania się pompwtryskiwaczy, nie wiem czy
    wystepowało to w każdym samochodzie czy tylko w określonych warunkach, nie mniej wprowadzeni jej miało za zadanie zabezpiecznie samochodów
    tego typu konsekwecjami.

    Pozdrawiam M.

  • Tak, oczywiście chodzi o C3 moja pomyłka. O kurczę w życiu bym się nie domyślił, że chodzi o olej. Bardzo Ci dziękuję.
    A masz może pomysł co dalej zrobić? Od razu diagnoza pompy i wymiana oleju? Czy może od razu wymienić olej (na któryś z tej listy poniżej) i to może jeszcze pomóc? Czy może zastosować jakiś preparat np. STP do czyszczenia wtrysków diesla i to też zadziała?

    Na przyszłość dla wszystkich użytkowników znalazłem listę:
    dla VW 505.01 - olej do silników diesla wyposażonych w pompowtryskiwacze o standardowym interwale wymiany.

    • BP Visco 5000 C 5w40
    • Castrol Edge Turbo Diesel 5w40
    • Gulf Formula ULE 5w40 / Gulf Formula ULE 5w30
    • Havoline Ultra S 5w40
    • K2 Texar Ultra 100% Synthetic 5w40
    • Lotos Quazar 5w40 / Lotos Quazar 5w30
    • Millers Oils Trident 5w40 LL
    • Motul Specific 505.01 5w40
    • Orlen Platinum Synthetic V 5w40
    • Petronas Syntium 3000 AV 5w40
    • Total Quartz Ineo MC3 5w40 / Total Quartz Ineo 5w30
    • Valvoline DuraBlend 5w40 /Valvoline SynPower MST 5w30

    dla VW 506.01 - olej do silników diesla wyposażonych w pompowtryskiwacze o wydłużonym interwale wymiany.

    • Gulf Formula FE 0w30
    • Havoline 506.01 0w30
    • Motul Specific 506.01 0w30
    • Shell Helix Ultra AW 0w30
  • Witam
    Jeżeli chodzi o czyszczenie pompwtryskiwaczy to zalecał był preparaty zalecane specjalnie do pompowtrysków min. produkowane
    przez firmę która sobie bardzo cenie za jej solidność LIQUY MOLY.
    Preparat ten nazywa się System Pflege Diesel.
    Napewno nie zaszkodzi a może tylko pomóc.
    W sumie minimalizujac koszty proponował bym najpierw sprawdzić wiązki pompowtrysków i koniecznie zmienić olej.
    W oleju 505.01 dodawane są dwa zwiazki chemiczne mające działanie przeciw za tarciowe i druga sprawa to lepkość
    HTHS powyżej 3,5 mPa*s

    Pozdrawiam M.
    Mam nadzieje że troszkę ci pomogłem.

  • Bardzo dziękuję za naprawdę przydatne informacje.
    Pozdrawiam

  • Zalecałbym jeszcze sprawdzenie świec żarowych.

Log in to reply